Barnskådespelare
Hej! Jag är ny här. Jag undrar lite om dessa barnskådespelare. Vad dom gör idag och hur dom ser ut idag. Andreas Hoffer(Sune i Sunes Jul) Nina Almöf(Storasyster Anna i Sunes Jul) Tina Johnson(Cornelia i Sunes Sommar) Martin Andersson(Bert i Bert) Nadia Alg(Nadja i Bert) Kalle Eriksson(Sickan i Lilla Jönssonligan) Jonatan Fluméé(Vanheden i Lilla Jönssonligan) Fredrik Glimskär(Harry i Lilla Jönssonligan) Jonna Sholmér(Doris i Lilla Jönssonligan) Anders Öström(Junior i Lilla Jönssonligan) Mats Wennerberg(Biffen i Lilla Jönssonligan) Carl-Robert Holmer-Kårell(Adam i Eva & Adam) Tack på förhand Gärna alla Barnskådisar och Bert och Sune samt Eva & Adam och Lilla Jönssonligan
Sune har tydligen läst juridik vid Luns Universitet. Bert är matematiker och har släppt avhandlingen "Robust Ergodic Properties in Partially Hyperbolic Dynamics". Adam lär tydligen ut säkerhet på Coop nu ;)
Adam heter Björn Kjellman och ser ut så här:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rolig tråd, men vart fan tog karlsson på taket vägen? :'(
Haha, hitta han XD
(Inlägget ändrat av widegren1990 2009-05-28 23:04:19)
Hej, Träffat Jacob?
Nej vad fel jag hade. Jag blev lurad!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kalle Eriksson jobbade förut iaf (1-2 år sedan), på EB Games i Gallerian, han hade långt vitt hår och sickanglasögon :p
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli
Den bästa av barnskådespelare måste ju ändå vara Anna Sahlin some spelade Anna i Alla vi barn i Bullerbyn.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P26 Du leder!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
De från Lilla Jönssonligan har väl knappt gått ut högstadiet? Eller var det så länge sen de filmerna kom? Gymnasiet kan de inte vara klara med iaf?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Evolution Filmen släpptes 1996, då kanske de var 12-13 bast så de är väl 26 eller nåt
Hej, Träffat Jacob?
Sickan och Vanheden är födda 1984, Harry och Junior är födda 1985 och Doris och Biffen är födda 1983, Sickans Syskon är födda 1986,1984 och Vanhedens syster är född 1978.
Hittate en bild på Fredrik Glimskär som är tagen idag.
Ursäkta inte idag. I Januari
Sickan är (snart) utbildad lärare!
Vanheden (Jonatan Fluméé) delade jag en cigg med för ca 5-6 år sen.. min brors kompis syster var/är han tillsammans med och de har barn ihop. Han blev inte så lyckad, tror jag.
Frågade vad han fick för att spela in filmerna.. svaret blev:
- Fick några hundra tusen (?).. köpte en bil till morsan.. sen vet jag inte vart resten tog vägen.
Han såg likadan ut då som i filmerna, haha.
testie P20
Du tänker på den "nya" filmen Adam & Eva, va?
Nej han tänker på den klassiska tv-serien "Eva & Adam"
Första träffen på google typ. Så ser han ut numera
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Producent
2009-05-31 13:26
^jobbar inte han på Hugo Boss?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Tack för alla svar. Fortsätt. Här är fler jag vill veta om Calle Torén(Sunes Jul,Peter och Petra) Amanda Davin(Tur & Retur) Mats Wikström(Karlsson på Taket) Erik Lindgren(Rasmus på Luffen) Gustaf Åkerblom(Mysteriet på Greveholm) Linn Bülow(Mysteriet på Greveholm) Maria Johansson(Tjorven) Gabriel Odenhammar(Sunes Jul) Anna Sjögren(Selma & Johanna) Jonatan Gillberg(När Karusellerna sover) Conrad Cronheim(Lilla Jönssonligan på Kollo) Buster Söderström(Lilla Jönssonligan på Kollo) Anton Petterson(Lilla Jönssonligan på Kollo) Maja Dosthe(Lilla Jönssonligan på kollo) Jimmy Karlsson(Jocke i Sunes Jul) Ellen Fjaestad(Eva & Adam) Ullrika Bergman(Eva & Adam) Pablo Martinez(Eva & Adam) Jim Ramel Kjellgren(Eva & Adam) Vill gärna veta mer om barnskådisarna i Astrid Lindgrens filmer,Sune,Bert,Eva & Adam,Julkalenderar mm
Tjorven regisserar ju den där gigantiska teatern som kallas Wiraspelen på Wira Bruk utanför Stockholm.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Ett tips är att lägga upp detta på flashback, där är folk jävligt generellt jävligt grävande
Skön tråd!
Andreas Hoffer Han har tydligen tjänstgjort som militärofficer (enligt wikipedia) och ska ha pluggat ekonomi vid högskolan i skövde(enligt flashback), men där slutar spåren.
taktsbar-0 P22
Jävligt generellt jävligt!
http://https://www.flashback.org/t140165 Tråd om ämnet på flashback.
Gabriel Odenhammar Jobbar fortfarande som skådespelare, gör en del röstarbete till tecknade filmer och dubbningar, men syntes ju i bla. Svensson Svensson för inte alltför längesen. Ska också under en period ha varit programledare för tävlingsprogrammet Pussel på TV4 och ha arbetat som flygplatsbrandman på Bromma flygplats och Arlanda (enligt wikipedia).
Producent
2012-12-08 10:54
Slumpade in på denna och tycker att den borde återuppstå! sjukt kul
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement! Boom bap lives!
Moderator
2012-12-08 18:24
Jag kan bidra med att jag 2009 träffade oliver lofteen som spelade åke i bert. Jag var hemma hos honom i hans lägenhet på söder och hans liv verkade mest gå ut på att dricka folköl, lyssna på gamla punklps och kolla på hårdporr. Jag tror han jobbade på dagis. Han verkade väldigt arg på livet och var ganska tragisk. Han var ju även med i tictac där han spelade mot tuva novotny som han hade varit lite kåt på. Det är allt jag kan komma med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2012-12-08 18:28
Då kan jag tillägga att han som splade Bert och han som spelade Lill Erik gick i samma skola som jag under gymnasiet. Min kompis jobbade tillsammans med han som spelar Adam i Eva & Adam eller Adam & Eva-kommer inte ihåg vad serien hette.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Vad hände med alla kidsen från the Neverending Story?!
http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php
Moderator
2012-12-09 13:17
Dopeness skrev: Då kan jag tillägga att han som splade Bert och han som spelade Lill Erik gick i samma skola som jag under gymnasiet.Blev de behandlade som stjärnor? Ville alla ligga med bert?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent
2012-12-09 16:21
Haha, nä han blev ganska sne om någon frågade honom någonting om Bert. Han hatade när folk ropade Bert efter han. Han som spelade Lill Erik vet jag inte, men han spelade i band och spelade "Schools Out" av Alice Cooper när jag tog studenten.
Graffare
2012-12-10 14:02
Jag köpte en mp3-spelare av Gabriel Odenhammar på Teknikmagasinet Drottninggatan. Det var ett antal år sen... en rosa Creative Zen var det :)
My stomach got young dead orphans in it I eat from trash cans at abortion clinics -Jus Allah