I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En film i en paralell värld

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-07-20 17:27

En film i en paralell värld

Söker en film där 1 eller 2 personer (kommer inte ihåg riktigt) hamnar i en paralell värld i en stad där dom har ett lotteri där vinnarna ska slås ihjäl av befolkningen. Någon som känner igen det? Såg det för bra många år sedan nu. Tror dom är 2 stycken och det är just dom 2 som vinner så dom är på flykt i hela stan undan folk som försöker slå ihjäl dom. Hoppas någon vet vilken film jag pratar om

Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-07-20 17:36
Den har jag med sett, kan dock inte komma på vad den heter. Blir att följa tråden, skulle med vilja se den igen.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-07-21 00:02
kan det vara en film inspirerad av den här novellen Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lottery
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-21 00:06
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-21 00:07
Såg att det fanns två versioner till med samma titel under hennes namn på IMDB. Shirley Jackson that is.

2008-07-21 14:56
The Island e ju ungefär det du beskriver. Två huvudpersoner, ett lotteri, rymmer, action på stan.
b0b0b0b0

2008-07-21 18:21
vilken är det? : P verkar rätt ball ju .. "The Lottery" filmerna är ju "short" filmer? :P
Get Random!

2008-07-21 22:00
Det är ingen av dom nämnda filmerna. Det är en långfilm, kan mycket möljigt vara baserad på den där författarens novell. Det är absolut inte the island. Den här filmen var ball vad jag kommer ihåg. Måste hitta den på nåt sätt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-07-21 23:41
Det är inte the island, Jag kommer ihåg filmen du beskriver.. Är inte det med uhm

sylvester stalone eller någon liknande? kommer fan inte ihåg
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-07-22 00:23
The Running Man (1987)

Länk till http://www.imdb.com/title/tt0093894/

Den tror jag :), dock inte parralel värld utan framtiden

2008-07-22 05:26
Nope inte the running man heller.. jag vet vilken du menar, har sett den jag med..
mama said knock you out

2008-07-22 17:03
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-07-23 00:03
The running man har iaf allt som han beskriver

2008-07-23 00:06
Kan även vara Tempting Fate
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0137156/

Stämmer mer in på beskrivningen mer.

2008-07-23 23:39
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0116924/

Är det inte den där "The Lottery" versionen då? Den är ju ingen kortfilm... 100 min.

On his deathbed in the hospital, Jason's father asks that he be buried in the town from which he came, beside the body of his wife. Jason, who came to the city with his father at a young age, remembers little of the town or his mother, but he undertakes the charge. It is an idyllic place, but gradually snips of memory return, until he remembers the significance of the fact that most of the tombstones in the town cemetery, including his mothers, bear the same day and month, one death each year. Caught up in the memory of the lottery he saw as a child, and the one he is trapped in today, escape is difficult and retribution is...

Ingen parallel värld iofs, men den delen kanske du minns fel?
Född för att springa med saxar!<br>

2008-07-24 01:43
Är ju inte samma beskrivning så =/