Notorious (No dream is to B.I.G.)
Ok . Nagon som sett filmen, vad kanner/tycker ni om denna form av film?? Personligen har jag enbart sett trailers, last intervjuer och ar ett stort Biggie Fan, o jag maste saga att... Kille som spelar Biggie ar sjukt vardelos, kanns som dem plockat in en random tjockis som kunde rimma lite for spela biggie plus att han har samma andningsproblem som Big verkade ha... Men jag gillar inte filmer som dessa, det finns bara en biggie smalls, o denna filmen ar om biggie, kanns mer som det ar nagon som spelar rollen av nagon som hette biggie och bodde i new york som dromde om att bli rappare (wow, vilken ovanlig story, original) . fran skillnad till Tupac Resurrection, dar handlar filmen om Tupac, for det ar hans egna ord, det ar en dokumentar om tupac, det ar ingen som spelar Tupac, kanns som legenden hade dott om nagon gatt runt o spela Tupac. Plus att Biggie hade dem nog inte lika mycket material att satta ihop for en Biggie Ressurection o istallet valde att gora en film om en av dem basta rapparna men misslyckas da for mig inte gar igenom att filmen ar om han eller kanns biggie smalls, precis som en diddy remix.
I be around, just out of sight
Om du inte har sett den hur kan du då säga att han är värdelös?
http://duckdown82.tumblr.com/
duckdown, alla andra... innan ni skriver, om du inte sett den ska du inte doma o etc... whatever. poangen var att filmen verkar skit och smutsar ner pa biggies legacy, antingen har jag fel lr sa har jag inte det...diskussion ar vad jag ar ute efter, inte massa tradiga sarkastiska inlagg.. Tack pa forhand!
Klart som fan ingen kan spela biggie bättre än biggie själv, ganska uppenbart. På vilket sätt smutsar den ner? Tycker skådisen verkar helt okej. Är väl inte så mycket att bitcha om... är man en äkta Biggie fan är det väl bara att njuta, förstår inte problemet.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
filmen var bra, helt klart. Skådisen som spelade biggie gjorde ett bra jobb. Tror ej man kan hitta någon som hade gjort jobbet bättre, sen är det ju gigantisk skillnad på spelfilm och dokumentär. Detta är ej en dokumentär ju.. så att jämföra med en sådan är ju rent korkat. Gillar man biggie så gillar man nog filmen åxå, se den innan du gör en tråd som klagar på den är ju ett tips ^^
((MAAD))
Jag har sett filmen och killen som spelar biggie är rätt bra. Blev överraskad. Snubben som spelade Puffy var bäst dock. 2pac skådespelaren var värdelös Filmen var godkänd. Den visade helt enkelt vad som hände och allt sånt känner man till. Den hade ingen känsla eller tog sidor. Kändes helt enkelt opersonlig. Jag kan inte förklara det: den fick inte mig att känna något
Någon som vet var man kan se den? Finns ej på bio ngn stans längre och har inte hittat/hört ngt om att den kommer på dvd än... Vet så klart att man kan hitta den på olagligt sett men det är så dåliga cam varianter att jag inte vill förstöra filmen Ngn som har lite info?
den finns med bra kvalla om du söker lite på nätet ;)
((MAAD))
walk the line var ju bra iaf,Joaquin Phoenix är riktigt duktigt,jag tyckte han som spelar Biggie lät rätt likt det jag hört från trailers o så iallafall och tror det var biggies mamma som sa att hon fick rysningar för att det var så likt
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
jag gillar biggie som fan. Å jag tyckte filmen var helt sevärd. Inte världens bästa film på något sätt, men den var bra...
Graffare
2009-05-16 15:52
Jag hoppades att den skulle göras på ett bättre sätt men det blir väl såhär... Biggie vänder sig väl i graven.
Filmen motsvarade mina låga förväntningar jag hade innan. Den är klart intressant och underhållande för de flesta hiphop intresserade men det är trots allt en dålig film. Fruktanvärt dålig casting på vissa roller, tänker då främst på Tupac och Lil' Cease som båda karaktärer är skrattretande dåliga. Jag saknar en drivande konflikt i filmen, det blir en halvdan konflikt i kärlekstriangeln Kim-Faith-BIG och i konflikten med Tupac men där går man inte alls in i detaljer. Filmen lider starkt av att BIG's livhistoria inte var särskilt händelserikt eller spektakulärt; det var en vanlig rags-to-riches historia som slutar med att han mördas. Inte ens mordet skildras särskilt detaljerat och bortsett från mindre hintar så försöker inte filmen spekulera i vem som mördade BIG.
Löjligt hur ensidig den filmen var, men det är väl väntat med Puffy som producent.. Tyckte ändå den var ok, iaf fram till NY-skjutningen av Tupac. Bad Boy var helt oskyldiga och ovetande, Biggie hade tidigare varnat Pac för att hänga med dem som sköt honom, Biggie ville hjälpa, Biggie ville squasha beefen men inte Pac, det var bara Suge som eldade på och inte Puff, de påpekar hur Biggie drog in Who Shot Ya men hoppar över att han faktiskt släppte låten efter skjutningen..
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Stop_Snitching Method, Premo saknas i filmen ocksa... men du har bra review dar faktiskt, riktigt bra skrivet, kanns som dem bara tankte dolla dolla bill ya'll!
Jag har då sett den två gånger redan. Jag skiter fullständigt i om den är historiskt inkorrekt, huvudrollen gör bra ifrån sig och det är skön rapp genom hela, det räcker för mig.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Såg den för en stund sedan, riktigt bra rulle, kommer ses igen! Är man ett fan av Biggie så gillar man den antagligen, fick bra med rysningar mot slutet n shit
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Märks att Puffy haft del i filmen, framställer sig själv som Jesus i filmen fan, visdomsord o gamla ordspråk hela tiden - medan man hör han i verkligheten bakom Biggies verser "yeeaaah muthafuckas..." "Kill you muthafuckas, we the baddest" - ? Whats wrong puffy, change the world?
http://www.myspace.com/murderdem
Graffare
2009-06-25 20:19
Lil' Kim blev arg över hur hennes roll spelas och att hon inte hade någonting med filmen att göra.. Samt Method Man som inte är nöjd över att hans ansikte inte visas
Var väl en rätt kackig rulle, framförallt känns det märkligt hur dom kan få en sann historia att kännas så förutsägbar. Spike lee borde ha gjort den istället.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
hade också förutfattade meningar men blev sjukt överraskad och kan säga att jag gillade filmen mycket! säkerligen bra även för folk som inte ens gillar hiphop samt att det var lite historielektion över den också. gillade 50's film stort, men den här klättrar nog om Get rich or die trying! se den!
BigIssue P24 skönt att du ratar en film du inte sett jävla pucko :P
gimme the loot gimme the loot
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Tyckte den inte var så usel när jag såg den, hatar dock scenen med videokameran då dom står och ska vara häftiga. Måste känts så jävla löjligt att stå där och låtsats vara 2 legender..
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
doggson skådespelarna är inte i puberteten.
gillade inte filmen.. tycker återskapandet inte riktigt höll måttet
Vila I Frid Tony Snow
yessir: Nej men den var fortfarande så pass jävla pinsam så jag spolar förbi den scenen numera.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
yessir ja, i detta fallet ar det helt acceptabelt, vet tillrackligt om den for gora det iaf!
BigIssue P24 hahaha lololol
o k . da ser jag den o kan garantera dig samma asikter!
Den är bra ju
Jag har inte läst vad folk sagt här men kan säga så här. Han som spelade var bra, det är mycket bättre än deras första förslag, Sean Kingsto.
Här har ni min rescension från
Sveriges populäraste filmblogg Notorious B.I.G. Äntligen kommer det en film om legenden och den bjuder på så mycket mer! Vi får se det hela från dagen han gick i skolan tills dagarna efter det att han blev skjuten. I 24 år levde hiphop-legenden och under de åren lyckades han åstadkomma mycket, två album, två barn, två fruar och ett ständigt strul. Vi får se Faith Evans som var hans fru, vi får se Lil Kim som var hans strul och vi får se P.Diddy hjälpa B.I.G upp till att bli en av de bästa.
Mot slutet av filmen får vi även se den otrolige, legendariske, gangstarapparen tupac skaka hand med biggie, vara vän med biggie men även i slutet bråka med biggie. Vi får ser Suge Knight och många andra artister, så klart så spelas inte någon artist av sig själv. Skådespelare till alla dem.
Det är alltid kul att se någon filmatiseras, speciellt en som betytt så mycket men en sån här story kan man bara ta med en nypa salt då den kan vara partisk men även vara faktumet att vissa saker skedde som vi, eller någon levande själ inte vet om. Tupac är död, biggie är död så med andra ord kan Faith Evans, Lil Kim, P.Diddy och alla dem skriva sin egen story. Faith Evans kan förneka i filmen att hon hade sex med Tupac trots att Tupac sa det och ingen kan egentligen veta sanningen förutom hon, tupac och biggie.
Men kort sagt så är fimen väldigt bra, otroligt vackert skriven, bra soundtrack och bra skådespelare. Den är två timmar men känns som 1.30 så jag känner den borde varit lite längre tillochmed.
4/5
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
racapp fint--- saåg filmen och måste säga att jag inte håller med alls... filmen om legenden höll inte standarden!
BigIssue. Den ger en motivation, inspiration att vilja spela in och freestyla. Du har rätt, det kanske vara för lite BIG, men som jag sa, den borde varit längre, men sen igen, det borde hans karriär också varit R.I.P
BigIssue P24 har gått och blivit min "säga-emot-sig-själv" favorit här på whoa, många som kämpar om platsen men du vinner!
3e inlägget i tråden
innan ni skriver, om du inte sett den ska du inte doma o etc... Yessir dumförklarar dig för att du ratar en film du inte sett (jag och förmodligen ingen klandrar honom :) ) och du svara helt underbart:
ja, i detta fallet ar det helt acceptabelt, vet tillrackligt om den for gora det iaf! Du förgyller verkligen med din ointelligens, underbart :)
www.soundcloud.com/hjalleprod
tyckte filmen var väldigt bra btw! Som sagt förut så höjer ju sig Puff till skyarna och tar på sig så gott som allt när han inte gjort ett skit.. körar bra som sagt ;) Han som spelar Tupac var humor, men det får man väll ta. Gillar man rapp och hiphop är väl en film om en av de största alltid bra, hade varit mycket tråkigare än om den inte hade gjorts.
www.soundcloud.com/hjalleprod
förövrigt tycker jag inte om taglinen. NO DREAM IS TO B.I G låter som om ingen dröm är till han t.ex som NO DREAM IS TO TUPAC. hade varit bättre om det var no dream is to big
Taglinen är "No dream is too big", inte "to" som det står i rubriken. Och det står "big", inte "B.I.G". "No dream is to B.I.G." hade varit grammatiskt inkorrekt. Kunde varit "No dream is for B.I.G." i så fall.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Dåså, thanks for clearing that up :)
Jag tyckte den var skitbra fan
Jag tyckte den var ganska kass. Irriterade mig över att allting såg så jäkla modernt ut. Scenerna som skulle upspela sig under 80-talet var pinsamma. Herre gud. Jag förväntade mig smuts, crack och folk i b-boy kläder. Eller i alla fall tidstypiska saker, inte moderna pikéer, cyklar, hörlurar osv.
Always against the odds, one with the underdogs
jag gillade den, men va iför sej jävligt full när jag såg den. ska se den igen imon, förhoppningsvis nykter då.
Asso det med att tupac inte var bra o skit, tror ni att puff gjorde de med mening? Har dock inte sett filmen, spekulerar bara :)
Highfive anyone, anyone?
Märks att Puffy haft del i filmen, framställer sig själv som Jesus i filmen fan, visdomsord o gamla ordspråk hela tiden - medan man hör han i verkligheten bakom Biggies verser "yeeaaah muthafuckas..." "Kill you muthafuckas, we the baddest" - ? Whats wrong puffy, change the world? For att inte namna att han fortfarande sitter pa Biggie's publishings. Puff kan mycket val vara den sanna definitionen av en skivbolags-fitta.
At the gates of Eternity...
jag gilla den. grymt bra musik, blev t.o.m lite rörd på slutet.. bra film!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tyckte den va bra, skådisarna va inte toppen men man kan inte få allt