I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har vi att se fram emot 2010? [film]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-12-28 09:16

Vad har vi att se fram emot 2010? [film]

Vilka filmer tror ni på under kommande år?

Ser själv fram emot Christopher Nolans Inception.
Han har själv skrivit manuset dessutom och det brukar bli riktigt bra med tanke på hans andra filmer. En av 2000-talets absolut bästa regissörer enligt mig.

I filmen ser vi mycket bra skådespelare dessutom:
Leonardo DiCaprio
Ken Watanabe
Michael Caine (som vanligt i Nolans filmer)
Cillian Murphy
Ellen Page

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-12-28 09:37
Iron Man (2010) - Älskade ettan, tvåan lär inte vara lika bra, men action + sci-fi gör mig glad :)
I Love You Phillip Morris (2010) - En film med Jim Carrey, han spelar bög, minns inte så mycket mer.
Little Fockers (2010) - Tredje filmen i serien, kan vara rolig, lär skratta några gånger iaf.
Resident Evil: Afterlife 3D (2010) - En zombiefilm i 3D, vad mer behöver jag säga?
Shrek 4 (2010) - Har man sett dom tre första, får man ju se den med...
Zombie Massacre (2010) - Zombie film, räcker för mig ^^
Young Americans (2010) - Topher Grace har producerat, och skrivit manus om jag inte minns helt fel, och är med i filmen. Gillar honom som skådespelare, så den lär jag ju se. Har försökt hålla koll på den ett tag.
Toy Story 3 (24 juni 2010) - Ä N T L I G E N ! ! ! ! ! Nu får vi bara hoppas att den är sevärd. Borde komma ut i 3D.

Några filmer jag skrev upp för ett tag sen. Sen är det säkert massa mer filmer som jag inte har tänkt på.

F.ö kommer Smurfarna/Smurfs ut 29 juli 2011, kan bli spännande :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-12-28 10:41
Nolans kan bli riktigt fet! Han har väl aldrig gjort något dåligt? :) Shutter Island kan bli tuff med.

Snackar vi svenska biopremiärer ser jag fram emot Where the Wild Things Are och Fantastic Mr. Fox. Dock kommer ju dessa typ finnas på Blu-ray i UK innan sverigepremiär vilket innebär att det inte blir biobesök för mig. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2009-12-28 13:26
Själv ser jag fram emot

Mr Nice, med Rhys Ifans i huvudrollen. Den är baserad på en självbiografi av en av englands mest uppmärksammade drogsmugglare. Kan bli bra, kan bli värdelös, lutar väl kanske mer åt det andra hållet, men i vilket fall som helst ser jag fram emot den.
Länk till Mr Nice på Imdb.com

Alice in Wonderland. Tim burton regiserar och Johnny Depp spelar den galna hattmakaren. Alice är 19 och återvänder till underlandet, som hon glömt bort existerade. Kan bli riktigt bra.
Länk till Alice in Wonderland på Imdb.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-28 15:09
Ja just det. Alice. Synd bara att det är Disney och lär vara PG-13, man kan inte få allt!
jagvillocksåhaenblog.com

2009-12-28 17:46
Legion
After a terrifying biblical apocalypse descends upon the world, a group of strangers stranded in a remote truck stop diner in the Southwest unwittingly become humanity's last line of defense when they discover the diner's young waitress is pregnant with the messiah.

Verkar bli en härlig apokalyptisk rulle med snygga effekter. I och med att det är Hollywood som ligger bakom så är jag smått skeptisk till hur skrämd man kommer bli speciellt med tanke på att visa grejer är härligt överdrivna, men det kommer bli snyggt iaf. Typ Zombierulle utan Zombies.. hmm :)

2009-12-28 17:52
Daybreakers

In the year 2019, a plague has transformed most every human into vampires. Faced with a dwindling blood supply, the fractured dominant race plots their survival; meanwhile, a researcher works with a covert band of vamps on a way to save humankind.

Listad på IMDB som 2009 års film, dock får den premiär under 2010 så..

Vampyrer check
Ingen emo gulligull romans check
Vampyrer check

fap fap fap

2009-12-28 18:00
Clash of the titans
The mortal son of the god Zeus embarks on a perilous journey to stop the underworld and its minions from spreading their evil to Earth as well as the heavens.

Yay ännu ett "övernaturlig film". Effektporr deluxe.

Speciellt trailer 2 är fet. KRAKEN KRAKEN KRAKEN KRAKEN KRAKEN!!

2009-12-28 18:05
Robin Hood

The story of an archer in the army of Richard Coeur de Lion who fights against the Norman invaders and becomes the legendary hero known as Robin Hood.

Vi såg Robin Hood tecknade med räven, vi såg Robin Hood.. någon seriös version, sen någon till, sen såg vi Robin Hood Men in Tights som bjöd på ett antal riktigt sköna garv. Sen läste man att någon historiker kommit fram till att Robin Hood och Sherwood dudes kan ha varit en grupp homosexuella som tryckte i skogen.. hahaha. Anyway, Ridley Scott gav oss Gladiator, som var grym rulle i klass med Braveheart, Russel Crowe i rollen var grym. Nu är dessa två tillbaka och presenterar en bra mörkare och våldsammare Robin Hood än innan. Ohhhh yeaaaah!

2009-12-28 18:13
The Road

A post-apocalyptic tale of a man and his son trying to survive by any means possible.

Post apokalyps, behövs inte mer än sådär. Eller låt mig ta det som följande: A boy and his dog, Mad Max, Mad Max 2: Road Warrior, Mad Max Beyond Thunderdome, Fallout 1, Fallout 2, Fallout 3, The Road (finns fler filmer o spel jag vet och ja de andra är mer post-apokalyps än denna men what the hell, roll with me).

2009-12-28 18:19
Verkar som jag glömde någonting med min förra post...

hmm vad vare...

...

:)

!

Ännu en post-apokalyptisk rulle!

The book of Eli

A post-apocalyptic tale, in which a lone man fights his way across America in order to protect a sacred book that holds the secrets to saving humankind.

Den här filmen passar mycket bättre in i film/spelföljetongen som jag skrev om i min förra kommentar. Men vi kan se det som såhär. The Road, mer brutal och mer skrämmande och The Book of Eli lite coolare och mer våldsam.

Denzel Washington vs Viggo Mortensen, Clash of the Titans, oh wait, har redan tipsat om den filmen.

2009-12-28 18:24
How To Train Your Dragon

A comedy adventure set in the mythical world of burly Vikings and wild dragons.

De gav oss Shrek som var grym, de gav oss Kung Fu Panda som var grym, nu ger de oss How to Train Your Dragon som av trailern och döma kommer bli ännu kvalitetsrulle.

Tack 2010. :)

2009-12-28 18:53
Snabba Cash

2009-12-28 20:43
Sin City 2 ska väl komma 2010?
 Malmö FF!

2009-12-28 20:43
Den enda jag har vissa förhoppningar på är Shutter Island, det är ju Scorsese trots allt. Men det är ju lite oroande att de sköt på releasedatumet från oktober i år till februari 2010, och det känns som en av Scrosese's "one for the studio"-filmer..

Trailer finns, men det finns en spoiler i den om man är uppmärksam, så den rekommenderas inte.

Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-12-28 21:42
Caliber
Trailern är ju redigt spooky, tror det här kan bli en bra rulle.

2009-12-28 22:09
Tänk att man kan göra så många filmer ur samma scenario, Post-apocalyptiskt.

Serframemotalltdetta!

2009-12-29 13:55
Moderator

2009-12-30 02:36
Fan vad bra tips ni kommer med. 2010 kan bli ett nice år!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-01 06:43
Finns rykten om att Ong Bak 3 ska komma i år. Ingen information på imdb.com. Anledningen är följande affisch som letat sig ut på nätet:

Kan lika gärna vara en fake, men jag hoppas.

Något som däremot är mer säkert är att Yip Man 2 (IP Man 2 i västvärlden) kommer i år (mars verkar vara datumet):
Länk till http://www.imdb.com/title/tt1386932/

Tyvärr ingen trailer tillgänglig. Dock lite rykten(?) om att det kommer bli ett trilogi. Yip Man första filmen innehöll en hel del coola fightingscener.

Ni som missat vad det rör sig om så är det kinesisk Wushu fighting och baseras på livet av en av Bruce Lee's lärare.
Est. 1984

2010-01-01 16:50
Inception - Christopher Nolan är grym regissör, Dicaprio är en grym skådis.
Kick-Ass - Lite watchmen stuk över det hela med lite lättsammare ton dock.
Brooklyn's Finest - Antoine Fuqua som regissera Training Days är anledning nog.

Plus en hel jävla drös andra rullar som vanligt...

2010-01-01 18:59
Hej, Träffat Jacob?

2010-01-02 11:39
Boondock saints II?
Släpps väl i Swe på St: Paddys?
RATED R!

2010-01-02 14:19
Interception, Alice i underlandet.

2010-01-02 15:06
:O Ong Bak 3, hoppas!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-01-02 22:28
Machete

Frankie Machine, ingen info på IMDB men har för mig att Robert de Niro ska spela en mafia hitman och att den är regisserad av Martin Scorcese (?).

Där fanns någon mer men kommer inte på vilka.

Shantaram kommer inte fören 2011 :(
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2010-01-03 04:07
Stukad
Tack :D!! Hade helt glömt Machete ju! Har velat se den sen trailern :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan