I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2011-04-08 17:43

Black Swan

Trodde faktiskt det skulle finnas en tråd om den och jag hade för mig att det fanns men icket sa nicke!
________________________________________________________________________

Filmen är kvävd av en obehaglig känsla redan från start, vad jag trodde skulle vara en ganska så behaglig film gjorde mig mer illamående än de filmer som sägs ska göra dig illamående. De minsta detaljerna, små toner och självklart strålande skådespeleri gör så att du blir omringad av karaktären i filmen.

Det verkar som att Darren går tillbaka till sina gamla rötter vart små detaljer gör filmen, jag tänker givetvis på Requim for a dream och Pi. Hans senaste skapelse innan Black Swan var The Wrestler som var en ganska så lättsmält film, men i Black Swan så känns det som man har tjära längst ned i halsen.

Spelar ingen roll vad jag tycker och tänker om filmen, tidigare har jag klagat på att personer inte kan identifiera "djupet" i en film, och häver ut sig Fight Club.. oh well, i sådana fall har djup fått en ny betydelse nu!

5 av 5 baggar, detta är ett mästerverk!



En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker