I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Debatt på SVT1 om niqab

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-10-15 22:46

Debatt på SVT1 om niqab

Någon annan som sett det?
Vad tycker ni?
Ska niqab förbjudas, och vad tyckte ni om debatten?

2009-10-16 17:20
Debatten var intressant. Nima Dervish är riktigt grym.

Niqab borde vara förbjudet inom vissa yrkeskategorier. Precis som jag inte kan gå runt i naken på stan även om jag vill det och även om det är en del av min religion, borde det inte vara tillåtet att bära niqab på vissa offentliga platser.

Personligen tycker jag det ser fruktansvärt ut. Blir verkligen upprörd när jag ser en kvinna i niqab.

2009-10-16 17:25
Borde vara obligatoriskt på alla fula människor.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-10-17 11:07
hahaha
LEGALISERA CANNABIS

2009-10-17 15:29
Självklart ska det vara förbjudet - sålänge det är förbjudet för andra att gå runt maskerad.

Enkelt.
Bitches Ain't Shit

2009-10-18 12:27
men det är väl endast förbjudet att maskera sig på demonstrationer och liknande. annars skulle det ju vara olagligt med motorcykelhjälmar.
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat

2009-10-18 15:06
Vem går omkring med motorcykelhjälm på sig utan att faktiskt sitta på en motorcykel?

2009-10-19 22:44
förbjudas eller inte, det ska t.e.x inte vara tillåtet av elever att ha i skolan etc

2009-10-19 23:46
i alla fall där identifiering är ett måste känns det ju ganska naturligt att det inte borde bäras. i skolan, när man går till banken etc etc. sen min personliga uppfattning ang niqab på arbetsplatsen, jag vill gärna kunna se ansiktet på de jag arbetar med, eller i egentligen i alla sammanhang.

slöja har jag absoult inget emot men jag förstår inte syftet med att dölja hela ansiktet. kan man inte köpa det o anpassa sig i den utsträckningen det går får man väl acceptera att stöta på vissa konsekvenser av det.

2009-10-20 01:02
Philip P24

slöja i skolor i Sverige är ju helt obefogat det me!

2009-10-20 01:03
lyssna på Wahlbeck. Det gäller att inte vika sig och gå tillbaka till före medeltiden!

2009-10-20 12:21
Jag tycker att Nima var vass. Väl förberedd och förde en sansad retorik.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2009-10-21 13:06
slöja i skolor i Sverige är ju helt obefogat det me!

jo visst, men det råder ju religionsfrihet i sverige o mig personligen stör det inte att ngn bär en sjal för att dölja sitt hår så länge jag ser hela ansiktet.

2009-10-21 13:27
Min föreläsare i kanske en av de svåraste kurser jag någonsin läst när jag pluggade i London hade niqab. Det var en teknisk utbildningen och kursen var databas metodik,
Det var inga problem där borta. Så länge det inte handlar om dagisfröknar, grundskolelärare, gymnasielärare etc. så skiter jag fullständigt om personen är klädd i Niqab eller är klädd som en eskimå i maj. Så länge den personen har något vettigt att säga och gör sitt jobb bra.

Stop the hatin och låt folk ha på sig det dom vill. Det handlar om kompetens inte kläder, tatueringar eller andra saker.

2009-10-21 15:04
rash

man gör inte ett bra jobb om man döljer sitt ansikte och inte är närvarande.
Så var det argumentet dött.

Det handlar inte om att hata och så naivt som att låta folk ha det dom vill. I ditt fall handlar det om att vika sig och ge upp.

Lyssna på Wahlbeck säger jag!

Poet

2009-10-21 15:12
Allt eller inget. Om man inte far ga omkring maskerad eller ens fa ha en javla keps pa huvudet i skolan, sa ska ingen annan heller fa gora det. Inga undantag, antingen galler lagen for alla eller ingen.

At the gates of Eternity...