I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tour de France 2004

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2004-07-02 17:04

Tour de France 2004

I morgon smäller det. Som vanligt är väl intresset på whoa loika svagt som i övriga sport sverige. Men det var några till som följde tävlingen förra året. Hoppas de är pratsugna även i år.
Det är bara att hoppas att fler får upp ögonen för tävlingen, man behöver inte vara cykel intresserad för att fastna framför tvn det är jag ett bra exempel på, det är bara två av tolv månader som jag bryr mig om cykel det är under touren och sedan blir det att man följer gueltan någorlunda nu förtiden också eftersom man är helt galen i skiten efter touren. Men det är skumt vilken dragningskraft touren har. Det är svårt att tänka sig att man sitter och skriker till cykling men så är fan fallet. Förra året var något extremt vilket gör att förväntningarna tills i morgon har skruvats upp en mer. Och i år har man även Bäckstedt att hoppas på i spurten vilket gör att även de etapperna som går nere på slätterna blir mer intressanta när man har svensk att hoppas på.

Jaja nog med skitsnack och till själva tävlingen.
Lance är som vanligt favorit och blir med en seger den första cyklist någonsin att vinna sex raka Tour de France. Men tror han kommer få sig det tuffaste motståndet någonsin.
Ullrich kommer som vanligt utmana men jag tror själv att Heras, Lance Armstrongs gamla klubbkandidat kommer svara för det stösta motståndet tillsammans med Iban Mayyo som gjorde en dålig tour förra året och säkert är grymt revansch sugen. Hamilton är ytterligare en man får se upp med skadade sig förra året och kunde inte stå upp och cykla men tog sig trotts det i mål i Paris. Slipper han skador så blir han farlig. Vinokourov visade att han är grymt bra uppför förra året. Men han får svårt eftersom han inte håller på tempoloppen, men tappar han inte allt för mycket så kanske han kan vara med och slåss.
Sen undrar jag var min favorit Beloki är? Är han inte med i år annars är han självklart ett jätte hot. Har säkert glömt några vilket visar att det finns många som kan vinna i år.

I morgon börjar underhållningen som dessutom bjuder på världens bästa kommentator-team Vacchi och Anders är namnen om jag inte minns fel.

Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar