I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drag me to Hell - Skriv din recenssion o snacka allmänt om Sam Raimi

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-06-13 13:19

Drag me to Hell - Skriv din recenssion o snacka allmänt om Sam Raimi

Denna film är något som jag har sett fram emot sedan jag fick veta att den skulle göras för ett bra tag sedan samt när jag såg bilderna.

Var ett tag sedan Sam Raimi gjorde skräckis o jag kan säga så här: såg filmen igår på premiären o om man känner till Raimi`s tidigare skräck verk (evil dead trilogin) så kommer man inte bli besviken.

Det görs för många "skräckfilmer" där allt handlar oftast om någon person blivit mördad o man måste hitta mördaren annars blir man hemsökt hela sitt liv etc. etc.

Mer skräckfilmer med demoner o annat som har med djävulen borde göras, o Raimi är den som är bäst på det hela.

Cast:

Alison Lohman ... Christine Brown

Justin Long ... Clay Dalton

Lorna Raver ... Mrs. Ganush

Dileep Rao ... Rham Jas

David Paymer ... Mr. Jacks

Adriana Barraza ... Shaun San Dena

Chelcie Ross ... Leonard Dalton

Reggie Lee ... Stu Rubin
Molly Cheek ... Trudy Dalton

Bojana Novakovic ... Ilenka Ganush

Kevin Foster ... Milos

Alexis Cruz ... Farm Worker

Ruth Livier ... Farm Worker’s Wife
Shiloh Selassie ... Farm Worker's Son

Flor de Maria Chahua ... Young Shaun San Dena


Handlingen: Christine Brown som jobbar åt en bank med att hjälpa folk med deras lån till olika saker kan inte hjälpa en gammal zigenar kvinna vid namn Ganush, kort därefter så anfaller Ganush Christine Brown o drar en hemsk förbannelse på Christine Brown.
O kort därefter så börjar läskigheterna. En ond demon vid namn Lamia (baserad på grekisk mytologi) hemsöker Christine Brown under 3 dagar.

Förbannelsen i filmen börjar med 3 dagar av hemsk förföljelse av varelsen för att sedan ta den som fått förbannelsen ner till helvetet.

Raimi har infört en massa gammla äckligheter som fanns i Evil dead trilogin till Drag me to hell (satt några gånger med åtdraget ansikte) har man sett extremt mycket skräckfilm så vett man vad som kommer att hända då o då.

Filmen är klart värd o se på bio, i min mening mera värd o se på bio än nya terminator.

Kan också påpeka att ibland får man ta o fråga sig om filmen är verkligen en 100% skräckis, för flera gånger sitter man där o garvar ihjäl sig på äckligheterna o andra gånger kan man bli riktigt rädd.

Kan också påpeka att filmen innehåller en talande get.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.