Kaneida: tror helt enkelt det ligger en hel del mytbildning kring den "ryska maffian".. tror nog dokumentären ligger närmare sanningen än filmer som eastern promises.. det fungerar inte som cosa nostra eller amerikanska gäng tror jag.. finns äkerligen grupper som är mer som cosa nostra eller amerikanska gäng, särskillt idag då de säkert blivit influerade av filmer och så, och har mer specifika gaddningar men överlag tror jag det är såhär det är en fängelsekultur och inte en maffia kultur, den tryska tatueringskulturen kommer ju i stort från Gulag innan KGB las ner och pengarna började flöda in i ryssland så att en (eller snarare många) maffia kunde uppstå.. maffian med stenhård hederskodex som omertan är nog ofta långt ifrån sanningen, särskillt i ryssland.. fan såg en annan dokumentär för längesen om ett ryskt högsäkerhetsfängelse, där man fick följa nåpgra av de värsta brottslingarna där.. minns att den var ruggigt bra, bättre än denna om jag minns rätt.. och det var helt galna karaktärer, man trodde knappt de kunde vara på riktigt, en präst som hade mördat jag vet inte hur många av någon sjukt konstig anledning och stod i den lilla rastgården och tränade kung fu och massa andra typer, någon som hade en grym ryggtatuering vill jag minnas.. någon som vet vad detta kan vara?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.