Filmer där "Hjälten" dör? [spoilers (om nån trodde nåt annat)]
Jag är så jävla trött på filmer där hjälten hela tiden klarar sig eller får kärleken eller räddar jorden osv i SLUTET. Någon som vet filmer där hjälten DÖR.? Och nu snackar vi inte dör på ett romantiskt sätt eller ett sätt där han blir hjälte, utan att han tex blir skjuten för han spelar just hjälte och den onda "inte vill se han" ... Men HELST att hjälten där i början eller mitten så man får följa den onda som bara förstör och förstör hela tiden så filmen inte alls är lycklig utan bara hemsk?.. (Ruvriken ändrad av Mabande 2008-10-09 19:42:16)
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Graffare
2008-10-04 13:37
Jag vet! Du kan väll göra en egen film? (:
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
15 minutes och im legend kanske passar in.
Hasta La Victoria Siempre!
i am legend? , med will smith? Då dör han som en hjälte så nej tack.
dokk, spoilertråd nummer etta detta! ;)
((MAAD))
men..om en person dör (inte som hjälte utan bara sådär) så är ju den personen ingen hjälte.
We call them winerbrods.
The Departed?
Essen sie mein scheisse!?
Sin City... Marv dör ju...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Leon?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Carlitos Way. Sjukt bra slut på en sjukt bra rulle. (håll dig borta från uppföljaren dock. långt borta)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Gills donnie darko?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Saving Private Ryan är väl en sån där film där hjälten dör?
La haine
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Butterfly-effect.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Psycho. Protagonisten i filmen dor efter halva filmen. darefter tar dom mindre rollerna over
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
No country for old men
mama said knock you out
TERMINATOR 1 & 2 :)
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
slutet på Instängd är ju lite jobbigt haha
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Producent
2008-10-06 12:24
Dom flesta skräckfilmerna brukar väl sluta illa. Går ju rätt illa i dom två första Saw t.ex.
Pay It Forward :P, iförsig dör han i slutet...
Gladiator
300
StarWars 1 och 6 :D
Producent
2008-10-06 18:24
Arn han slåss ända till slutet och kommer tillbaka till sin fru, där han dör framför henne efter att ha drivit bort danskarna
Since 1984 @realgizlee // twitter
Producent
2008-10-06 20:48
Det känns som någon borde ta och spoilertagga den här tråden...
greve holm ? :P
Dom flesta filmerna dom personer ger här , är filmer där personer dör som hjältar och sånt vill ja inte se eller ha med att göra . Jag vill ha filmer där En "hjälte" blir skjuten i huvudet eller whatever, så får man följa den onda som bara mördar mördar och mördar. Eller att hjälten där på ett sätt så folk tror han e hjälte men att han i verkliga fallet spräng i luften av den onda som lever ett gott liv sen . Och då kan ja låta det vara med att hjälten dör som en hjälte, för då lever ändå den onda personen vidare och bara blir ondare och ondare.
Arn han slåss ända till slutet och kommer tillbaka till sin fru, där han dör framför henne efter att ha drivit bort danskarna Just sånt ja hatar, Varför kunde han tex inte bara få ett svärd i hjärtat i mitten utav filmen eller att han ialla fall blev av med alla armar och ben och bara låg i sängen och sa vad alla riddare skulle göra.
hahaha me tanke på att du är typ den ända jag hört som vill se en sån film tror jag inte direkt att d har gjorts nån sån film.. efterfrågan är nog inte så super stor lixom=P men hoppas du hittar d du letar efter.. Peace// James Wilson
Producent
2008-10-07 00:34
Jag säger igen: Skräckfilmer
Skiter du i slutet på filmen passa Lejonkungen in på din beskrivning. haha
elitz P20 Han lär ju vara i den ålder som filmen är riktad till så :)
Layer Cake
Crank eller kanske hette den Cranked?
Into the wild, trots att det är lite "hjältestämpel" över honom
Two Face Word på crank.. skön film ;)
Ojoj, the Mist om någon. Jag älskar slutet i den filmen. Så skönt =) Hatade "hjälten" genom hela filmen för hans dåliga skådespelarinsattser i en annars relativt välgjord film, och så händer slutet. Underbart! Vill inte spoila allt för mycket då överaskningsmomentet ändå är viktigt. Men jag kan klart rekomendera den om du vill se ett slut som inte passar in i normen av lyckliga slut eller hjältedödar. (Hjältedödar... det låter inte som ett riktigt ord)
You're just jeallous 'cause the voices only talk to me
håller med om donnie darko,för han dör ganska snabbt i början,även om man får följa honom upp till händelsen?
Donnie dör inte i början......Donnie får en chans att leva om början....big difference
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Ace of Spade. Där dör hjälten
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
One Flew Over the Cuckoo's Nest. Inte en actionfilm, men "hjälten" dör iaf.
Alltså snubben menar filmer där hjältarna/protagonisterna misslyckas . Enda exemplen jag kommer på just nu är typ Deep Blue Sea och Smoking Aces, där Sam L. Jackson och Ben Affleck helt enkelt bara dör i mitten av filmen. Det är inte riktigt det du är ute efter, eftersom "de andra hjältarna" överlever och vinner, men kanske värd att nämna ändå eftersom Affleck och Jackson, ja, helt enkelt bara dör . Inga dödsmonologer, ingen martyrdom, ingenting. Hmmm....Blair Witch Projekt 1 & 2 kanske? Där dör väl exakt alla? Roman Polanskis Hyresgästen?
Kultursnobb
Hate to break it to you men det är jätte opopulärt med filmer med olyckliga slut. Ingen vill se sånt, och när de har screenings på filmer där det går så illa säger oftast testpubliken att de får göra om så de går bättre för personerna. Den enda film jag vet som passar in just på det du vill ha är Troy Hector, prinsen av troja som man håller på blir ägd av akilles i mitten av filmen.
facebook.com/idiomatisk - fan page