I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ungdomsbok om gatubarn?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-07-22 16:39

Ungdomsbok om gatubarn?

Jag läste en ungdomsbok, drygt 10 år sen nu, som handlade om ett gatubarn som träffade på en tjej. Det visade sig senare att tjejen jobbade för en tidning och skulle göra ett reportage om livet på gatan. Det var även någon gubbe med som mördade gatubarn, klädde på dom armekläder och radade upp dom i källaren...

Av någon anledning går jag och tänker på den här boken med jämna mellanrum. Tyckte att den var jättebra när jag läste den. Var väll iofs runt 12 då. Men i allafall. Är det någon som har en aning om vad den heter?

När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2008-07-22 21:11
Jag känner igen det där som fan! Minns att vi fick läsa den i skolan i mellanstadiet.
Den hette någonting med kyla... Typ "Kallt som i graven" eller så.

2008-07-23 08:59
Ja! Jag googlade och den heter "kallt som i graven". Tack!

2008-07-23 14:13
Ska du läsa om den?

2008-07-23 14:27
Ja, det är väll som sag en ungdomsbok men den har etsat sig fast av någon anledning så det tänkte jag göra =)

2008-07-24 23:54
Finns det inte en som heter "Sanne Gatubarn" också?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2008-09-04 02:04
Kallt som i graven & Sanne Gatubarn är två av mina favoritböcker. Om någon vet någon liknande bok så hojta gärna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-04 06:37
Alex Dogboy är en liknande ungdomsbok som handlar om en pojke i Honduras. Det var ett bra tag sen jag läste den men jag har för mig att den var grym.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2009-05-06 22:31
tänkte också på Alex Dogboy när jag såg rubriken, den är jättebra, tror jag räknade den som en av mina favoritböcker när jag var lite mindre
AayFukYuuuu :@

2009-08-23 14:26
Sanne Gatubarn är väldigt bra! Tror att författaren som skrev den även har skrivit en bok om gatubarn i Brasilien