Slut på läskiga filmer?
Jag är lite av en skräckfilmsfantast och har ca 170 skräckfilmer på dvd. Men jag har inte blivit direkt rädd för någon förutom The grudge första gångerna jag såg dom. Likaså The Eye. Inga av mina polare blir rädda heller och det måste ju ha gjorts en riktigt läskig som dom flesta blir rädda för.Så jag letar efter riktigt läskiga filmer . Inte gamla klassiker och filmer med bara blod utan hårresande. Spöken, vålnader, övernaturligt osv. Tror det finns någon där ute som är riktigt läskig som jag inte har sett. Tipsa på bara, söker på varje film som nämns
barnhemmet (El orfanato) är bra tycker jag. Läskigare än de flesta jag sett på senaste tiden.. men har aldrig blivit rädd på senaste tiden av skräck.. skulle väl vara The Ring isf som var lite kuslig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
skulle barnhemmet vara läskig ? Hellraiser eller huset som gud glömde eller cabin fever
Cabin fever har jag på dvd, inte direkt läskig tycker jag. Inga vålnader är det heller om jag minns rätt. Hellraiser är rätt schysst. Huset som gud glömde har jag på dvd men inte sett än. Kan prova. Barnhemmet är inte läskig för 5 öre tycker jag men tack ändå :) På tal om hellraiser, det är väl inte så mycket vålnader och sånt, läskiga ansikten? Mera sånt jag är ute efter
Cabin Fever? Läskig? Känns mer som en parodi, jag skrattade iaf åt den. Tycker fortfarande att "Them" är en skitgrym film trots avsaknaden av vålnader.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
1408 Rose red stephen king filmer generellt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haller med, skrackisar brukade skramma en som barn, nowdays... ja du? Blair Witch Project och Sixth Sense ar de enda jag kan komma pa som verkligen skramde mig. Sheitan ar ocksa bra, dock inte sa laskig, utan mera obehaglig. Jag verkar vara den enda som tycker att The Ring inte var laskig alls.
At the gates of Eternity...
Hellraiser är bra, men inte läskig. Den amerikanska versionen av The Ring är inte läskig, har inte sett den japanska dock. An American Haunting handlar om spöken, den är rätt okej. Fast jag är jävligt lättskrämd så mina ord kanske inte har så högt värde. Btw så är filmen baserad på en verklig händelse, eller ett dokumenterat fall.
Would I shit you? You're my favourite turd.
"The Entity" äldre film... Om en poltergeist.. "based on a true story" and all that..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1408 Rose red Dom har jag också på dvd, 140 är ju ganska schysst faktiskt :)
BC99 P26 Den första har jag på dvd, den andra kan jag kolla upp, tack!
K-dregg Ska se efter, tack :)
För er som inte sett så finns det en film som heter End Of The Line. Har inte sett den men jag har beställt den. Trailern ser bra ut så ni kan ta er en titt här:
Länk till http://kino-zeit.de/dvd/trailer/end-of-the-line
Vad är det för skrämseleffekter du letar efter? Barnhemmet tyckte jag var läskig just pga avsaknaden av hoppa-upp-elaking-helt-plötsligt-och-skrämmaseffekter, det finns säkert ett ord för just sånt som jag inte kan. :/
var mycket länge sedan jag hoppade till när jag såg en skräckfilm. Såg gamla kultisen Night Of the Living Dead igår, förstår inte vad som skulle betraktas som skrämmande med den. Om nyskapare vill få oss rädda så ska dem låta något hända, någon hoppas fram när dem har någon lite lugnare musik i bakgrunden o då offret inte går baklänges, allt för att vana skräcktittare inte ska förutse något.
REC Mörkt rum, stor TV, bajsa på sig. Perfekt kv
äll
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
är den här nya filmen Antichrist ngt att ha i skräck väg?
"life's a garden, dig it."
Chico : Shit! Hur kunde jag glomma REC?
Spöken/Vålnader: Alone Shutter (2004) Ju-On The Grudge 2 A Tale Of Two Sisters (Originalet) Audition (Odishon) Reincarnation (Rinne) G.P 506
Slug P23 var mycket länge sedan jag hoppade till när jag såg en skräckfilm. Såg gamla kultisen Night Of the Living Dead igår, förstår inte vad som skulle betraktas som skrämmande med den. Smaken är som baken.. jag kan knappt se NoTLD ensam, tycker den känns förhållandevis realistisk och väldigt skrämmande. Lever mig verkligen in med karaktärerna.
Håller den och
The Thing topp 5 av filmer jag någonsin sett.
Förutom det är jag livrädd för
The Grudge och skulle dö om jag såg den ensam. Men vet att många inte alls blir rädda för den..
Tyckte amerikanska the ring var jävligt läskig, kunde inte se på skräck på ett halvår efteråt. Nu såg jag iofs den på bio sjukt bakfull så det kan ha haft med det att göra. En annan rulle som jag såg mest liggande bakom soffan var den här japanska (?) rullen där dom springer runt och tejpar igen dörrar. Är det nån som vet vilken jag menar?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Såg att du nämnde End Of The Line , jag hyrde den nu i helgen och blev rätt besviken... det är några läskiga scener, men skådspelar insatserna drar ner helheten så sjukt mycket.
Drag me to hell var ganska läskig men på ett klassiskt 80-talsskräck sätt. Ja REC blev jag faktiskt lite smårädd av. Men det finns ju så många olika "genrer" inom skräckfilmsvärlden, beror lite på vilken typ av skrämseleffekt man är ute efter.
dundermannen P14 : dörrtejparna heter den, kan inte det japanska namnet dock : ) ne, tyvärr, inga klockor som ringer där. Min röst går till Re-Cycle , inte för att den är skrämmande, utan för att den är underbar men ändå lite kuslig.
Jag såg The Unborn för ett par timmar sen och ärligt... jag blev skiträdd! Jag blir sällan rädd nuförtiden när det gäller skräck, därav måste jag rekommendera den...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Hehe "dörrtejparna", du fick mig att dra på läpparna lite där, låter ju galet läsligt.
Googlade upp den nu, Pulse eller Kairo heter den. Kolla upp den om ni kan, klart läskig och lätt existentsialistisk.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
REC, REC och återigen, REC. / Sveriges populäraste filmblogg
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Kan även säga, den är inte så läskig men man hoppar till en hel del gånger. My Bloody Valentine 3D plugin + Stor Tv + 3D glasögon Gå på toa innan, ett tips / Sveriges populäraste filmblogg
Pulse är inte så läskig.. REC är bättre.. Finns det inge filmer som inte bygger på altingen brutala dödsfall eller vanligt "plötslig händelse skrämsel" ? Vill ha en film som man sitter och är rädd hela filmen pga stämningen inte massa plötliga effekter bara..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Håller med Rastasite P20 angående Night Of the Living Dead, såg om den för ca två veckor sen och tyckte fortfarande den var kuslig på ett relativt realistiskt sätt trots att jag sett den ett flertal gånger genom åren.
Simba. Det är väldigt svårt att få fram den känslan du eftersträvar i en film. Där är det effekterna, mystiken och de plötsliga händelserna som är det bästa för att skrämma en publik. Det jag skulle rekommendera för dig dock är, tråkigt nog, att läsa en riktigt skrämmande bok. En skräckfilm man ser på kanske inet är så skrämmande, men läser man samma "film" som en bok, så är det jävligt skrämmande kan jag garantera dig. / Sveriges populäraste filmblogg
Nattevagten , eller om du föredrar dåliga amerikanska remakes,
Nightwatch .
Det var längesedan jag såg dessa filmer så jag kan ha en något glorifierande syn på dem. Den danska filmen Nattevagten är hursomhelst en av de läskigaste och mest stämningsfulla filmer som jag har sett. Denna film innehåller inga dyra specialeffekter eller stora mängder blod men lyckas trots det vara mycket obehaglig.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
första gången jag såg one missed call var jag väldigt rädd, fast det var ett tag sen
hejhej
Jag framhåller alltid House on haunted hill som bästa skräckisen någonsin.. Sedan kan jag ju föreslå The children (mest obehaglig i magen, lite psykande sådär) The grudge 3 They wait 28 dagar/veckor senare Dead silence
My heart lives in my vagina.
Om jag var du skulle jag kolla på Eden Lak e eller house on haunted hill som Th1ef sa.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
House on the haunted hill? när dom blir inbjudna till ett hus för någon slags jippo? "Den som överlever natten får 1 mille" ? Isf är den ju inte så jävla bra.. visst effekterna är bra, men jag tycker filmen tappar en del pga. en del saker..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Enda filmen som faktiskt skrämt mig var då jag av en slump hade fått tag på blairwitch bränd om en video cd innan den blivit en storfilm. Jag o polarn såg den och han tyckte den bara var fjantig men jag föll helt för hela storyn att dom skulle hittat filmen efteråt osv. Det som gör den läskig är att det är lätt att känna igen sig, bra skådespelarinsatser men framförallt att man aldrig får se det "läskiga". Så fort man ser spöket, monstret eller det mongolida barnet som låter som en hes groda så är filmen förstörd. Spänningen försvinner helt. Det är det okända som är läskigt! Det är ju annars en skaplig svensk skräckis, det okända:P
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Så fort man ser spöket, monstret eller det mongolida barnet som låter som en hes groda så är filmen förstörd. Mothafucking word pa det! Just det som forstor all skrackfilmer. Undantaget vore ju vissa zombie/infected filmer. Folk som inte tycker "Blair Witch Project" ar laskig, fattar inte filmen helt enkelt.
Eden Lake mår man fan bara dåligt av. Satt och såg den på Sergel bion. Säkert 7-8 pers som lämnade biografen.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Tyckte varken The Grudge eller The Ring var otäcka. Däremot så tyckte jag The Others var läskig, grym musik osv. Men den innehåller ju inga monster eller så, så den e nog inget för dig?..
Sincedayone : What? Mar man daligt for att den ar acklig eller for att den suger? Jag har inte sett den, darav att jag fragar.
Kanske inte självklarheter för alla men att kolla på skräckfilm är mycket under vilka förutsättningar man ser den på. Kollar du med polare, under dagsljus, med låg volym eller med samtliga blir en skräckfilm lätt en komedi/drama rulle.. Sitt själv i ett mörkt rum med hörlurar, gärna nära skärmen också.. Den som gör som ovan och inte hoppar till/blir rädd under första gången han/hon ser en film som Rec är omänsklig ;)
Det finns två typer av skräckfilmer eller kanske tre. 1. läskiga filmer, oftast nyskapande och svåra att förutspå, blair witch (1 inte 2 ofc..) som vi redan pratat om platsar i den kategorin. 2. Skräckfilmer som borde klassas som actionfilmer. Lite läskig 5 min tills helvetet brakar lös och det bara öser på med monster och våld. 3. Roliga skräckfilmer. Oftast är dom antingen tänkta att vara mer komedi än skräck men ibland blir det bara så för det är så töntigt. Typ alla filmer med ett tema på ett djur, Bats, spiders, anaconda? o allt vad dom heter. Även de flesta zombie/katastrofrullar platsar här även om dom kanske är värda en egen kategori för dom faktiskt är underhållande till skillnad från dom jag nämnde tidigare. Tandläkarn är väl en klassisk splatter som är mer tänkt att underhålla än att skrämmas.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Kontraloop : Men att hoppa till ar inte vad som gor en skrackfilm bra.
BC99 : Inte påstått det heller, tror du missa poängen med det jag skrev..
Sitt själv i ett mörkt rum med hörlurar, gärna nära skärmen också.. Den som gör som ovan och inte hoppar till/blir rädd under första gången han/hon ser en film som Rec är omänsklig ;) Nu ar iforsig Rec en bra film, dar man hoppar till av bonus bara. Rec gjorde det bra med att ha en mystisk bakgrundshistoria och twist pa slutet. Men du fick det att lata som om det "hoppningen" som var ett klimax med en skrackis.
Kanske bara jag ? Men jag tål absolut inte att se filmen Besatt. Speciellt inte runt klockan 3 på natten. Men det är nog mest för att jag har hört så mycket om att den ska vara verklighetsbaserad. Annars ser jag inte på så mycket skräckfilmer.
Stunner aka Antwaan
BC99 P26 Se den säger jag bara. Jag kan inte säga något utan att spoila. Se bara. Man får sig en rejäl tankeställare efter.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Sincedayone : Aight ska se till att ta mig till det snart :)
ligg under ett täcke med laptop och kolla på instängd. Det var klaustrofobiskt
Håller med ToyboY, har sett många många filmer som bara tappade allt för att man fick se "spöket". T ex. Boogeyman, som faktiskt var läskig och nice att glo på.
My heart lives in my vagina.
håller med om kairo... sjukt tung rulle förövrigt... och om vi ska gå in på tvistade rullar så har du juh marebito också.... men den är inte hårresande iofs...bara bra och sjuk ! du vet att det finns the eye 2 och 3(10 tror jag den heter), iofs e dem inte lika bra som ettan...
Th1ef : Haha visst var Boogeyman pinsam nar man val fick se spoket? Det enda jag kunde tanka var "Var den DAR saken dem var sa radda for? :S ". Samsta "laskiga" spoke jag sett.