I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Resident Evil Afterlife

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-09-16 14:28

Resident Evil Afterlife

Är det bara jag som är ruggigt besviken på filmerna? Visst dom kanske är sevärda, men för oss som har följt spelen och rå diggar dom så är filmerna ett rent jävla fiasko! Skådespelarna passar inte alls in till karaktärerna från spelen. Chris redfield var med i denna och spelas av en tunn snubbe. Så jävla ironiskt.. Fattas väl bara att Leon kennedy är med i nästa och spelas av Jim Carrey

Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2010-09-16 14:36
Det är ju bara första filmen som är någorlunda om man jämför "spel - film" wise..

Sjukt besviken på den här film serien för jag tycker spelen är så jävla bra, eller ja.. jag tycker typ 3 av spelen är bra. Kommer ihåg när man var mycket mindre och sket i brallan när man spelade Resident Evil på ps1, bra tider det =)

Nä, jag säger såhär.. första filmen är bra, andra är relativt ok.. resten är skräp och enbart sci-fi action.... booring!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Battlerappare

2010-09-17 11:31
Den öppnade tydligen som nr1 i usa så dom planerar redan en uppföljare. Plus att dom har sagt att det ska släppas några animerade filmer också. Dom snackade också om att göra nästa film mer för spelarna.

Producent

2010-09-18 21:20
kan dom inte bara göra resident evil 1 som film? hur awesome vore inte det.

2010-09-18 22:59
Spelen har ju superlöjlig story som är bra just eftersom den är så löjlig. Ofta har spelen glimten i ögat dessutom och tar allt till en absurd nivå där det helt enkelt blir så överdrivet att det blir fantastiskt bra! RE4 når dessuom de sköna klyshiga nivåerna som får en att förstå att de som skrivit alla Leons oneliners verkligen själva är med på skämtet. Helt underbart.

Om det är något jag är besviken på gällandes filmerna så är det att filmerna inte vågar ta steget till att bli riktigt så absurda och over the top som storyn och händelserna i spelen kan bli. Den där lilla glimten i ögat fattas också. Men överlag tycker jag Resident Evil filmerna är roliga popcorn rullar, filmer man kan stänga av hjärnan till och ha kul till.

Ser fram emot den nya RE rullen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-09-19 12:23
Håller med Konstigt! Och göra nästa film som spelen. Det är kanske lite försent. Och dom har fortfarande tabbat allt med sina skådespelare.
 Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.

2010-09-20 05:02
Tror det har bekräftats en rulle som kommer vara lite mer för spelälskarna.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-10-10 20:05
Sjukt överdriven film, no doubt att den är cool på bio duken i 3D men annars nej, töntig och ologisk.. Står fast vid att 1an är bäst, 2an därefter. :) Helt ok film att kika däremot
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker