I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

söker riktigt bra filmer!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-05-09 00:21

söker riktigt bra filmer!

Kommer ihåg att den är rätt gammal nu i allafall, har för mig att det var någon känd skådespelare i filmen. Den handlade om att det var nån maffia elr dylikt som hittade folk och gav dem en tid de hade på sig att fly från dem och överleva, lyckades de blev de dock dödade ändå. Huvudrollen blir själv jagad så småningom och får en tid på sig att överleva och blir senare jagad utav den här "maffia"(?) gruppen, men klarar sig.

Dåligt förklarat men det är vad jag minns.

Sen en film till...

Den handlar om en pojke vars far blir dödad när han var mindre och så kommer han till en annan familj där han blir tränad till samurai. Hans bror gillar inte att hans far ger den oäkta sonen så mycket tid så han flyr till nån sorts arena där man slåss och använder vapen och så vidare, och blir mästare.
De kidnappar den "oäkta" sonens tjej(?) och den sonen måste nu slåss i arenan för att få henne fri. Filmen är riktigt bra och ganska rå, avhuggna huvuden osv vad jag minns. Det ska också finnas någon svensk viking som slåss med kniv.

RIKTIGT dåliga förklaringar men jag hoppas att ni skall kunna hjälpa mig :)

2009-05-09 02:16
kan den första vara Death Ring? dom är på någon ö med massa skog?
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-05-09 13:47
Den andra filmen är American Samurai från 1992.

Moderator

2009-05-09 21:06
Åh hoppas den första filmen är en där folk betalar för att få jaga de här kidnappade människorna genom en stad typ. Den som ska fly får ett bälte med pengar i, klarar han sig får han behålla bältet. För den vill jag också veta vad den heter.

realidad Är american samurai bra?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-05-10 13:59
Tack Realidad, riktigt uppskattat, minns att jag såg denna filmen för väldigt längesen och kände att jag mycket gärna ville se den igen :)

Kaptenkrok, den e riktigt bra, erkänn ;)

2009-05-10 14:38
KaptenKrok P23
Fan, jag känner också igen den filmen. Kommer ihåg att jag såg den på TV för ett tag sen.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-05-10 15:06
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0107076/

Hard Target, med Van Damme. Regisserad av John Woo.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Moderator

2009-05-10 15:08
Tack Siveri! Den fanns minsann att ladda ned på första försöket också. Så jävla bra.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-05-12 21:08
Det finns en liknande film som Hard Target, med mer fokus på själva människojakten, kommer ihåg att snubbarna (typ några skogshuggare eller nått) satte in en annons i tidningen, sen kom en snubbe som såg ut som Zach de la rocha(RATM) och tränade på ett löpband, sen ut i skogen och börja jaga... nån som är förstår min kryptiska beskrivning?

2009-05-13 15:51
Låter som du tänker på klassiska Surviving the Game med Ice-T (och Rutger Hauer, Charles S. Dutton och Gary Busey. Roligt att jämföra Ice-T med Zach De la Rocha
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-05-13 19:28
Snackar man människojakt får man inte glömma Bet Your Life med vinnarna ur Next Action Star =P
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com