Konsertbesökare
2010-11-18 15:56
Zeitgeist!
Hej, tänkte kolla om det är någon här som sett dokumentär filmen "Zeitgeist" det finns två stycken "Zeitgeist the movie"(ettan) och "Zeitgeist Addendum"(tvåan). Vad tyckte ni om den? Är ni delaktiga i deras organisation? Om ni inte sett filmerna så råder jag er att göra det. En av dem bästa samhällskritiska dokumentärerna jag någonsin sett! (Inlägget flyttat av Mabande 2010-11-21 17:34:02)
Moderator
2010-11-18 16:13
Käften. Alltså ja. Jag orkar inte med en till sån här tråd (och ja, jag kommer behöva läsa den).
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
kommer en trea snart har jag för mig också
orka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare
2010-11-18 16:20
Kan ni ge svar till varför jag bör hålla käften?
Konsertbesökare
2010-11-18 16:38
skillz har du någon aning om när? eller var man kan få veta om det :)
filmen är fylld av faktafel, tagna ur luften
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Konsertbesökare
2010-11-18 17:16
spokie har du några argument för att det du säger stämmer?
Ettan är ett skämt och är typ 90% "stämning" och 10% fakta. Tvåan känns mer nykter, inte lika mkt "nu ska vi bevisa att allt och alla är en bluff" utan känns sammanhängande och formulerar faktiskt nån slags ståndpunkt. Jag skulle kalla den sevärd, om inte annat för gemnomslaget den fått (på nätet), medan ettan bara är trams med en konspiratorisk flirt.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Zzz..
Walking the street of dreams
Kan ni ge svar till varför jag bör hålla käften? Dom är medlemmar i Illuminati, det är därför dom försöker tysta dig! :O
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
refused jag gillar inte din ironiska ton i ditt inlägg, det är klart att dete är så!!!!!!!!!!
Har bara sett 1an.. Tyckte om den =)
Highfive anyone, anyone?
Justdoit: Gör dig själv en tjänst och sök på Zeitgeist här på whoa, då kommer du förstå varför folk är trötta på diskussionen. Filmerna har några år på nacken så det är lite "Tjena Blixten!" på din tråd.
Redline!
Det finns Zeitgeist trådar i Vardagsfilosofi, Politik och framför allt i Film & Tv. Du är sisådär 2-3-4 år efter med den här tråden. Angående faktafel, ta och läs på om det de snackar om så märker ni att allt är inte riktigt så som de säger. Bland annat Mabande har en hel del bra inlägg om hur saker och ting förhåller sig i egentligen i de redan existerande trådarna.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
har sett ettan
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
i del två när det handla om det amerikanska ekonomiska biten va rätt bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ettan är hyffsat bra. Fungerar åtminstone som en ögonöppnare, även om allt inte stämmer. Av vad jag förstått från beskrivningar målar tvåan upp en marxistisk utopi och kallar sig därefter för nytänkande.
http://www.zerohedge.com/ och
http://www.mises.org ligger däremot några ligor över ifall man vill lära sig hur världen egentligen styrs.
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu
Konsertbesökare
2010-11-20 19:33
Alla ni som säger "tjena blixten" och att jag ligger efter etc. Har det någon betydelse om du såg den för 2 år sen eller om jag såg den detta år? det finns fortfarande många som inte sett dem och jag råder dem att se den. Sen får ni ursäkta mig som inte lagt märke till de andra trådarna. Hur kan ni säga att det är bullshit? det är en konspiration lika mycket som de andra? Och det är klart man blir kritisk när de mesta av de andra faktorna är "korrupta" peace
Justdoit Tack för din insikt gällande de "korrupta faktorna". Stavfel är alltid en bra början när man ska vara kritisk och sprida ögonöppnande "fakta". You go girl!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Ettan är hyffsat bra. Fungerar åtminstone som en ögonöppnare, även om allt inte stämmer. Ännu en klassiker. Har ni en handbok eller?
Justdoit * "det finns fortfarande många som inte sett dem och jag råder dem att se den. Sen får ni ursäkta mig som inte lagt märke till de andra trådarna. " - Varför råder du folk att se en filmserie som är full av fel? * "Hur kan ni säga att det är bullshit? det är en konspiration lika mycket som de andra? " - Vi kan säga att det är bullshit just för att det är lika mycket av en konspirationsteori som de andra. D.v.s. det är lika mycket påhittade samband och saknade bevis som i genomsnittlig konspirationsteori om att aliens sköt Palme för att Palme sköt JFK som hämnd för att JFK sköt Lincoln. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Producent
2010-11-21 13:25
Slutpunkt, man skall vara skeptisk mot allt sånt där och granska själv, en del folk är som får och sväljer allt med hull o hår, inte konstigt att SD kom in i riksdagen, känns som Sveriges förvandlas till det korkade USA
Since 1984 @realgizlee // twitter
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
kändes passande
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag fick då reda på Bilderberg-group och även den där andra gruppen foreign affairs eller vad den hette? Eller var det i någon annan sån där film man fick se det?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
psyko_slusk - Känns som att slumpvald konspirationsvideo kan ha "avslöjat" den infon. 10-4, over...
Mabande Ja, det är ju inget hemligt, men jag visste då inte om det innan iaf.. Minns att det var det som fastnade i allt det där iaf, och det var värd information.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Jag är själv lite konspiratoriskt lagd, men Zeitgeist? kom igen!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Konsertbesökare
2010-11-22 00:40
Ni som klagar på att det är denna tråd igen kan juh tagga härifrån? eller säga något vettigt istället? Mabande syftet med att jag frågade om varför ni säger att det är bullshit, var inte för att få svaret "brist på fakta". Kan du istället säga vad de är dem säger som är bristande med faktan? och om du tittar på 2an så kan du inte säga att det är brist på fakta för pengar är ett problem och måste väljas ut ur samhället!
Producent
2010-11-22 01:22
Since 1984 @realgizlee // twitter
Du borde nog ta och läsa lite angående ekonomins historia och utveckling så förstår du varför vi måste ha pengar och varför vi har det ekonomiska system vi har idag. Pengar lär vi ha, men inte det här systemet, det behöver vi inte! :)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Justdoit * "
syftet med att jag frågade om varför ni säger att det är bullshit, var inte för att få svaret "brist på fakta". Kan du istället säga vad de är dem säger som är bristande med faktan? och om du tittar på 2an så kan du inte säga att det är brist på fakta för pengar är ett problem och måste väljas ut ur samhället! "
- Om du kollar mina inlägg i tråden jag länkade så ser du en genomgång av en hel del bristfälliga fakta. Men visst, i korthet är det:
1. Det görs "avslöjanden" av uppenbara saker.
2. Det görs ogrundade påståenden.
3. Det görs felaktiga kopplingar.
Helt enkelt verkar de använt
denna lista över argumentationsfel som en guide för vad man ska göra istället för en lista på saker man ska hålla sig ifrån.
Pengarna är inte problemet, synen på dem och fördelningen av dem är det.
10-4, over...