I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chan-Wook Park - I'm a cyborg, but that's ok

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-09-13 09:36

Chan-Wook Park - I'm a cyborg, but that's ok

För er som är intresserade av asiatisk film så behöver väl Chan-Wook Park knappast någon introduktion men det är i alla fall regissören till den fantastiska hämndtrilogin (Hämnarens resa, Old Boy och Lady Vengeance) och även kortfilmen Cut som ingick i Three Extremes.

Han har gjort en ny* film som heter I'm a cyborg, but that's ok som jag verkligen, VERKLIGEN vill se men vet inte hur jag ska få tag på. Nån entusiast som kan hjälpa mig!?

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0497137/

*Kom tydligen ut 2006 i Sydkorea :(

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-13 11:18
Jag blev besviken på den filmen.

Ska du erhålla den på ett kristet och hederligt vis finns den på discshop och megastore.

Länk till http://www.pricerunner.se/pl/228-1145972/Filmer/I%27m-A-Cyborg,-But-That%27s-Ok-(DVD)-priser

fast nu när jag kollar närmare verkar den inte ha blivit utgiven ännu, iallafall inte på discshop.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-09-13 12:03
Den gick faktiskt på svt för några veckor sedan!
Den var ok, stor skillnad jämfört med hans "vengence" trilogi.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-13 18:36
- Your a psycho!
- I'm not a psycho. I'm a (psyborg)!

Haha jag tyckte den va rätt rolig! Snubben som alltid var tvungen att be om ursäkt va skön. Likaså han vars serv blev stulen.

Måste nog se den igen nu när jag tänker på det

2008-09-14 11:06
Gick på svt!?!?!
Vad händer egentligen? Inte ens kommit ut på bio eller dvd här och så visas den på tv. Jävla skit!
Synd att man missade den då :(

2008-09-14 12:03
Har missat den här. Tdligen finns den på amazon.co.uk både på DVD och blu-ray. Sugen på att köpa den på blu trots att jag inte har sett den, men Park har inte gjort mig besviken hittills.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-09-16 20:35
precis som lady vengeance var den sjukt snygg men annars ganska mjeh. ganska skojiga karaktärer dock.
skvätt skvätt
Rappare

2008-09-17 08:59
Jag gillade den. Den kändes väldigt unik.

2008-09-18 14:03
Det är väldigt synd att koreansk film inte starkt marknadsförs i Sverige (för bio), för de har väldigt många bra filmer.

2008-09-21 01:19
Den känns väldigt Chan Wook-Park, men annars fördrar jag de senare delarna av hans hämndtrilogi. Just för att han är bra på estetiskt coolt våld samman med allt annat, vilket saknas i ...cyborg.
12.

2008-09-21 13:43
har den på dvd, den är söt.
inget jag skulle rekommendera folk att betala för att gå och se, men...söt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-09-21 16:16
j-adD P22
Men hämndtrilogin är ju så mycket mer än snyggt våld. Visst, i OldBoy så är det ju mycket våld och väldigt snyggt, hehe men berättelsen och HUR berättas är ju fantastisk. Och jag älskar att alla tre filmerna handlar om hämnd men på helt olika sätt.

Jag har sjukt höga förväntningar för Cyborg, hoppas verkligen inte att jag blir besviken.

Ps. Tack till alla pirater som skickat meddelanden :D

2008-10-19 13:18
Funkenteller - "tillsammans med allt annat" så menar jag hans berättarkonst m.m.
12.

2008-10-19 20:17
Då så... Cyborg gå f.ö. på bio nu har jag hört.