I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker namnet på ett annorlunda Arkiv X-avsnitt?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-07-26 22:50

Söker namnet på ett annorlunda Arkiv X-avsnitt?

Jo, har redan rotat igenom google och listorna över alla x-files avsnitt som finns, men hittar det inte.

Jag såg avsnittet för en jävla massa år sedan på TV4 tillsammans med brorsan, och nu försöker vi hitta det igen.

Grejen med avsnittet var att det var väldigt annorlunda gentemot hur avsnitten brukar se ut.

Man fick själv följa med Mulder och Scully genom en "egen" kamera, som skulle representera ens egna ögon, då man var en agent/polis som följde dem under ett uppdrag. (Mulder och Scully nämnde detta flera gånger då personer pekar mot kameran o undrar "vem fan det där är")

Monstret dom jagade var också speciellt, det var något som antog formen av det man fruktade mest. Kommer ihåg att den blev en varulv, Edward Scissorhands(tror jag?) och annat.

Iallafall så jagade man detta monster genom en mindre stad tillsammans med M&S.

Efter att programmet var slut kommer vi båda ihåg att bruden på TV4 sa att man kunde gå in på deras hemsida och rösta på om man gillade den nya stilen på avsnittet (antar att dom funderade på att köra vidare på konceptet eller så)

Ja det är allt jag kommer ihåg, någon som vet?

Toastare

2008-07-26 23:12
The trailerpark vampires är det jag får upp när jag sökte på "X-files through Mulders eyes"
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-26 23:58
som POV porr
stigili dang dang didan

2008-07-27 01:12
X-Cops .... Uselt jävla avsnitt... Cops, fast X-files.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-27 14:14
du kan jag passa på att låna tråden lite, jag letar efter ett x avsnitt när det är en familj med inavel i , i början så hittar några barn ett dött barn när dom spelar baseboll , det är allt jag kommer ihåg såg det för en jävla massa år sen kanske 10 års sen, snälla HJÄLP!

Hangaround

2008-07-27 17:48
handlar ju inte om att se genom mulders ögon.
trailerpark vampires är väl avsnittet när han drar över en vampyr.
Toastare

2008-07-27 19:13
Tech, såg att jag läste helt fel.
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-27 23:22
orse P1

Avsnittet heter Home, säsong 4, episode 2. Riktigt tungt.

2008-07-27 23:39
Och juste, tack allihopa för hjälpen!

2008-07-28 22:32
tacka så mycket för hjälpen Rastasite!

2008-07-29 17:26
"Home" är fan ett av favoritavsnitten! Drömde våldsamma mardrömmar flera veckor efter jag såg det på tv.

2008-07-29 23:23
Trailerpark vampiers ärgrymt. :D
Kommer ihåg att mulder läst ngt om att vampyrer var tvungna att räkna alla frön de hittade eller ngt sådant och när det kom en vampyr (the pizzaguy) till mulders place så slängde Mulder sitt paket med frön och vampyren säger ngt i stil med "Now why did you have to do that?" :D

Sorry, :D dåligt beskrivet men underbar scen. ^^
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752

2008-08-03 19:52
Jag har alla säsonger av x-files, har kollat fram till mitten av säsong sju, har kollat i kanske 1-2månader, kollar några avsnitt om dagen, så jävla bra serie.
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-08-03 19:54
najs.

passar på att låna jag också.

vilket avsnitt är det där dom är ute i skogen. har för mig det är köttättande insekter typ.
kommer inte ihåg mycket mer dock!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-08-03 23:20
Darkness falls 1x19? riktigt bra avsnitt ett av mina absoluta favoriter
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-08-03 23:21
legoland:

jaaaa :))

2008-08-03 23:37
passar på att fråga om ett par till.

det avsnittet om ett monster som bara kan ses av vissa. sen när man väl fått den "synen" så ser också vissa människor ut som typ zombies.
mulder får denna "vision" och lyckas jaga monstret. Detta monstret befinner sig på ett vanligt kontor först.

sen hamnar mulder på sjukhust och monstret är efter honom men ingen kan se det.

samt ett gäng avsnitt, dem hör i hopa - då man tror man e påväg att få svar på alltihopa.
tunguska tror jag hör ihop med dem.... iaf, man får se utomjordingar, mulder stöter på dem i en hangar nånstans... dem är i underjorden.. och han ser stora lager med information om allt detta.. typ ett gömt fbi lager med "hidden proof" ... tror det är typ 4 avsnitt som hör ihopa...

nån som vet :)