I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-10-12 07:26

Stargate Universe

Tjenare syfy-tomtar!

Kanske är på tiden att dra igång en tråd om denna nya spinoff på stargateuniversumet. Måhända är jag ensam om att följa dessa halvcorny serier, men det är väl en smaksak. Vad tycker ni som sett den? Jämfört med SG:atlantis och SG1 så känns det iaf från första avsnittet att de försöker med ett lite allvarligare drama i denna serie, då jämfört med föregångarna. Har den potential? Är det för mycket battlestar galactica?

What say you?!

mama said knock you out

2009-10-12 15:31
Jo serien har definitivt potential! Jag tycker också att det verkar lite för likt bsg men vi får se hur det playar sig ut.

jämförelse med sg1 och atlantis så verkar det här kunna bli "the big hit"
SG-1 är ju onekligen bäst med sina 10 säsonger men samtidigt så vet vi alla att det var bara för att macgyver var med ^^
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-10-12 17:41
Håller med, kan bli väldigt nice faktiskt.
Därimot så blev jag grymt besviken på avsnitt 2(eller 3 blir de iofs)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-12 23:38
Som pinsamt stort fan av Stagate vart jag mäktigt besviken när jag läste om vad serien skulle gå ut på, då jag inte stått ut med BSG (trots att ja sett varenda avsnitt av det med utan att förstå riktigt varför).. men när ja såg första avsnittet vart ja glad. det är bra gjort, man slipper order "frak" och skådespelarna har verkligen gjort bra ifrån sej hittils. det är svårt att spekulera två veckor efter premiären men ja tror på detta iaf! sen tror jag inte att de kommer va så likt BSG, de stora problemet med det var att man fick se lite fighter, men så fort det var uppdrag fick man aldrig "följa med" på dom, utan man fick veta hur det gick på uppdraget från dom som pratade om det på skeppet. detta e fett lovande, dom har ju en stargate ombord ;) haha
www.myspace.com/melvinjunkyard

2009-10-13 03:03
cliffhanger i slutsekundrarna av avsnitt 3, bådar riktigt gott. Jag ger personligen serien 2 tummar upp. lite synd bara att de fick med sig de där kommunikationskristallerna så att kontakten mellan skeppet och jorden kan fungera som folk. Tycker den tappar lite av desperationen på det. De kan ju egentligen få över vilket proffs på vilket område som helst genom de där kristallerna.
mama said knock you out