I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trailer för Oldboy Remake av Chan-wook Parks film från 2003

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Battlerappare

2013-07-11 10:52

Trailer för Oldboy Remake av Chan-wook Parks film från 2003

Smuts

Producent

2013-07-11 12:36
Dom valde fel Spike som regissör. Och vem fan tyckte att Josh Brolin var en bra ide. Och vem fan tyckte att Samuel L Jackson var en bra ide.
Give my regards to King Tut, asshole

2013-07-21 14:17
Är inte så intresserad av en remake faktiskt. Men folket i USA är väl säkert det.
Battlerappare

2013-07-21 17:00
Kollar man alla comments på trailern etc så verkar ingen direkt glad

2013-09-08 04:51
kan ju vara kul att se någon annans vision av den. jag ska då se den
Battlerappare

2013-09-20 09:47

2013-09-20 16:19
Samuel har ju redan varit med på en remake:

http://www.imdb.com/title/tt1867093/?ref_=nm_flmg_act_17
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-09-21 08:15
Fel Spike? Vem skulle gjort det bättre? Spike Jöns?

Som ett fan av originalfilmen så är det bara konstatera att ett original är ett original. Man får helt enkelt låta bli att jämföra, annars kommer man bara bli frustrerad. Tyckte remaken såg helt ok. Har inga förväntningar.
At the gates of Eternity...
Producent

2013-09-21 15:33
Precís mon ami, Spike Jonze är den enda spike, och eventuellt den enda överhuvudtaget, som har förutsättningarna att göra något av originalet som inte bara är en trist amerikaniserad efterapning som gör oss alla förbannade. Det hade kunnat vara grymt spännande. Istället väljer de en regissör mest känd för sina realistiska dramer om jazz och rasmotsättningar. Det är ju jättekonstigt. Det är inte så att jag inte gillar Spike Lee, men han är uppenbarligen helt fel person för det här projektet och han tappade dessutom greppet nån stans kring 2005 och har egentligen inte gjort något bra sen dess.
Give my regards to King Tut, asshole
Poet

2013-09-22 12:23
Som ett stort fan av både originalet och Spike Lee (faktiskt min favoritregissör) så blev jag bara glad att det inte blev Spielberg-Smith (Will) combon som de så länge snackades om. Främst av allt hoppades jag ju på att det inte skulle bli någon remake alls. Som sagt, inga förväntningar. Nu tror jag inte nödvändigtvis att Jonze hade gjort det bättre eller sämre. Men det finns bara en Spike och det är Spike Lee :P

2013-09-23 13:39
Åh herregud, var det på tal om att Spielberg och Smith skulle göra remaken? pew.. Vilken soppa det hade blivit
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Battlerappare

2013-09-23 22:07
Spielberg and older versions
An American remake of Oldboy previously had director Justin Lin attached. In November 2008, DreamWorks and Universal were securing the rights to the remake, which Will Smith had expressed interest in starring, with Steven Spielberg as director. Mark Protosevich was in talks to write the script, although the acquisition to the remake rights were not finalized. Smith later clarified that Spielberg would not be remaking the film: he would be adapting the manga itself, which is considerably different from the film. In June 2009, the comic's publisher launched a lawsuit against the Korean film's producers for giving the film rights to Spielberg without their permission. Later in November 2009, it was reported that DreamWorks, Steven Spielberg and Will Smith had stepped back from the project. The producing team announced on 10 November 2009 that the project was dead.

Poet

2013-09-26 10:55
DMAt: Yeah, det hade blivit något suger coated, watered down bullshit utav det hela.

Spielberg aka Play-it-safe
Battlerappare

2013-09-26 16:17

2013-12-18 18:32
Har lite svårt för amerikanska re-makes, vet inte om man ska tolka det som respect eller disrespect till originalet, allmänt. Men kan bli fett det här!
Casper the dopest ghost in town!