I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs 3D

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-07-07 10:47

Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs 3D



Någon som sett filmen med 3D? Tyck till och rescensera!


Alltså jag måste säga, 3D filmer är skiten alltså. Inget grönt, inge rött, bara coola wayfares solglasögonliknande saker man har på sig. Och man ser varenda färg exakt som det ska vara och det är harmoni för ögonen, dinosauriernas tänder är precis till höger om mig. Vad kommer härnäst, doftsensorer?


Som i varje Ice Age film så har vi ekorren som letar efter sitt ekollon, men i denna hittar den något nytt. Som i varje Ice Age film så har vi Sid och gänget som vandrar om kring, men i denna så hittar de något oväntat, nämligen dinosauriers
- I thought they were extinct?
Ja, jag förstår mig på Mammutens reaktion, nu är han inte störst, bäst och vackrast. Nu är han även snart en blivande pappa, så han har en familj att ta hand om. Den sabeltandade tigern börjar bli gammal och få dålig kondition och Sid, är som han alltid varit, ensam. Tillsammans strider de i kampen till att bli pappa, till att finna kärlek, till att kunna offra sig själv för att veta att barnet hör hemma någonannanstans men även i kamper mot galna dinosauriers.

Jag älskade den här filmen. Som alla Ice Age filmer. Jag förstår inte hur de kan hålla hög standard hela tiden. Jag kunde bara inte sluta skratta, till slut blev det nästan jobbigt, för mycket av det goda? haha. Det kvittar, jag älskade det. Och 3D-effekterna? Snälla, tillåt mig att citera det mest klyshiga citatet någonsin i filmvärlden
- Where have you been all of my life?
Fast jag måste säga att handlingen var nästan lite för mycket i den här och för spridd och det var svårt att fokusera, man bara hörde skämt och skrattade åt dem. Klart den nästbästa Ice Age filmerna och jag hoppas en fyra kommer!

Ps. Jag är besviken på SF Bio. Alla glasögonen får man släcka i en låda när man går ut eller ah ta med sig dem hem om man vill. Jag frågade en som jobbade där och de sa att de slänger glasögonen. det är typ 800-1000 glasögon per dag som bara slängs på ett ställe. Tänk alla ställen som har 3D, jag hoppas de kommer på en bättre variant och tänker på miljön.


4/5


/ Sveriges populäraste filmblogg
www.filmbloggen.devote.se

Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.