Inception 2010
http:// http://www.youtube.com/watch?v=HilwtqaN4Gs Ny film med DiCaprio! ser fram emot denna som fan, verkar riktigt djup och flummig. vad tros??
Mikael Söderlund made me..
oj knullade länken men ni fixar
Mikael Söderlund made me..
Allt med DiCaprio blir bra, hehe..
Precis som GAIA säger, DiCaprio brukar nästan alltid göra bra film, men man vet ju aldrig. Nu vet jag inte alls vad det här är för film.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Ni gör fel. Allt som Nolan gör är bra.
jagvillocksåhaenblog.com
Såg trailer på Inception när jag va iväg och kollade på Clash of the titans på bio härom veckan. Såg intressant ut indeed : ) Flummig plot
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
verkar riktigt intressant!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Den här filmen tror jag blir sommarens stora succe! Nolan är en av mina favoriter, han gör aldrig något dåligt. Alla hans filmer håller hög klass och det lär även denna göra. Dessutom har han fått med ett stort gäng bra skådespelare. Leonardo DiCaprio Cillian Murphy Är mina favoriter.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Snart så...
Första filmen som Nolan går all out säger alla , alla som sett den säger att det är en sk "game changer" Nolan har helt släppt på säkerhetsspärrarna.
Allt som Nolan gör är inte bra, båda batmanfilmerna är så tråkiga att jag trots upprepade försök inte lyckats hålla mig vaken genom nån av dom. Insomnia var sådär opch the prestige likaså. Han lever väl egentligen på hypen från memento fortfarande. Den här verkar inte heller vara något man inte sett förut.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
verkar ruskigt bra. Och batmanfilmerna är ju förbannat bra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dundermannen P15 Nästan komiskt hur olika smak vi har i film. The Prestige är top 5 bästa film jag sett någonsin och Batman Begins ligger precis i närheten. Dark Knight är också en otroligt bra film tycker jag. Den enda filmen han har gjort som är några klasser sämre är väl isf Insomnia. Sen delar vi helt uppfattning om Inception också för jag tycker filmen verkar vara något man aldrig tidigare skådat.
Äh det är ju uppenbarligen bara en ny total recall, johnny mnemonic, existenz, minority report osv osv. Ska inte vara för negativ, jag hoppas och tror den är bra, men en "game changer" tvivlar jag starkt på att den är.
Äh det är ju uppenbarligen bara en ny total recall, johnny mnemonic, existenz, minority report osv osv. Ska inte vara för negativ Tack för att du bekräftar att du ej vet ett skit ens om filmens handling, eller hur dess uppbyggnad ser ut, det styrker du nämligen bortom rimligt tvivel med det där inlägget.
Jasså, jag tyckte att filmerna jag nämde hade ett lagom strort spann mellan sig för att rädda mig från den typ av kommentar du tjurigt postade. Och jag har läst plotten
Jasså, jag tyckte att filmerna jag nämde hade ett lagom strort spann mellan sig för att rädda mig från den typ av kommentar du tjurigt postade. Och jag har läst plotte Fint, då kan ju du som gärna vill spegla bilden av en cineast koppla "inception" med en enda av dom filmerna du yrade ihop i ditt tidigare inlägg.
gör inte liknelser och jämförelser om du ej vet vad det är.
Värst vad du var gnällig. Jag skulle aldrig påstå att jag var "cineast", jag skulle hellre slå mig själv i huvudet med en sten än att påstå att jag var cineast. Har du sett filmen, eller har du några andra skäl att avfärda mina någorlunda oskyldiga gissningar om vad den kommer att likna?
Har du sett filmen, eller har du några andra skäl att avfärda mina någorlunda oskyldiga gissningar om vad den kommer att likna? Du säger du har läst plotten, det jag invänder emot är dom helt infantila liknelser/paraleller du ger dig på att göra trots detta.
Om du läst "plot" borde du veta att det enda inception har gemensamt med övriga filmer du nämner är att dom tillhör till viss del samma genre i detta fall sci-fi i övrigt NOLL.
Att påstå att "Nolan" fortfarande skulle leva på hypen från Memento när han sedan dess gjort ett flertal filmer som hyllats ännu mer är bortom dumt f.ö särskilt när han haft 1-2 filmer imellan som "bara" varit 7/10
Jo det var ett dumt påstående. Men Nolan åsido (jag tycker han har varit tråkigt på sistonde, men gillade memento och hoppas att han kan komma i form igen); Jag hoppas verkligen att det inte är så, men för mig känns det här som den typiska sci-fi actionfilmen där man inte kan lita på vad som är verklighet eller inte. Återigen, jag hoppas att så inte är fallet, förhoppningsvis är det mer Tarsem Singh eller nåt, men jag kan inte än så länge se något som pekar på motsatsen. kalla inte mina liknelser infantila föresten, det gillar dom inte.
Såg den just, grymt jävla bra. Årets film lätt.
var såg du den?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såg den i fredags. Sjukt bra! Nolans bästa film sedan Memento.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Ska bli spännande att se på fredag.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag trodde faktiskt den skulle vara mer "smart" och komplex, men inget av det blev en braintwister på mig som jag trodde det skulle bli. Antar att alla snackat upp den så mycket att man hade skyhöga förväntningar, sen var den bara så där. Gillade Shutter Island bättre faktiskt.
tycker den var riktigt nice, men ja, shutter island är ju bättre.
ni får det att låta som att dicaprio har regisserat filmerna.. är det inte rättvisare att jämföra med en film som nolan har regisserat?
ni får det att låta som att dicaprio har regisserat filmerna.. är det inte rättvisare att jämföra med en film som nolan har regisserat? haha, håller med. Min mamma gör alltid samma sak.
Nej. Jag hade aldrig sett filmen om det inte var för Leo.
Nu försöker du bara göra mig ledsen.
Njae, Jag är en av dem där som kollar filmer efter skådespelarnas omdöme. Om Leo tycker att manuset var bra nog att medverka i, bör ju filmen vara bra. Sen är ju dessutom Shutter Island och Inception både lite av mindtwisters med ett slut som lämnar en frågande så därför hamnar de i samma fack av mig.
Lyckat att komma med failande logik och semispoila diverse slut på samma gång.
Haha, om du kallar det där spoiler borde du skjuta dig själv
Såg nyss filmen och jag hade skyhöga förväntningar på den. Den var bättre än jag trodde, lät årets film, kanske till och med en av de bästa filmer jag sett. Den föll mig helt i smak och jag älskade allt med filmen. Nolan gjorde det alltså igen. Shutter Island är inte ens i närheten även fast jag också tycker den är bra.
rätt bra tycker jag, dock en del logiska luckor i manuset tex Spoiler mot slutet, när de skulle rädda fischer och allt tog form utifrån dicaprios minnen? borde vart fischer som konstruerade den världen i sitt undermedvetna? tycker också frun fick för mkt utrymme. hade han skurit ner lite på actionbiten och kortat filmen något hade betyget höjts ett snäpp. nu 3 drömmar av 5 möjliga.
Håller med att actionen kunde kortats ner. Vet inte om det förstörde min filmupplevelse, jag var iofs. på komedihumör när jag såg denna, men mitt i filmen avbröts filmen för en femton minuters "gå och köp i våran koisk"-paus. Sjukt störande eftersom jag precis börjat komma i stämmning. Det är få gånger jag är negativ över filmer och jag är inte det över denna. Trodde bara att den skulle vara smartare uppbygd. Nu kändes den rätt enkel att förstå och greppa och den var inte smart på det sättet att jag när jag kom hem ensam, fortfarande hade filmen i huvudet och tänkte igenom den och hur nice den var...
Låt mig citera...Spoiler Biggie "It was all a dream"
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Jag hade också förväntat mig mer, något mer att bita i och kanske en "tyngre" story. Det blev en stunds väldigt snygg och välgjord underhållning, men inget jag kommer minnas särskilt länge.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Det ÄR ju en summer blockbuster film. Jag förväntade mig bra mycket mindre, även ifall det är Nolan. Blev sjukt positivt överraskad av filmen, på alla sätt.
Spoiler vanilla sky?
Jag förstår ärligt talat inte hypen. Det såg bra ut i början, men idén blev så urvattnad ju längre filmen pågick. Och varför dessa dåliga actionscener till dålig actionfilm-musik? Det blev stundtals väldigt hjärndött. Det hade jag inte betalat för att se.
Jag håller med om att filmen faktiskt inte var nåt speciellt. hade förväntat mig att den skulle "ge mig" något. En sån film man går hem och fortsätter tänka på, men den var väldigt simpel och lätt att förstå och inte speciellt smart.
Otroligt bra film. Men det går inte att förvänta sig något annat när det gäller Nolan.
jagvillocksåhaenblog.com
Får jag fråga alla som tycker att denna är sjukt bra, vad som gör att ni tycker den är sjukt bra?
Ni gör fel. Allt som Nolan gör är bra. Ska kika på denna inom en snar framtid ;P Nolan är kung =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Filmen är smart, fartfylld och spännande. Otroligt bra musik och skådespelarna var duktiga, Ellen Page kändes iof lite fel. Satt och log under filmen och njöt av bra filmunderhållning. Men jag kan förstå att vissa tycker filmen har för mycket "action". Själv diggar jag coola effekter och fartfylld action bara den inte är hjärndöd vilket Inception inte är.
Jag diggar också action, och tycker som sagt var att filmen var underhållande. Men filmen har sålts in fel. Jag förväntade mig någon form av intelligens och något tankeväckande av filmen och då sitter man hela tiden och väntar på något som aldrig kommer. Jag kommer nog se om filmen med en annan utgångspunkt och känner att jag först då kan göra en vettig bedömning.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Får jag fråga alla som tycker att denna är sjukt bra, vad som gör att ni tycker den är sjukt bra? Sorry, men detta är ett sånt fall där en film är helt enkelt såpass älskad av både kritiker, fans, filmälskare och dessutom MÖRDAR på box office listorna i en så stor grad att det är snarare du som får ta och försvara varför du
inte tycker att den är bra. " The general consensus" är att det här är en fantastisk summer block buster film. Ingen behöver rättfärdiga varför de gillar Inception, det är överflödigt och anledningarna till varför folk gillar den finns att hitta överallt och har blivit lite av en sönderslagen häst vid det här laget att om du fortfarande inte förstår varför filmen är älskad så får du nog ta och anstränga dig lite mer.