I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på Manga/anime

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-11-20 18:58

Tips på Manga/anime

Hejsan jag skulle vilja ha lite tips på bra Manga filmer(och serier).

Jag vill helst att det ska vara bra kvalitet på grejerna, inga dåligt tecknade sletna filmer/serier.. vad nu jag menar med det, kan inte riktigt förklara.

Manga jag gillar: Ninja Scroll, Akira, Princess Mononoke, Kino's Journey m.m m.m

Egentligen gillar jag det mesta, har dock inte sett någon manga på oootroligt länge så jag har glömt vad dom flesta heter, men nu ska jag ha en liten revival..

2008-11-20 19:14
Finns en tråd en sida bak med många tipps som heter "Tippsa på anime". Kolla där och ställ frågan igen=)

2008-11-23 19:51
Tengen toppa gurra lagan kollar jag på nu!

Skitbra serie! Rolig och snyggt animerad!

27 episoder så den är lagom kort med!

2008-11-23 21:49
- Vampire Hunter D
- Berserk
- Full Metal Alchemist
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-11-24 01:50
Ghost in the Shell - Film med uppföljare och serie.
Cowboy beebop - Film och serie.
Elfen lied - Serie.
Min granne Totoro - Film.
Spirited away - Film.
I'm drinking the water. So should you.

2008-11-24 10:42
gillar du mononoke så bör du ju kolla upp resten av rullarna från studio ghibli.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-11-24 10:43
serial experiments lain
perfect blue
death note
gunslinger girl

2008-11-24 10:44
...vill man sen ha något oseriöst och bara konstigt att sitta och garva åt så är "those who hunt elves" toppen i det sammanhanget.

2008-11-24 10:48
och Rurouni Kenshin för kattsingen!
Producent

2008-11-24 11:57
Death Note is a must! Alla tipsar om den i alla sånna här trådar så du kan lika gärna se den och få det gjort. Its awezome.

2009-11-16 04:01
darker than black

2009-11-16 08:52

hur grym serie som helst, kommer en film på serien som släpps i sommar (otecknad)

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0938283/

(Inlägget ändrat av widegren1990 2009-11-16 08:58:38)
Hej, Träffat Jacob?

2009-11-16 08:59

det här kommer bli så sjukt bra!!!

*fap fap fap fap*
tut!

2009-11-16 17:25
Kul att min gamla tråd är tillbaka.

Jag har kollat hela Fullmetal Alchemist, även börjat kolla lite Brotherhood nu, och Fullmetal klassar fan ut mycket. Ska försöka få tag på Death Note.

2009-11-17 00:20
Fma: Brotherhood är riktigt bra. Och Death Note är verkligen något alla måste se. Kan även rekomendera:

Darker than black
Code geass
Tengen toppa gurren lagann
Samurai Champloo
one piece
Mushishi

Om du kollar upp mushishi så bli inte avskräckt av den ganska tråkiga beskrivningen. Magisk anime

2009-11-17 02:15
Darker than black är nice och code guess är så sjukt jävla bra..
även brotherhood är sjukt bra, kan ju tom bli bättre än första FMA
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2009-11-17 10:44
Berserk borde verkligen kollas in, sjukt tung och hård serie!

Mind Game - Annorlunda film av Studio 4°C och Masaaki Yuasa.

Kemonozume - Serie av samma som gjort Mind Game.
Kaiba - Sjukt söt serie med tung handling, också samma som gjort.

Masaaki Yuasa har förresten även varit med lite i Samurai Champloo, för att göra er mer sugna ;)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-11-17 12:27
jag läste nåt rykte att snubben som gjort berzerk ville göra en fortsättning på animen innan han dör? vore överfett

2009-11-17 12:59
Samurai Champloo är fan ett måste att se

Haijime No Ippo - Har du inte sett den så har du garanterat missat nån. Tyngsta boxningserien.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2009-11-17 16:38
Någon som kan förklara Brotherhood och FMA skillnaden?, har sett kanske 10 avsnitt och har märkt väldigt liten skillnad hittills.

2009-11-17 18:36
Håller med om att samurai champloo är ett måste, inte sett hela serien än men håller på för fullt :)

bursan
Asså en fortsättning på berserk? Låter skumt tycker jag men vill verkligen se mer han gjort!

Brotherhood har jag inte sett, vad är det för anime?
- Det släcks.

2009-11-17 23:54
Brotherhood är 2:a säsongen på Full Methal Alchemist

Full Methal Alchemist; Brotherhood
Moderator

2009-11-18 00:19
d-beck Det finns ju en fortsättning i mangan, egentligen kan man nästan säga att den riktiga handlingen börjar ungefär där animen avslutas. Det innan är nästan bara en uppbyggnad för fortsättningen.

MissguidedAngel När det börjar närma sig dags för Dantes Inferno måste du fan göra en ny tråd här så man blir påmind. Verkar jävligt tung.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-11-18 00:43
Vikktorius P22
fma: Brotherhood följer mangan medans orginalserien är långt ifrån det som händer i mangan. Du kommer se mycket nya saker längre fram, nya karaktärer som inte var i den första serien. Så även om det ser ut som en remake från början så är det verkligen inte så

2009-11-18 00:56
Eller ja orginalserien följer ju magan men väldigt löst och senare så har det som händer inte alls med mangan att göra. Helt andra homunculus t.ex

DJ

2009-11-18 10:42
Jag håller på att kolla wolfs rain, den är helt okej. (Har bara sett elva avsnitt). Sen gillar jag ju Silver Fang mycket.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2009-11-18 13:10
Okey, va bra då vet jag att det kommer vara värt att se Brotherhood, kändes bara som att det var FMA fast lite snyggare målat och med några minor details.

2009-11-18 15:08
KaptenKrok
Det låter onekligen intressant! Så hård serie det är :)

Mycket jag ska kolla in i den här tråden!
- Det släcks.

2009-11-19 12:09
Death note är den bästa animen som gjorts, måste bara älska light :d
Så jävla kontrollerande och iskall
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-11-19 21:44
Death note är den bästa animen som gjorts, måste bara älska light :d
Så jävla kontrollerande och iskall

Indeed. Light är min favoritkaraktär

Moderator

2009-11-20 01:26
Fast fan... Jag förstår inte varför man kollar på animé när man kan läsa manga.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-11-20 02:41
Jag tycker det är mer slappt. Och jag finner alltid rörliga bilder mer intressanta. Speciellt om det är action det handlar om. Drama eller romans går ju bra som manga

2009-11-20 09:39
Har börjat kolla på Death Note nu, jag och tjejen såg 4 avsnitt igår och jag är fullkomligt frälst!

2009-11-20 13:12
KaptenkrokJag är även en sån som inte alls uppskattar att se på saker själv lika mkt som att se med någon annan, tycker det förstärker upplevelsen att se med en eller flera som också gillar det. Är man ensam kan man ju läsa manga, dock äger jag ingen, dålig på att köpa grejer.
- Det släcks.
Moderator

2009-11-20 13:20
Ja iofs, det sociala försvinner ju faktiskt. När jag läste alla mina mangor gjorde jag det iofs på jobbet och då kunde jag inte sitta och kolla. Men jag tycker att det flyter på mycket bättre när man läser manga, inte så att man måste sitta en minut och kollar på löv som faller mot marken.
Men men, nu handlade tråden inte om manga vs animé :P

2009-11-20 15:10
Ja jag skulle gärna ha lite manga, får gå och köpa när jag känner att jag har tid, ork och att jag kommer ihåg att jag ska göra det!

Cat Soup är en jävligt nice kortfilm nästan helt utan dialog.

Genius Party och Genius Party Beyond är två st samlingar kortfilmar från studio 4 C, inte sett alla på den första än men ska! Underbara filmer.
- Det släcks.

2009-11-20 16:22
FMA: Brotherhood ÄR en remake i den formen att den följer den riktiga storyn i mangan. Det är ingen fortsättning som tar vid där första serien lägger av.

Avslutningen på första serien är filmen "Prisoner of shambala". Väldigt sevärd om man gillar Fma
mama said knock you out

2009-11-20 21:26
Har börjat kolla på Death Note nu, jag och tjejen såg 4 avsnitt igår och jag är fullkomligt frälst!

Bra bra! Kolla upp Code Geass sen. Det är precis som deathnote en väldigt smart och spännande anime. Mycket mer action dock.. Och mechas

2009-11-20 23:22
Ska definitivt kolla upp det, har precis kollat 4avsnitt till av DN! 4 om dagen har blivit minimum :)

2009-11-21 23:24
Death Note har jag bara sett lite av, ska se hela så fort jag kan :)

Någon som sett filmen? Känns ju lite skumt att den inte är tecknad, men man vet ju aldrig.
- Det släcks.

2009-11-21 23:30
Måste även lyfta fram Serial experiments lain om ni missat tipset längre upp i tråden.
Tycker nästan den måste ses :)
- Det släcks.

2009-11-22 01:19
d-beck P21
Jag har sett filmerna(japp det är flera). Många saker är annorlunda och dom är verkligen inte lika bra som animen. Men duger väl en tråkig dag i regnet

2009-11-23 18:05
!
Då känns det ju lite som man ser animen, sen ser man nåt annat som helt enkelt är mer värt :)

Nu har jag Gunslinger girl och Death note att se fram emot!

Har även Last Exile, dock på engelska och har inte sett ett avsnitt än.
Någon som sett den?

- Det släcks.

2009-11-24 07:15
Har sett båda Death note filmerna och tyckte dom var sådär, inte för taskiga men lite kasst animerade då det gäller shinigami snubbarna.

Dock börjar Death note suga runt avsnitt 25-26 har jag för mig
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Groupie

2009-11-24 13:46
Eldflugornas grav
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2009-11-24 15:01
Jag köpte Eldflugornas Grav men såg den aldrig, sen försvann skivan... skyller på min bror.

2009-11-24 15:20
Hajime No Ippo - Boxnings serie, mkt sevärd

Bleach - Swordplay, Shinigami. Mycket sevärd om man gillar superkrafter blandat med svärd.

Samurai Champloo Får man inte missa om man gillar samurai serier. Den absolut bästa samurai animen helt klart.

FILM

Sword of a stranger En film som är grymt bra. Se om du gillar samurai stuff

2009-11-24 17:18
Eldflugornas grav är grymt bra, riktigt sorglig film. Du får fixa den igen Vikktorius! Eller tvinga din bror kanske...

Ska kolla in det du tipsat om med Crue! Får se med den första, boxning är inte min grej men ja man vet ju inte :)
- Det släcks.

2009-11-24 17:22
Alla vet att Ninja Scroll är den bästa ninja/samurai filmen någonsin. :)

2009-11-24 17:32
inte ett direkt tips då den inte är ute än,men jag har höga förhoppningar om Despera, från skaparna av Serial Experiments Lain.

2009-11-24 21:32
Elfen Lied är brutal men samtidigt fängslande. Annars är ju som sagt Death Note otroligt bra, åtminstone till en början.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.