I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

MMA tråd April UFC 47 SPOILERS, Pride FC GP HW

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-04-22 14:31

MMA tråd April UFC 47 SPOILERS, Pride FC GP HW

WOW! UFC 47 var verkligen bra, en av de bästa showerna hittills.

Nick Diaz katt och råttalek med Robbie Lawler var väldigt underhållande. Nick Diaz imponerade stort på mig med tanke på att hans maingame är på mattan. En talang att hålla ögonen på i framtiden.

En annan person som inponerade stort var Hermes Franca som dömdes förlorare efter delat domslut. Jag håller inte med alls, Franca var den som var aggressivast och hade bäst octagon-kontroll. Besvikelsen syntes tydligt då han stormade iväg efter domslutet. Yves Edwards är en av mina favoriter men i denna fight var han ovanligt lam och förtjänade inte vinsten. Jag gillade Francas Beuce Lee sparkar som han slängde iväg lite då ovh då för att få möjlighet till en ev nedtagning.

Chris Lytle vs. Tiki var inte lika underhållande även om avslutningen var hilarious (för dem som minns Carlos Newton vs. Pat Miletich, =)

Arlovski imponerade inte överdrivet stort när han knockade Cabbage Correira men han vann säkert och nu måste nästa fight (om det blir mot Sylvia) bli en titelmatch.

Wes Sims var inte förberedd och Shipp tröttade ut sig...

Genki Sudo var som vanligt en frljd för ögat. Hans oortodoxa neo-samurai stil är kul och underhållande att kolla på. Just i denna fight hann han inte visa upp så mkt av sina sjuka fightmoves, hehe... Däremot så imponerade hans grapplingskills stort då han inom loppet av bara sekunder bytte lås, väldigt flexibel och som han själv sagt "very much like liquid".

Tito vs. Chuck.

Tja... Rent underhållsmässigt var fighten inte den mest underhållande. Båda var inledningsvis väldigt försiktiga och kände på varandra tills 5 sekunder återstod och Liddell pumapde lite slag mot en förbannad Ortiz, =)

Liddells "snabba nävar" tog död på Ortiz's ego (om att vägra gå ner på mattan istället för att envist stå upp och boxas med Liddell). Han hade inte en chans och bekräftade bara det vi alla andra redan visste (om Liddells överlägsenhet i standup).

April 25 Total Elimination 2004 Heavy Weight

Kommentarer, åsikter, gissningar, ja vad fan som helst, spotta ut det! :)

Här är fightcardet:

Fedor Emelianenko VS Mark Coleman
Antonio Rodrigo Nogueira VS Hirotaka Yokoi
Mirko Filipovic VS Kevin Randleman
Naoya Ogawa VS Stefan Leko
Sergei Kharitonov VS Murilo Rua
Giant Silva VS Sentoryu
Heath Herring VS Yoshiki Takahashi

Anm: Fedor spöar enkelt The Hammer, Coleman är passé och känns gammal. Fedor är en av de mest hårdslående inom MMA idag.

Nog har tränat oerhört hårt och kommer från att ha vunnit mot CroCop (då alla redan räknat ut honom). Självförtroendet lär vara på topp. En stark kandidat till att vinna hela skiten, =)

Mirko har imponerat stort det senaste året och dominerade faktiskt mot Nog också och föll på slarv i slutminuterna. CroCop vinner enkelt.

Stefan Leko som är en av K-1 giganterna och förra året vann imot nästan allt han ställdes mot. Hade det inte varit för skador hade han fan vunnit GP finalen. Tror starkt på Leko här (förutsatt att det inte går till mattan förstås då Ogawa är silvermedaljör i Judo från OS 1992).

Ninja är den bästa fightern idag från Chute Box Academy efter Silva så klart (många anser t.o.m. att han är bättre). Sergei imponerade i sin sista match men han räcker knappast till här.

Montanha Silva hör INTE hemma här och är bara ett exempel på japanernas osmakliga attraktion för det bizarra. Sentoryu är en nobody som faktiskt gör MMA-debut här. Båda fighters har ingenting att göra här. Oavsett vem som vinner så går han inte vidare.

I den sista matchen måste jag sätta mina stålar på Herring då han känns starkast och jämnast.

Shoot!