Fottbolls Våld
Repotage om "huliganerna" i dom olika firmorna idag på tv 3 kl 22:30. dom kan väl inte redan ha en insider än?
Äh, det kommer knappast bli några revolutionerande avslöjanden. Vi kommer säkert bara få lära oss att Änglarna är en ny farlig våldsfalang, att firmor är onda knarkare, att Glen Hysén tycker att de borde portas. Allt detta varvat med lite slagsmålscener från 90-talet. Svenne Banan sitter fastklistrad vid TVn, vi andra pillar oss i naveln och småler.
haha! word! fast det skulle iofs. va ganska interessant om dom sa nått vettigt...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Klart dom inte har hunnit infiltrera firmorna, det är ju ett nytt fenomen...
-=Lek med livet så leker livet=-
firmorna är väl inte särskilt "nytt" i Sverige? Visst, dom är inte historiska, men ett antal år har dom husserat...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
inferno Va är det sant? Är du helt säker på det? jag trodde det var jättenytt...
e 100% säker på att dom kommer försöka följa upp detta programmet med ett insider repotage
Värdelöst.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Välgjort reportage... än en gång bevisas att nollåttor bara kan slåss ;)
Ålltzen, Växjö, Bremen.
bortkastad timme!
bla bla bla
"gulliga Åtvidaberg - farliga Stockholm" Haha! Värdelöst var ordet!
Skäms du inte?
Tänk på oss i idyllerna, vi måste ju få höra när Anrell berättar hur det verkliga livet lider... haha
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Tyckte det var bra.. framför allt att de nämnde hur mycket det kostar oss skattebetalare. Hoppas verkligen det är Stockholmsstad´s invånare bara som får betala. 16 miljoner om året.. bara för fotbollsvåldet i Stockholm, lagom. 250 dagisplatser, 1000 dygn på akuten och lite annat som jag inte kommer ihåg. Det borde få en liten del av idioterna som bråkar att tänka om. Kan ju hoppas i alla fall...
Viruz_ Du är ju verkligen helt jävla körd. Helsingborg har fan stora problem med sina grabbar. Dessutom är det inte att kasta sten i glashus? Skattebetalarna tryggar ju din klubbs existens.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Det var väl inte så mycket om huliganer alls, mest om fotbollspublik i allmänhet där det pekades lite på vissa grupper. Att de sen visade bilder på fulla 16-åringar som skrek "djurgårdsjävlar" har väl inget med huliganism att göra. Känns lite konstigt att säga det, men Lasse Anrell droppade antagligen den bästa kommentaren, när han sa att tonen ska vara hård så länge den inte är rasistisk eller könsfacistisk. Big up på den! För övrigt fördes mina tankar till 80- och 90-tal när den unga damen sa att "hockey drar väl inte till sig våld" (eller något i den stilen). Ja du, det är så sant så :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag tror inte dom bryr sig, så om ni ursäktar så ska jag ut nu och försöka hitta nåra djurgårdssupportrar jag kan headbutta!
McShit P18 Vvad fan snackar du om.. hugger son en jävla cobra bara du ser ett av mina inlägg.. nu får du ju lägga av lille vän. Finns tabletter mot dåligthumör. Sen när det gäller pengarna till HiF så är det ett LÅN!! Inget man fått.. skit samma orkar inte ta det med dig för du fattar aldrig och slutar aldrig gnälla heller. Jag tycker fortfarande att det bra att de tog upp att det kostar samhället en jävla massa pengar. Varje stad får stå för sins kostander får man ju hoppas... så inte Malmö med sina snälla supportrar blir drabbade... Vi ses i parken!! eller vad de brukar säga... (vad händer där?? Det är nog fan inte ett saftkalas i alla fall!!)
Ta det lungt virus, sthlm betalar ändå hela sveriges skatt...
john08 P19 Jo, så är det kanske ;-) En stor del i alla fall.. det håller jag med om.
john08, droppar de fetaste kommentarerna här inne :)
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Jösses vilken kass dokumentär.. så jävla dåligt. kunde lika gärna gjort en om bowlingvåldet..
ja den dras från din lön, inte så svårt.
Och av någon anledning är det fler som betalar skatt i stockholm, men alla sveriges pensionärer vill att bussarna ska gå ofta, men Krokoms kommun får inte in tillräckligt med pengar för att krokom - östersund ska kunna gå var ½-timme, staten utjämnar då kommunernas pengar en smula. fotbollen var faan bösser, får hoppas mer på "insider" imorgon. Gillade att Hasse inte nöjde sig med att "firmor" enligt polisen var kompisgäng. Hasse drog på med kommandostyrkor!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
När dom snacka om vapen och åkte runt i minibussar, mena dom snuten då? ;) Bakeman Ska insider visa något också?
tv3 vill nog gärna ha in en insider men jag säger bara, Lycka till hehehe
ja vad ska man säga... pajas dokumentär!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
john08: Inte om fotbollsvåld, men "insider" väl svartsprit. Blev lite besviken på Hasse, då jag väntade mej högre klass på dokumentären.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
det här kallar jag fotboll! http://wwwb.aftonbladet.se/vss/streaming /tv_fonster/0,5208,m0sp040303gigantboll, 00.html?avdelningslage=
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."
Hahaha,den som gör mål får bollen plus att han får dricka hur mycket öl han vill? Resa ditt nästa år Trallfall?
Alexslappet P21 visst, eller varför inte ännu bättre, starta samma tradition i sthlms innerstad?
Pimpalot P22 nu vet jag inte om du kanske skrev på skånska men de två sista meningarna fattade jag inte ett skit av vad du skrev???
Hur våldsamma är Black army,JK och Bajen fans på en skala?90% av alla tonåringar som står och hetsar på läktaren skulle säkerligen vara dom första att lägga benen på ryggen om det verkligen smällde.
Bullmormor :Om det var mig du åsyftade med ditt inlägg så behöver du inte komma och försöka läxa upp någon som inte behöver det. Det jag skrev syftade på vad en användare högre upp skrev. "Varför slågg egentligen huliganerna? Varför går fol med i black army fast det avrken gilalr fotboll eller bor i stockholm?"
ja det var mycket dåligt? varför slösa tid på att interjuva folk utan nån som helst som malde på om den våld fria hockeyn o liknande? varför hela tiden utmåla små byarna som perfekta? det är lite skillnad på små hållor som åtvidaberg jämfört med stockholm så varför ens jämföra?
det kostar 1000 dygn på akuten för skatte betalarna, Men vad ska man med dom platserna till om man inte slåss??
A de e braaaa, tjaaa
jag tittar inte på foTTboll...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman