[Tips] Awaydays (i stil med green street hooligans)
Vet inte i fall det har varit någon tråd uppe tidigare om denna film. Tänkte iaf tipsa om denna film som heter Awaydays för dom som gillar Green Street Hooligans och liknande filmer. Jag låter trailern tala för sig själv. Vet inte i fall den har eller kommer att visas på bio här i Sverige, har inte sett något om det. Jag gillade iaf filmen och man förstår varför Adidas har gjort en del reklam om denna film.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Verkar helt OK men börjar bli lite trött på alla dessa huliganfilmer
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
verkar grym får kolla in den är den gammal eller? Sitter på segaste datorn annars skulle jag kolla imdb
Its darkest before dawn
tack för tipset, verkar nice!
Den är från 2009, såg att den fått 5,9 i betyg på imdb. Den har iaf släppts på dvd i england.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Men vänta nu, började huliganer klä sig i märkes kläder redan 79? hade för mig att huliganer hade lagtröjor på sig vid den tiden i england. Kanske var ännu mer bak i historian. Verkar inte så bra tycker jag själv, tyckte inte heller om green street utan håller mig till football factory.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
'79 började ju glansåren!
Walking the street of dreams
Verkar helt OK men börjar bli lite trött på alla dessa huliganfilmer Finns det ens många? De enda jag kan tänka på är greenstreet hooligans och football factory
Its darkest before dawn
Glöm inte bort den briljanta kulturskildringen "Hata Göteborg". Nej, ska det va nåt blir det Gary Oldman och The Firm..
Inte speciellt bra tycker jag.. :(
Den är bra mycket segare än trailern ger intryck av men så är det väl med dom flesta filmer. Snygga miljöer och kläder dock. Det är dock lite lustigt att deras "firma" som består av typ spensliga 15-18 åringar gång på gång totalt kör över alla andra även när dom möter mångdubbelt fler 35-åringar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såg den ikväll tycker den var rätt nice asså jävla dialekt dom har dock svårt att höra va de säger.
Den är bra mycket segare än trailern ger intryck av men så är det väl med dom flesta filmer. Snygga miljöer och kläder dock. Det är dock lite lustigt att deras "firma" som består av typ spensliga 15-18 åringar gång på gång totalt kör över alla andra även när dom möter mångdubbelt fler 35-åringar... Håller med det va tung musik också, det tillsamans gjorde ju halva filmen. Lätt sevärd
Its darkest before dawn
Verkar inte så bra tycker jag själv, tyckte inte heller om green street utan håller mig till football factory.
Visst, snyggt filmat stundtals med vissa miljöer, men förövrigt sög fan denna film donkeypung
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag älskar hela casualhooligansgrejen men när dom är från tidiga år blir det lätt trist. det finns en annan film med bower från GSH och en stor svart snubbe, va filmen nu heter. GSH och FF är bättre då det är mer nutid. får se om man pallar checka in den , vill inte bli besviken! =)
vi är överallt!
_NoVA_ Är det
Cass du tänker på?
Förstår dock inte hur du kan dissa filmer som The Firm och I.D. En mer autentisk och intressant skildring får man leta efter. Kan väl dock hålla med om att själva boxscenerna brukar vara snäppet vassare i modernare filmer.
Angående
Awaydays var musiken, kläderna och fotot det enda att hänga i granen.
ja precis Cass är det nog? The firm har jag inte sett, något o tanka då antar jag? I.D likaså?
vi är överallt!
Både
The Firm och
I.D. utspelar sig under 80-talets glansår för brittisk huliganism, men om du är intresserad av kulturens härkomst och klarar dig utan (super)autentiska slagsmålsscener kan jag gott rekommendera båda två.
Värt att notera är att The Firm kan vara lite knepig att få tag i då det finns en annan, mer kommersiellt framgångsrik film med Tom Cruise vid samma namn. Men leta efter "1995" eller "Gary Oldman" i torrent-namnet så ska det nog gå vägen :)
okej grymt! då ska jag checka in dom, tack för tipsen :)
vi är överallt!
Jag tyckte också att Awaydays var kass, tacka vet jag I.D., The Firm, Cass och dom filmerna. Sen kanske inte The Business har så mycke med fotboll att göra, men se den :)
http://duckdown82.tumblr.com/
såg den nyss...jävlar vilken sömnig film....inte bra betyg! The firm är mkt bättre har I.D kvar på datorn...men fan..GSH och F.F ligger så långt före
vi är överallt!
Som sagt, kanske lite för old school för vissa. Dock har det ju gjorts en remake på
The Firm (helgerån). Schysst för oss med Sergio Tacchini-fetisch dock.
Cass var fet. Grymm musik! Awaydays var helt ok, med bra musik.
Vår Del Av Stan
Kändes inte riktigt som en terrace film om man säger så, för lite fokus på själva våldet och kulturen kring det.. Var mer en film om en ung man som försöker hitta sig själv. Nu till den viktiga frågan: Vart hittar jag dessa anoraker dom använde?! Såg ut som en enkel regnanorak men någon som vet vart dessa finns eller måste jag göra en egen?