(Trailer) District 9 Trailer 2 (Peter Jackson, Neill Blomkamp)
Äntligen har andra trailern kommit som visar mycket mera, ser extremt bra ut från att ha bara varit en kort film som blivit äntligen en stor film. Vad tror ni, bra eller dålig? Kommer i höst...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har inte läst så mycket om den men den ser riktigt snygg ut. wie. tack för tipset
vafan ingen mera som hört talas om filmen? shit va trisst, aja hoppas mera kommer at kolla in den här på Whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den verkar faktiskt skitfet. en Sci-fi fast här attackerar dom inte jorden. Dom vill härifrån!! lite av en ny krydda :)
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Ser ut som den kan va helt okej. Denna och Avatar gör väl sci-fi-året liksom.
jagvillocksåhaenblog.com
Är det en remake, känns som jag sett nått asiatisktt med samma story?
nej nej de är SOM TUR ÄR äntligen ingen remake :D de hela började med att Blomkamp gjorde en kort kort film som handlade om just utomjordingarna o Jackson blev som sagt intresserad av de hela. Iallafall jag rekomenderar starkt att du o alla som inte sett den än kollar upp den på youtube, vet inte vad den heter men sök på neil blomkamp short film eller något sådant. Handlar om A.I. robotar (skitsnyggt gjorda) patrullerar runt i kape town eller om de är johanesburg. Men som sagt ser riktigt bra ut o jag skulle inte bli förvånad om denna blir riktigt bra, speciellt när jackson är med.
Verkar grym som fan... Måste kika in den där kortfilmen! :)
Hihi
Ahhh kan vara kortfilmen jag sett då
Dem har bombat Toronto med affischer dar det star "Area only for humans", "Bust stop for humans only" osv hehe ganska ballt, da jag inte visste vad det var.
Ganska ball story maste jag saga.
At the gates of Eternity...
Just det, filmen utspelar sig i Sydafrika. Om ni undrar over accenterna/dialekterna.
Moderator
2009-07-30 10:32
trailern ser riktigt cool ut. hoppas bara jackson tvingas att inte göra ytterliggare en blödig 3½timmes film.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Kortfilmen är asnice ju
Peter Jackson ar bara producent, Neill Blomkamp som star for regin.
Filmen har kommit ut nu har borta, ska se den nasta vecka da jag har tid. Fatt toppbetyg av nastan alla tidningar. Verkar vara riktigt lovande maste jag saga!
Sag filmen nu! NI MASTE SE DEN! OTROLIGT GRYM!!!!
Riktigt bra film rakt igenom, jag hade inte tråkigt en endaste sekund.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Den var sa mycket battre an vantat. Unik story, bra skadespeleri, bra ljud, bra CGI... Har inte blivit sa har berord av en film sen jag sag "The Dark Knight". Sov inte pa denna, den ar vard att se pa bio!
Men vad fan! Halla! Jag vill ha en diskussion, ingen annan som sett filmen an? :(
jo jag har sett den, helt ok, störde mig lite på huvudkaraktärens personlighetsförändring dock. sen hela apartheidgrejen är ju så löjligt att det ska behöva kastas in utomjordingar för att folk ska fatta hur det går till. en aning överhypad skulle jag säga, inte för att det är en dålig film, men jag skulle inte kasta en oscar efter den..
mama said knock you out
Såg den idag. Den var riktigt bra. Hoppas killen har bevisat nu att han kan regissera Halo
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
DegenereraD : Word?Spoiler Jag alskar faktumet att han inte var nagon alien lover fran borjan och att han inte gjorde allt detta for the noble cause. Han gjorde allt han gjorde av sjalviska skal. Forutom i slutet da han antligen cowboy'ed up. Wikus reagerade pa det sattet vi alla hade reagerat. Han kandes mer mansklig an de flesta "hjaltar". Varfor ar det lojligt? Forst och framst sa ar ju inget snack om saken att det ar sa vi manniskor formodligen hade behandlat dem (utomjordingarna), och inte ens tanka pa konsekvenserna. I det har fallet att dem kanske kommer forklara krig mot manskligheten. Och visst haller jag med om att det ar sorgligt att vi maste portretera det i form av utomjordingar for att forsta paralleller till apartheid (och till en viss man judarna under andra varldskriget). Pewi : Hans nasta film ar Halo :) Det var ingeting med bevisning, utan snarare pengaskal till att denna film kom fore Halo-filmen.
BC99 P26 Det är det jag menar. Producenterna var osäkra på att ge så mycket pengar till en regissör som bara hade gjort ett par kortfilmer(bra kortfilmer) och reklamfilm innan. Det hade jag också varit till någon som inte gjort en feature innan. Jag är inte säker men var inte budgeten till Halo uppskattad till 200miljoner dollar?!?!?! Enorm summa för en film.
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
PeWi : Aha du menar sa, ojaa det har du ratt i. Av vad jag har sett hittills sa lar ju det ju bli en bra film om Blomkamp far artistisk frihet och inte gar ifran spelets karna sa mycket. Tyvarr sa har ju adaptioner av spel till film aldrig blivit sarskilt bra. Forutom Super Mario Bros med Bob Hopkins och John Leguizamo :P
BC99 P26Spoiler Tänkte mest på just övergången från att han stod och skrattade och skämtade om när de eldade upp äggen i skjulet när han sen i prinicip bryter ihop totalt när det visar sig att staten har exprimenterat på dem, det är så godtroget av liraren att det blir överspelat, med tanke på hur de behandlades i lägren så borde det ju inte komma som en jättechock för personen att de inte stod så högt i kurs. Kontrasterna är väl iofs medvetna för att driva på förvandligen han går igenom men det känns så satans "vi måste göra det såhär uppenbart för att medelamerikanen ska fatta vad det handlar om"
mama said knock you out
DegenereraD : Spoiler Men det var ju det som var grejen. Han var ju meningen att representera den typiska "rasisten" som pa ett nedvarderande satt vill "hjalpa" the prawns. Han tyckte nodvandigtvis inte riktigt att alla "prawns" skulle do eller bli illa behandlade, men han vill anda inte umgas med dem eller ha dem omkring sig. Typ som rasister idag som sager att de inte har nagot emot valfritt folkslag, men vill helst inte ha nagot att gora med dem. Jag haller med till en viss del, det kanske ar lite overspelat. Och sorgligt nog att det maste portreteras i form av utomjordingar for att forsta hur vissa manniskor (vart eget slakte liksom) blir behandlade.
BC99 P26 Förstår porträtteringen och var de ville komma någonstans, tycker bara de kunde gjort det lite mer subtilt och inte fokuserat så mycket på flashiga actionsekvenser och Tv-spelsvapen. I min smak så föll filmen en hel del på det. Efter ett tag kändes det som en dålig blandning mellan mary shelleys frankenstein, transformers och flugan, alldeles för förutsägbart. Gillar filmens dokumentärkänsla starkt. Hur som, det var inte en dålig film, skulle dock inte kalla den det mästerverk som folk verkar göra.
mama said knock you out
Spoiler Men vapnena var ju en sorts form av symbolik hur maktiga de kunde ha varit. Med dessa vapen sa kunde the prawns ha tagit over varlden om de hade velat. Men istallet anvandes de knappt av the prawns sjalva. The prawns (trots deras fysiska och teknologiska overlagsenhet ) var ju nastan elandiga varelser som inte var sarskilt valdsamma alls. De ville bara hem. Sen vet jag inte om jag haller med om forutsagbarheten. Forutsagbart hade det ju varit om hela manskligheten slutligen hade omfamnat dessa prawns, hjalpt dem att dra tillbaks till deras planet, Wikus blivit omvandlat till manniska igen och alla inom MNU hade blivit bestraffade osv. Det blev ju nastan tvartom istallet. Deporteringen skedde trots allt, bade manniskornas och utomjordingarnas ode ar oklart och ingen vet ens om Christopher kommer komma tillbaks for att ens hjalpa Wikus. Eller kanska atombomba hela jorden. Inte for att verka svar eller argumentera emot dig eller sa, men vad tycker du kunde ha gjorts battre med den har filmen, forutom det du redan namnt?
Jag kräver mer mech fights om dom gör en uppföljare!
Spoiler Skulle velat haft lite mer bakgrundshistoria till det hela, att sätta en teknologisk överlägsen ras av rymdvarelser som byter ut sina vapen mot kattmatsburkar och blir jagade av vidskepliga maffiabossar i kåkstäder är så absurt från första början, det måste ha varit något politiskt utbyte, folk talade "prawn"-språket utan problem osv. Hela planetens alla stormakter skulle erbjuda dem husrum gentemot teknologin/goda förbindelser bara för att hålla sig på god fot med dem,.. har det kommit ett skepp så kan det komma 300 till.. Förutsägbart så menar jag inte efter just hollywoodnormen att allt blir bra i slutet och hjälten får flickan. Denna film hade en mörk dyster ton redan från start och man visste direkt att det här kommer i princip sluta med att allt exploderar. ändå höll filmen så hårt i "tönten som blir hjälte"-rollen att man trodde man kollade på karate kid ett tag. Jag skulle se det som intressantare om wikus ballade ur helt och hållet å skjöt sig själv i pallet i slutet bara för insikten om att han varit ett arsel. skulle vilja haft lite mer WTF.
mama said knock you out
Spoiler Lite mer bakgrundshistoria angaende the prawns hade jag ocksa velat ha faktiskt. Varfor flydde dem fran sin planet? Och vart var dem pa vag? Men att salja sina supervapen for mat ar ju inget annat an ett tecken pa desperation fran deras sida. Mat ar nagot de behover for att overleva, inte vapen. Och jag tror att dem var mer "humana" darav att dem inte anvande sina vapen mot manniskorna. For att inte namna att manniskorna standigt konfiskerade vapen fran the prawns. Well du kan tanka dig reaktionen fran de flesta manniskor om ett sadant scenario hade uppstatt pa riktigt. Tror de flesta manniskor hade tankt "jag vill inte ha dem har!". District 9 var ju inget annat ett flyktinglager. De kanske fick finare husrum fran borjan, men efter 30 ars forsok fran manskligheten att forsoka knacka hemligheten bakom deras vapen, utan resultat och dessutom inte kunde skicka tillbaks dem, sa blir det ju som han MNU bossen i borjan sa "They are here to stay". Sa den langsiktiga planen kanske inte var attraktiv efter ett tag nar de markte att dessa prawns inte hade nagot varde alls och bara vill hem. Och godtrogna verkade dem vara ocksa, som nar de skulle forhandla till sig mat fran Nigerianska maffian. De ville ha 10 000 burkar for sin mecha suit, men nojde sig med 100. Men det var ju inte alla som forstod "prawn" spraket ju. Det verkade bara vara MNU folket, och dem talade ju inte "prawn" utan bara forstod det och svarade tillbaks pa engelska. Och jag tror alla hade reagerat som Wikus. Man hade skitit i allt och bara velat bli hel igen. Men nar han insag att det kanske inte skulle bli sa alls, sa tankte han val att han skulle do med nagon sorts ara i behall. Darav att han atervande for att hjalpa Christoph. Men vi far se, det kommer ju komma en uppfoljare har ju Blomkamp sagt. Jag personligen hade nojt med utan en uppfoljare.
Spoiler Och godtrogna verkade dem vara ocksa, som nar de skulle forhandla till sig mat fran Nigerianska maffian. De ville ha 10 000 burkar for sin mecha suit, men nojde sig med 100. Ah det var sådant som jag tycker det föll lite på, de försökte få fram det där konceptet med "drönare"för arbetet och ett enda överhuvud som drev skeppet, men det låter så fruktansvärt omöjligt att genomföra under en interstellär resa, fler måste ju kunna tekniken om något skulle hända chifen..plus att är man sådär snäll och godtrogen har man inte sådana där mängder skjutjärn i alla dess färger och former. Det var ju inga små pistoler de hade med sig, vi snackar enorma gevär. Den där vandrande stridsvagnen ska man ju inte ens ta upp. En uppföljare gör han bort sig på utan tvekan, en sådan här film ska lämnas mitt i storyn för att den i princip startar mitt i storyn. ska han göra något alls så skulle en prequel kanske vara intressantare.
mama said knock you out
såg den idag på bio, helt utan förväntningar, vilket var helt underbart. Förstår inte riktigt vad degenerade menar med överdrivet våld och mer story?? Jag tycker våldet kom in väldigt naturligt på de flesta ställena, till skillnad från exempelvis transformers (som handlar om att visa upp sin greenscreenteknik i princip). Undantaget är väl kanske Spoiler superroboten på slutet. Filmen var rolig, fräck, cool story, och dessutom tycker jag huvudpersonens "omvandling" Spoiler från tönten i kontoret till slutet var ganska naturlig. Han var självisk, och slogs för sin överlevnad. Sen är det trots allt en hollywoodfilm, alltså inte jätte realistiskt, men fullt naturligt om man ser det relativt till filmen. Min åsikt iaf. KlagomålSpoiler Bakgrunden saknades obviously, och kanske gärna ännu mindre spräng spräng blast, och ännu mer utrymme åt karaktärerna och handlingen. Och man kunde dumpat den supertöntiga dialogen på slutet, "jag lämnar dig itne tramset".
vad pratar du om, du tar ju upp precis det jag säger i dina egna klagomål?
mama said knock you out