I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-31 20:22

90 serierna..?

kommer nån ihåg vad till att börja med dethär programmet typ nånsorts animation(ritad eller tp ler animerad) som var sådär lite skum och det snurrarde oftast kring nån skrottip/soptip, en svensk serie tror jag..?

sen en amerikansk animation med nån dockor som hade ett stort rymdskepp som man fick köpa i affären also, dom reste till rymden osv.. påminner lite kanske om startrek kanske ?

sen en riktig filmad serie/program om nå typ agenter som hade spräng deg, och det utspelade sej oftast i nån typ gammal svensk stad, säger det nånting?

Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2008-07-31 20:30
den första du pratar om lär ju vara skrotnisse.
wierd serie ! men bra :)
iofs inte 90 tal, snarare tidigt 80 tal. så kanske inte är den du menar ändå.

dem andra två har jag inte en aning om!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-31 21:05

De övriga? Inte en susning : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-08-01 14:06
jag tror du menar thunderbirds det gick på fyran på helgen morrnarna (eller hur det nu stavas)
the T A P dance to it 1017475779

2008-08-01 14:11
Just ja! Thunderbirds are GO! :D

Riktigt rackigt, f.ö. :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator

2008-08-01 14:44
Thunderbirds och Skrotnisse är dom två värsta barnprogrammen någonsin! Jag drömde alltid mardrömmar när jag hade sett Skrotnisse.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-01 15:07
hehe ja skrotnisse va fan lite läskigt.

förresten e de nån som minns en tecknad serie, från den tiden typ, kanske ännu tidigare..
den va lite som stargate kombinerat med typ mayaindinaer, egypten, etc lite skumt sådär..
vad jag vill minnas iaf..

och deras skepp var typ i guld, såg ut som guld-pheonixar.
massa guld var det i serien.

e de nån som har en ANING om vad jag yrar om ? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-01 16:52
Inte en susning.

Men från det ena till det andra... Någon som minns Bröderna Dal?

http://www.toptensomething.blogg.se

2008-08-02 13:24

Guldstäderna hette serien jag tänkte på :D

The Mysterious cities of gold

ahh de va tider, ska tankas så fort jag kommer hem :)

2008-08-02 15:15
Mysterious cities of gold (Jakten på guldstäderna) skall få en uppföljare tydligen, nu när man äntligen fått ut serien med engelskt tal på DVD så är intresset riktigt stort.

Rolig beskrivning f.ö "stargate kombinerat med maya indianer" ,serien är ju inte sci-fi alls utan handlar om jakten på eldorado

2008-08-02 15:20
naero:

heeh men va sjutton jag var 7 år gammal.

sen tycker jag dock det är ganska sci fi med skepp som ser ut som guldfåglar:P

2008-08-03 14:51
joo de var skrotnisse samt thuderbirds!:) tack att det var nån som kom ihåg, så kan ja ta mej tillbaka till mina roots... joo fan skrot nisse var ju fett nojjig serie...
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2008-08-03 15:04
tänka sej hur program gjordes förr i världen, faktiskt stiligt gjort!

2008-08-03 20:40
The Mysterious cities of gold

shit va fett hehe hade helt glömt
måste erkänna att jag också trodde att det lite sci fi i det hela, the flying golden birds
löglög

2008-08-03 20:42
klart det är sci fi :)