I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa "knarkfilmerna"?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-01-16 03:11

Bästa "knarkfilmerna"?

Är lite av ett fan av "knarkfilmer"... Dock inte sett så mycket som jag önskat att jag hade sett...
Så har ni nåt att tipsa om, så skriv gärna det här med en förklaring om filmen (om så orkas)...

När jag tänker på knarkfilmer tänker jag t ex på Blow, American Gangster, Requiem for a Dream osv... Tänker alltså inte på komedier som How High eller liknande...

Tjohej...

mok vurban

2009-01-16 03:57
Fear and lothing in las vegas - alla kategorier..
be the change

2009-01-16 04:56
trainspotting. nuff said
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-01-16 09:13
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-01-16 10:21
Jag tänkte nämna Fear and Loathing och Trainspotting men det var ju redan gjort. Sen tycker jag att Jonas Åkerlunds film Spun är rätt ball.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-01-16 11:21
Candy med Heath Ledger.
Requiem for A Dream är en klassiker.
Drugstore Cowboy.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-16 12:08
Fear and Loathing in Las Vegas (1998). Marijuana, mescaline, LSD, cocaine, amphetamines, barbiturates, alcohol, ether, amyl nitrate, opium, hashish, hash oil, adrenochrome .

Jesus' Son (1999). Heroin, marijuana, cocaine, LSD, opium, psychedelic mushrooms, tobacco, alcohol, amphetamines, and diazepam

Requiem for a Dream (2000). Heroin, cocaine, amphetamines, MDMA, diazepam, cough syrup (dxm), and marijuana.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-01-16 12:18
Säger som Candide, spana in Spun. Skön film om crystal meth.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-16 12:53
Svenskproducerad också väl?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Konsertbesökare

2009-01-16 13:05
Meph: Jonas Åkerlund om jag inte minns fel?

Måste bara säga att Requiem for a dream är sjukt bra och jävligt ångestframkallande.

2009-01-16 13:49
Easy Rider har ingen nämnt.
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband

2009-01-16 13:59
Ja det är Jonas Åkerlund som har gjort Spun, man märker det på musikvideo redigeringen rakt av, men det passar bra som fan till just den filmen.

Kolla listan som någon länkade till wiki om drogfilmer, känns rätt onödigt att nämna filmer som Easy Rider när den redan står med på den listan. det är för övrigt en film som man måste se, oavsett om man är intresserad av drogerna eller inte!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-16 20:07
Alice in Wonderland

Twelve Monkeys

2009-01-17 02:20
Fear and Loathing in Las Vegas
Blow
Baseketball Diaries
Lyricist

2009-01-17 10:30
elitz P20
söka på det på wiki har jag inte ens tänkt på, men måste säga att din lista gav mig lite o göra igår, hur mycket sjysst som helst.. thanks man...

Mok
kolla upp Bullet om du inte har sett den, jävligt bra film :)
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-01-17 11:00
Gummo (1997). Glue. <-- hahaha

Annars lät detta intressant, får dra ner den nu:
Naked Lunch (1991). Heroin, Alcohol, Cigarettes, Hash, Marijuana, and fictional drugs called Bug Powder Dust which is a type of powdered pesticide and Mugwum Jizzum which comes from the multiple erect penises coming from fictional creatures head's called Mugwum, which can be manipulated for effect in some way.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-01-17 12:46
Kolla dokumentären Cocaine Cowboy (första delen)
Filmen Fresh, om en 12 årig langare är en klassiker.

2009-01-17 13:21
Robert Downey Jr's "genombrott" Less Than Zero, ingen vidare bra film direkt men den är ganska rolig för att den är så jävla ful :P

2009-01-17 13:54
Spun & Fresh känns intressanta, får slänga ett närmare öga på dessa och återkomma senare...

Döda mig inte! Men jag hatar fan Fear and Loathing in Las Vegas så sjukt jävla mycket. Riktigt jävla kass film i min mening =P
mok vurban

2009-01-17 19:54
Mok

varför skulle man vilja döda alla med ren usel smak? Tycker bara synd om dem :)

2009-01-17 22:19
Fear and Loathing in L.V förstår jag om vissa inte gillar faktiskt. då den kan vara lite väl löjlig med alla jävla hallucinationer osv. Spoilerhatar tex delen när Gonzo får brösten på ryggen, just det kunde dom fan ha gjort bra mycket bättre!

men i övrigt är Depps tolkning utav amfetamin ruset det utan tvekan absolut bästa jag någonsin skådat! Spun är väll ganska skysst men ingen av skådisarna i Spun kan mäta sig med Depp dock.
ingen annan film som jag har sett där amfetamin eller kokain skildras är lika bra som Depps version heller för den delen, och jag har kollat de flesta (om inte alla tom) där iaf just amfetamin skildras.

det är dock lustigt att jag inte hajjade att det faktiskt var amfetamin som det handlade om förrän jag läste boken, trots att jag kände igen mig själv så jävla mycket i filmen :D
men när jag väll läste det sen så blev det direkt så jävla uppenbart, fear and loathing är en klockren berättelse om amfetamin hur som helst ;)

för övrigt rekommenderas Candy som jag nämnde tidigare, Heath Ledger gör en jävla bra roll som Heroinist i den. kanske hans bästa roll tom?
den får mig att tänka på boken Diary of a Drug Fiend, visserligen är filmen baserad på en annan bok som jag inte har läst, men jag misstänker faktiskt att den boken lär ha dragit ganska mycket inspiration från DoaDF trots att historierna skiljer sig ganska mycket.
inte nog med att kapitel uppdelningen i princip är en ren jävla bajt tex..

2009-01-17 23:23
Fear and loathing in Las Vegas
Requiem for a dream
Trainspotting
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-19 18:52
dom kallar oss mods
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2009-01-19 19:55
Black tar heroin (om det går bra med dokumentärer)

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0221023/

Annars har väl dom flesta redan nämnts i tråden.
Walking the street of dreams

2009-01-19 23:21
Spun!!!
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2009-01-20 00:00
the things we lost in the fire är väl ingen direkt renodlad knarkrulle men baseras väl en hel del på det.

del toro tolkar heroinist som om det vore det ända han sysslat med i sina dagar :)
RATED R!
Rappare

2009-01-20 00:24
YoL

Själva Dom kallar oss mods är väl inte så jävla knark?

2009-01-20 01:22
Inget jag direkt rekommenderar; Tideland, eller kan man klassa den som en knarkfilm? Obehaglig film iaf.
Pulp Fiction är väl annars en klassiker med sköna "drog-scener"
Lyricist

2009-01-20 10:48
Belly
Är med DMX och Nas i huvudrollerna, sedd ur berättarform från Nas, där dom två hänger ihop och helt enkelt gillar att tjäna cash, i det här fallet via rån och langning.
Tyckte den filmen va rätt ball, sen skymtar man AZ med några repliker också.

sen skrev jag Bullet förut, men blir inte lika intressant utan beskrivning så när jag ändå är igång:

Film med Mickey Rourke i huvudrollen som en herointorsk till jude, 35 år gammal och nymuckad från kåken, bor fortfarande hemma. 2 Pac är med som "the bad guy" också. efter googlande så är det här beskrivningen som ges:
Innan våldet och drogerna tog överhanden, var Bullet en lovande basebollspelare. Nu hinner han inte mer än ut från kåken förrän han börjar bråka med en mäktig knarkhandlares kunder. Trots att allt går hastigt utför vägrar han att ta emot hjälp.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Hangaround

2009-01-20 12:36
Visst, det är en smaksak och folk tycker olika men Bullet är fan riktigt jävla kass.

2009-01-20 16:55
The Wackness är nice.

2009-01-20 23:11
ah fan The Wackness är ett bra tips, fett soundtrack också.!
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2009-01-20 23:39
Ja, The Wackness har nog det bästa soundtracket ever.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-01-21 00:12
ingen som har nämmt Midnight Express ser jag !
sann berättelse om en kille som ska smuggla hasch från Turkiet och åker in i fängelse där!

Human Traffic, brittisk film som handlar ungdomar som käkar e
// be the change you wanna see in the world

2009-01-21 12:18
Where The Buffalo Roam

Fear And Loathing In Las Vegas är baserad på den filmen, nästan ett måste att se den innan man ser den nya.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-01-21 12:23
Förresten så är Requiem for a dream och Trainspotting bara sjuka, haha.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2009-01-21 12:49
kreativ
vad snackar du om? fear and loathing är baserad på boken under samma namn
och where the buffalo roam är baserad på andra historier samt händelser ur thompsons liv.

2009-01-21 16:41
Free jimmy?

2009-01-21 21:28
Skönt att det dök upp resultat i den här tråden. Trodde den skulle dö ut lika fort som jag startade den... Men Jag ska helt klart kika in ett flertal som skrivits här.

Tack...

feel free to contiue, knark finns det aldrig nog av..
mok vurban

2009-01-24 01:29
G som i Gemenskap ?

2009-01-24 16:45
dem säger att en uppföljer till fear&loathing kommer i år,som heter the Rum diary som depp också ska va med i.Den blir också baserad på Hunters bok som heter The Rum diary..
tänkte bara tipsa om det och håll utkik efter den..

Rappare

2009-01-25 19:05
Men det är väl inte säkert att Depp ska vara med i den?

2009-01-25 19:34
är det inte terry giliam som gör den kommer den ju att suga balle

2009-01-25 19:57
Rum Diary är ingen jävla "uppföljare" till F&L in L.V förfan. det är en separat bok/berättelse och har ingenting med karaktärerna eller storyn i F&L att göra.
Depp lär vara med, tror inte han passar på att göra ett till Hunter projekt alltså

2009-01-26 16:19
Såvitt jag har förstått det så vill Depp gärna göra Rum Diaries, dock som ett sidoprojekt när han har tid. Tror faktiskt inte att den har börjats spelas in men det är ju lätt lätt att kolla upp om man bara orkar.
HMOR
Rappare

2009-01-26 19:41
På imdb stod det typ "Johnny Depp - Hunter S Thompson (rumored)".

2009-01-27 21:44
rum diary har iofs varit på g i flera år nu... året på imdb skjuts fram hela tiden, misstänker att den inte blir av...

Kids är ju en jävligt bra film, och även Another Day In Paradise, av samma regissör.

Highway är en annan grym rulle :)
Wisdom is wonder

2009-01-29 21:11
www.5eurofilm.com

2009-01-30 12:11
Under ytan hehe
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-01-30 19:45
Blow

ehm.... Cannahuana(hehe... inte mycket att se än hur tiden går)

Human Traffic är kul iaf
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2009-01-31 14:24
gillade human traffic som fan när jag såg den...
http://www.myspace.com/electroboogiebeats