I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppföljare som är bättre/sämre än originalet?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2010-03-14 04:50

Uppföljare som är bättre/sämre än originalet?

... sällan är väl så fallet kanske, men då och då så händer det! Den första uppföljaren, som jag kom att tänka på, som är bättre än originalet är i mitt tycke Terminator 2. Varför vet jag inte, men tvåan överhuvudtaget innehåller ju så mycket mer minnesvärda scener än vad ettan gjorde, den placerar sig lätt som en av de bästa actionfilmerna någonsin, underhållning på hög nivå! Tycker Arnold är väldigt duktigt i den också, sådär som bara Arnold kan vara (eller komma undan med om man så vill, hehe.)

Ingen av de många Alien-uppföljarna spöar första Alien-filmen. Alien 2 var en klassisk slakt av den så mästerliga första filmen (som för övrigt har filmvärldens genom tidernas snyggaste trailer), där de kallar in några klyschiga "marines" som ska leta rätt på monstret. Efter tvåan skedde dock något så ovanligt som en TREDJE film som klådde TVÅAN med hästlängder. Alien 3 är i mitt tycke ett riktigt mästerverk! Smutsigare sci-fi får man leta efter, skoningslöst, och så mycket, mycket bättre än den värdelösa tvåan.

En bättre och en sämre uppföljare - din tur!

Intressepenisen hårdnar!