I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips om bra anime serie.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-06-27 01:05

Tips om bra anime serie.

Hay,
ja de så att jag har kollat klart Anime aerien Bleach, eller inte kollat klart, kollar på nya delar varje vecka. Men jag vill kolla på nått nytt medans jag väntar. Har planerat att kolla på Berserk me Polare oxå nångång, men jag vill ha en bra anime serie som har mycke Hack n slash, de ska va blod 24 men fortf lite små rolig.
Mest vill jag ha Bleach stilen ni vet... Svärd o skit :P No guns :D
Och de va en grej jag lite störde mig på bleach oxå som jag vill att de inte ska va i animen ni req till mig, o de e att de var lite små barnsligt ibland då o då om ni förstår ;)
Tack så mycke ;)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-27 01:20
Skriv oxå lite va dem handlar om btw :P
Tack =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-27 07:01
Elfenlied!? :P
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2008-06-27 15:03
vafan är det den heter den där samuraj nånting ? typ "black
samuraj, samuraj nigger" eller nå sånt. den är rätt kool =) samuel l jakkson gör rösten till en av karaktärerna och att rza gjort soundtrakket kanske även nå med storyn att göra?
den är då ball iaf! =) mkt blod och avhuggna skallar :P
((MAAD))

2008-06-27 15:35
Naruto!!

Lyricist

2008-06-27 16:03
ehm det finns en tråd med istort sätt samma rubrik redan
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-06-27 23:04
Samurai champloo, afro samurai, naruto, blech, death note,
Panicc!

2008-06-27 23:07
Afro samurai är fet,men dock bara 5 st halvtimmes långa avsnitt,tror inte det finns planer på säsong 2 heller

Producent

2008-06-28 03:05
Silver Fang, Ninja scroll(serien, filmen är skit) Weed, sen äre bah leta lite.

2008-06-28 03:15
En riktigt bra anime serie som är lite mörkare och inte kiddie inriktat: Death Note

Handlar om en dödsgud som har tråkigt och droppar en Death Note ner på jorden, den personens namn man skriver i boken... dör :OOOOO. En kille hittar den och fakkar ur, katt och råtta leken börjar om att identifiera killen som har death note och för hans del gäller det och hålla undan. Även två spelfilmer finns.

2008-06-28 12:17
Elfen lied är väl inte direkt en hack&slash serie, lite djupare än så.

Sen att du gillar fightningen i Bleach gör mig förvirrad, jag ser hellre att storyn kommer någonstans än att titta på när Kurosaki andas ><
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-28 15:55
Soul Eater ... !!!
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2008-06-28 16:13
hellsing har en jävla massa våld, dock mest med skjutvapen då. Men se serien isf och inte ultimate OVA.
http://felidae-music.com

2008-06-28 17:30
kaneida, finns det som serie/film? läste den med nyaste rokkytidningen, bara ett smakprov, men verkade häftigt =)
((MAAD))

2008-06-29 07:50
davve_d
Se Death Note på webben

Death Note finns som:
-Manga
-Anime serie (37 avsnitt)

2 Spelfilmer (med riktiga skådisar):
-Death Note Movie
-Death Note Movie 2

På hemsidan går alla och se, men animeserien är inte subbad till slutet, lite detektivarbete borde dock nog fixa biffen och du kan hitta fansite releases rätt snabbt. Kuro-Hana är den gruppens releaser som jag tittat på i samband med Death Note.

2008-06-29 22:25
Konstigt
Silver Fang? När har du sett ett enda svärd i Silver Fang?
My heart lives in my vagina.

2008-06-29 23:28
Kaneida:
Måste säga tack till dig, för Death Note e grymm, har börjat se och tänker fortsätta, tack så myyyyycket Chompiz:P
E Filmena bra btw:P?

2008-06-30 00:08
Filmerna är helt okej, kollat lite på första och gillar den.
Följer serien bra och skådespelarna känns bra valda

Lite småsega dock men serien är ju lite så också ibland :)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-30 14:42
hunter x hunter
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
Producent

2008-07-02 13:36
Th1ef X18
När påstod jag att jag har sett svärd i silver fang ?:) jag läste inte hela inlägget först. Så försök hitta fel i andra trådar där du kan vara ball.

2008-07-02 21:39
Det tipsas om på tok för mycket skräp(enligt mig alltså) i såna här trådar, folk som sett en serie för sju år sen som de tipsar om utan att ha något att jämföra med, man får ta begreppet källkritisk till extrema nivåer när man vill ha tip om bra animeserier. Sen är det ju förstås en smaksak men det slår sällan fel, same shit pops up everytime.

Tenchi Muyo - Klassiker, original-OAVn är svårslagen.
One Piece - Roligast av alla animeserier. Evighetshistoria nr.1
Bleach - Upprepande men på något sätt fängslande. Evighetshistoria nr.2
Elfen Lied - Sjukt bra, på ett väldigt bisarrt sätt. Växlar mellan Kawai och blodsplatter.
Great Teacher Onizuka - en personlig favorit på ca 50 avsnitt. Rolig som fan.
Rorouni Kenshin (OAV) - Själva serien var ingen höjdare men OAVn på 4 avsnitt(+2) är otroligt välgjord och bör ses.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-07-03 17:02
thief när hAR du sett silverfang?

2008-07-04 14:25
den där death note verkar ju intressant.. men orka installera nått random program?

2008-07-04 17:50
Det har kommit nya delar av The Slayers
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

Producent

2008-07-04 19:13
Vad betyder OAV?

2008-07-05 02:08
http://en.wikipedia.org/wiki/OVA

I korta drag, en OAV/OVA (original video animation, man kan skriva det på olika sätt) är anime som är släppt direkt på video/dvd istället för att först sändas i tv. Oftast är OAVn baserad på en existerande serie men de har ofta högre budget och består sällan av många avsnitt. Rorouni Kenshin som jag nämnde är en populär serie på en jävla massa avsnitt men OAVN (som kallas Samurai X) består av 4+2 avsnitt, varav de fyra första utspelar sig före huvudserien och skildrar "Kenshin" liv före serien. Den är otroligt välskriven, mycket snyggare(helt annan tecknarstil) och har ett underbart soundtrack. De 2 sista avsnitten skildrar slutet av hans saga.
http://www.myspace.com/dirtydonline

2008-07-05 15:52
gills avatar?

Serien kretsar kring den 12-årige luftbändaren Aang som ett århundrade tidigare än då serien startar precis har fått reda på av de äldre munkarna i Luftnomadernas Södra Luft-tempel att han är Avataren pånyttfödd, något som en Avatar i sig blir berättad för tidigast efter att de har fyllt 16 år, eftersom munkarna känner att det är ett stort krig på gång vilket utgör att han väldigt snart måste kunna bemästra alla de fyra elementen för att behålla balansen för fred i världen. Detta utgör att han blir ivägskickad till det Östra Luft-templet för att slutföra sin träning.

Denna värld serien utspelar sig i består i grunden av fyra olika nationer vilka kan bända och nyttja det element/folkslag de tillhör hur som helst. De fyra folkslagen består av eldnationen, vattenfolket, jordriket & luftnomaderna. Avataren är den enda av alla människor som kan bemästra och böja de fyra elementen då denne är världens beskyddare. När en avatar dör reinkarneras hon eller han, till ett av de andra elementen, vilket utgör att det är en konstant cykel kallad Avatarcykeln(Vatten>Jord>Eld>Luft, representerat från de fyra årstiderna), för att skydda människorna. Alltså är avataren inte bara en slags gud utan även en enkel människa.

from wiki
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-07-06 04:08
Kan tipsa om Saikano, jävligt sorglig serie

Handlar om en brud och en kille som blir tillsammans, sen vill bruden bli starkare för hans skull och blir nått slags ultimate weapon.

bara sett 2 avsnitt men gillar den som fan

Dieallot

2008-07-06 04:49
Det finns en animerad serie som är riktigt knullad,

den handlar om en skola, med bara killar som desperat vill ha dit tjejer. Skolan bestämmer sig för att prova hur det skulle vara och låter då ett gäng tjejer från en annan skola komma dit och hälsa på i några veckor. Sen är killarna jätte kåta och spionerar osv på tjejerna..

Green green heter den serien.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-07-06 13:20
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-06 13:25
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-06 13:31
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol