I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-06-22 09:07

Rob Zombie filmer

råkade få hem en rob zombie film häromdagen- the devils rejects

och funderade på vad de "bästa" filmer han gjort är. har aldrig sett ngt av honom innan, men har fattat hela genren, och tycker den är rätt "rolig"

så. tips på rob zombie filmer tack. och andra i liknande genre, vad den nu kallas

enlighten me.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 10:22
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-06-22 11:30
Jag gillade hans nyversion av Halloween. Tydligen en av få som gjorde det.
Men 1000 corpses + Devils rejects är ännu fetare.. och roliga som fan.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-06-22 11:38
1000 corpses är den enda film jag hört om innan vid namn.
är de samma humor som devil's rejects lär jag se den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 11:43
ngn som kan berätta mer om genren- om zombie haft ngn inspirationskälla som också gjort liknanade filmer etc.

i devils rejects verkar han ju kunna återskapa 70 tal rätt rejällt- finns de ngn då som gjorde ngt man kan ta hem som han inspirerats av. etc

2008-06-22 15:41
Familjen från 1000 corpses och Devils Rejects är ju lätt inspirerad av Texas Chainsaw Massacre.

2008-06-22 15:44
indeed- så mkt förstod jag av devils rejects- är alltså samma typ i 1000 corpses?
men texas chainsaw är ju inte rolig, den är ju helt iq befriad o utan charm (enligt mig)

2008-06-22 15:56
Devils Rejects är uppföljaren till 1000 Corpses.
Din åsikt om chainsaw massacre delar jag inte. Jag älskar den filmen. Den var banbrytande när den kom och Leatherface är fan en av de bästa karaktärerna i filmhistorien. :)

Här hittade jag en lista på referenser i Rejects.

2008-06-22 16:14
oki ,then I see.

nej tyvärr faller texas chainsaw heeelt platt för mig. leatherface må vara grym- men filmen är så extremt dålig att han inte kompenserar för det.

helt utan charm som sagt.

2008-07-03 15:19
fick upp ögonen för dem genom whoa ;) så vitt jag förstog fanns det dock bara dem tre? men nått mer lär väll vara på g?

2008-07-08 20:52
blir helt chockad av hur man kan hylla devils rejects och dissa texas chainsaw. Den är överfet, och rob snor ju massa rakt av. Han gör det stilrent dock.
Better active today than radioactive tomorrow

2008-07-08 21:23
Skulle snarare säga att Rob Zombie gör homager till 70s-Slashern på samma sätt som Robert Rodriguez och Quentin Tarantino gör till sina respektive genrer, snarare än att han snor rakt av.

Och Devils Rejects är bättre än house of 1000 corpses.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-07-08 22:15
mm, nog är det hyllningar.
Tycker dock house... är bättre.
Better active today than radioactive tomorrow

2008-07-13 00:58
vad är det för någon speciell genre? vem är han?
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2008-07-14 01:05
Genren kallas Slasher och Rob Zombie är en musiker turned regissör som är fashinerad av gamla klassiska skräckfilmer och inspireras av dom när han regisserar själv.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-07-14 20:11
ne urs som sagt stå för att texas chainsaw i original suger kuk.

aja

nu har jag iaf tagit hem 1000 corpses och halloween i Zombies tappning och ska börja se halloween om ngn minut.
Kan tillägga att jag även älskar Tarantino (true romance...ooo) och rodriguez filmer
men....mja skulle inte lägga dem i samma genre.....eller ja kanske.

2008-07-14 20:13
hade för övrigt helt missat hur mkt bra skynard gjort :-)
var mkt skynard i devils' filmen :-)