I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker feta fantasy filmer.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-09-22 18:00

Söker feta fantasy filmer.

Jag såg spiderwhick för några dagar sen och är nu sjukt sugen på att se flera, BRA, fantasy filmer. Har ni några tipps så langa dom tack: )

Wordlife no doubt baby

2008-09-22 18:39
Litegrann att välja mellan :)

-Harry potter serien, Är väl inte FET men är faktist underhållande.
-Big Fish, Där är en JÄVLIGT FET film, Klart en av mina favoriter.
-The Chronicles of Narnia, har bara sett första filmen hitils och är ganska bra.
-Cité des enfants perdus, La, Järligt underlig film men riktigt bra fransk rulle, kolla upp den på imdb om det är något som passar dig.
-Dunderklumpen!, Klassiker? oja.
-E.T.: The Extra-Terrestrial, också en självklarhet men skriver ju den endå.
-Enchanted, Är väl inte jättefantasy men faktist ganska bra familje rulle.
-Hauru no ugoku shiro, Underbar film av Hayao Miyazaki (som gör allting bra)
-Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles, Grym klassiker!
-Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events, inte fått så bra kritik kanske men jag älskar scenerierna :)
-The Prestige, Mystig bra rulle :)
-Sen to Chihiro no kamikakushi, Galet bra anime, också Miyazaki.
-The Wizard of Oz , Klassisk musikal, Underbar!

Finns en del mer men kommer faktist inte på alla.. Lär väl uppdatera. Enjoy!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-22 18:43
Krull!
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-09-23 07:54
Fatcaesar
Undrar bara ärligt, varför saknas Sagan om Ringen från din lista, eller missade jag det på något sätt? Förhoppningsvis hittade jag en likasinnad som tycker att Sagan om Ringen filmerna är överhypade och budgeten man hade så fuckade man upp specialeffekterna och storyn vilket resulterade i en missnöjd åskådare :/

2008-09-23 12:45
Mja, skrev väl inte med den därför den är en självklarhet :P Jag tycker faktist om dom filmerna, dom är inte specielt dåliga men visst har det varit mycket hype om dom.

Men om man tänker sig om 20 år.. Ja då kommer man faktist någon gång fortfarande att titta på dom :) Kan väl hålla med litegrann där att special effekterna inte var top hela tiden men dom var ju inte alls dåliga och det ser inte specielt fake ut, Men tänk på att första filmen släpptes 2001, och börjades göra från 1997 någonting.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-09-23 13:11
Bilbofilmerna kommer förhoppningsvis bli fetare än Sagan om Ringen.. Mindre specialeffekter och "åkaskateboardpåsköldarnerförtrappor" hoppas jag på.

Guldkompassen var rätt soft tycker jag... Är det bra miljöer och foto så är det ju lite skitsamma hur bra manuset är hehe.

Stardust är också nice. Se ovan...

2008-09-23 16:05
Fan Enola hann före.

Krull är nog bland det bästa som gjorts i fantasyväg. Måste ses.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-23 16:49
pans labyrinth, dark crystal, labyrinth och legend, bara för att blix e så hård^^

2008-09-23 17:10
Willow!

Så fett att istället för att dataeffekta ihop (var iofs inte så bra på den tiden) alla dvärgar så drog man ihop alla jävla dvärgar man hittade och byggde en liten by åt dom.

2008-09-27 14:56
Hundratals dvärgar.. Om man snackar fantasy film så snackar man Willow, yes indeed sir.

Sen vet jag inte om Dragonheart kallas fantasy men den är fett.(och jag kallar den fantasy)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-27 15:18
the never ending story! :)

2008-09-27 21:32
Jag har en kompis som på riktigt trodde att antalet dvärgar i världen låg på ca 300 stycken. Det sa han efter vi sett på Willow vilket betyder att det ägget på riktigt trodde att nästa alla dvärgar i världen är med i Willow. Det tycker iallafall jag är sjukt kul.
Wordlife no doubt baby

2008-09-27 21:34
Tack för alla tips också! Hade redan sett många men inte Krull, fyfan va bra den var!
Wordlife no doubt baby

2008-09-28 11:35
Mirrormask är typ den enda jag kommer på nu som inte redan är skriven.
Vad dålig jag är:/
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2008-09-28 20:48
Mio min Mio bitches!!

Kolla bara på cast-listan, med namn som Christopher Lee och Christian Bale!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!