I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Riktigt BRA dokumentärer!?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2009-04-08 10:33

Riktigt BRA dokumentärer!?



Hej!

(Försökte söka i forumet innan men det gick inte.)

Jag sitter ofta och är riktigt sugen på bra dokumentärer, men det slutar alltid i att man påbörjat 7-9 olika dokumentärer på typ Googlevideo/Youtube som är riktigt tråkiga så stänger man av.

Jag har försökt att kolla på IMDB's lista över bra dokumentärer, men det måste vara nåt fel på den listan, för den listar bara upp en massa Livespelningar från olika band som "Dokumentärer"
Och det är ju fan inte rätt.

Jag söker därför efter tips på riktigt bra dokumentärer som är snyggt och bra gjorda som man verkligen kan mysa sig ner och titta på.
(Helst inget om 9/11 för då får min flickvän slaganfall, och ligger och sprattlar på golvet, hon hatar det där oändliga tjatet om dom där husen)

Tex. en riktigt bra dokumentär som jag kan tipsa om till andra är: Man On Wire. visserligen handlad den till en liten del om WTC, men om en snubbe som gick mellan dem på en lina på 70-talet, och inte om nåt Al-Queda-shit.
Riktigt bra gjord.

Fan vad jag är sämst på att fatta mig kort. Men vad jag söker är bra och välgjorda dokumentärer!


Brought to you by Carl's Jr