I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hostel (Vidriga filmer)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-05-15 23:41

Hostel (Vidriga filmer)

Låg och slö kollade på TV1000, så var Hostel på, hade ingen aning om vad de var för film. Sen efter några minuter får man se en scen där en kille svetsar en brud i ansiktet, och halva ansiktet bränns sönder, ögat ploppar ur, och en annan kille som ska "hjälpa" henne kommer och klipper av ögat med en sax - efter det rinner det ut nån vit sörja från ögonhålan.

Bara jag som tycker sånna här filmer är helt meningslösa? Bara äckliga och brutala, skräckfilmer och shit i all ära, men sånna där är bara vidriga. Saw är väll också något liknanade?

Vi är överallt!
Producent

2008-05-16 00:14
Wankmaterial fo sho

2008-05-16 00:19
Hostel är ju värsta cp torterings filmer.

Själv tycker jag den är jävligt bra gjord & handlingen är ganska bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 07:47
det vidrigaste är när han skär av hälsenan.. jag menar.... iiiiiiih är det bara jag som är livrädd om mina hälsenor....?? det känns som att det ska vara det ställeet som gör mest ont på hela kroppen att få en kniv dragen..
fyfan jag spyr nästan när jag ser hälsenor bli illa behandlade

2008-05-16 10:43
UtanAttTveka - Jag hade valt hälsenan för mitt könsorgan, ögonen, halsen, mungipan m.m. vilken dag i veckan som helst.

Till filmerna så är det säkert fler än du som tycker så, men jag är inte en av dom hehe.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-05-16 11:09
har inte sett dem så vet inte vad de går ut på riktigt men annars håller jag med, filmer som bara går ut på att vara så råa som möjligt är sjukt meningslöst och kasst..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 13:35
jag tycker hostel är en bra film, obehaglig och samtidigt eggande..
HMOR

2008-05-16 17:14
Eli Roth verkar ju bara göra slasher filmer, Hostel var fan vidrig, gillar blodiga filmer men Hostel var fan äcklig.

2008-05-24 00:27
Det var en av få filmer jag blev riktigt äcklad av! Usch och fy!

2008-05-24 10:43
Bara jag som masturberar åt sånt här?
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2008-05-24 11:00
Hostel kunde varit så jävla bra, om dom gick in ÄNNU mer på det här med tortyr, för det tar en jäkla stund innan det kommer igång, och när det väl är igång så känns det liksom jaha nu var det slut..

Bra idé, mindre bra genomförd enligt mig.
be the change

2008-05-24 11:13
Hostel föll ju på sin efterblivna story. Sen var det väl bara ovan nämnda hälsena-scenen som var riktigt obehaglig, annars var den ganska trist.

Saw var en skön idé men alla de filmerna är ju likadana vilket är jävligt tråkigt.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-05-24 19:48
Buio Omega (Beyond The Darkness) rekommenderas starkt för de som gillar blodiga/sjuka filmer. Syrabad och fingernagelstortyr kan aldrig slå fel!

Smått intressant story också. Handlar om en kille som lider av extrem separationsångest efter sin frus död. För att kunna handskas med förlusten gör han det enda rätta; gräver upp hennes lik och emballerar det för att sedan förvara det i sitt hus.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-05-25 20:38
såg också sista halvtimmen av den på tv1000 nu i veckan. Fy fan. Sämsta jävla skitfilmen som gjorts. Fick ont i magen av filmen.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se
Producent

2008-05-25 21:50
Tycker ideén till hostel är jävligt cool. Men tycker tarantino skulle fått göra den istället för hans efterblivna kompis...

2008-05-26 09:10
Varför hatar folk på Hostel haha sjukt skön film ju.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2008-05-26 10:29
sådana här b-skräckisar e juh för sköna=)

2008-05-26 10:29
det finns inget skönt med att känna hur det svider i hälsenan när dom skär av den där. jag gråter floder.

2008-05-26 21:42
sluta se på sådana filmer då?

2008-05-27 02:13
Frontier(s) - Frankrikes svar på Saw och Hostel!

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2008-05-27 23:42
måste bara fråga folk som påstår det här är en skräckis ?? mer slasher/psykoligisk film..tycker förövrigt att filmernas sätt dom är gjorda på och genomförda är riktigt bra... storyn kanske inte är den bästa men som sagt...överlag bra filmer :)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Producent

2008-05-28 00:11
AiQue P22

Verkar sjukt sexig. Är den på franska?

2008-05-28 20:49
Hostel är en skitfilm. Fult filmad, billigt gjord (billigt betyder ofta bra men inte i hostel), dåligt skådespel och en bra handling som körs i botten p.g.a. tidigare fel.

Nej, tacka vet jag Motorsågsmassakern, The Hills have eyes m.fl. Där har vi kvalitet!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2008-05-28 22:45
inte riktigt rätt å jämnföra dom filmerna enligt mig iofs... men kör på du..

2008-05-29 00:00
haha, så man måste jämföra urusla filmer med andra urusla filmer?
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-05-29 16:10
Älskar såna filmer :D
Crocodile Dundee for president!

2008-05-29 16:30
det är kul ibland att se bisarr skit helt enkelt.
www.myspace.com/spectrocon
www.myspace.com/zentre

2008-05-29 16:38
slayer - Det var inte en jämförelse, det var mer en rekommendation av något som är bra för att folk ska slippa se skit.

2008-05-29 22:26
Nå jåå, syftade dock inte på "urusla filmer" med andra "urusla filmer" syftade mer på att ja tycker inte dom är i samma genre... kändes som att jämnför romantik med porr typ...

Fisherman

Okey my bad :)

tycker dock inte att filmen är skit...

2008-05-29 23:44
Frontier(s) verkar obehaglig, can't wait to seeeee.

2008-05-30 00:16
ush för hälsenor.. kunde inte sitta på sängkanten när jag var liten för nån jävel berättade om den där djurkyrkogården som jag inte ens såg själv.

2008-05-30 00:24
Ptolemajo

Hahaha! Exakt samma här! Fast sett den nu ju...

Topic: August Underground's Mordum är äckligare. Fast Hostel är inte att leka med, faktiskt. Skön film. För övrigt är Motorsågsmassakern överskattad. The Hills Have Eyes är dock asbra.

2008-05-30 20:41
Hahah vadå Hostel är vidrig, kolla in August Underground filmerna, Guinea Pig filmerna, Saló med fler! Där har du filmer som man inte kan se utan att bli helt störd, *nästan iaf*
Live Hard, Die Young

2008-05-31 02:20
Älskar Saw filmerna, så jävla smart uttänkta prylar i dom
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-06-02 21:02
Älskar Saw filmerna, så jävla smart uttänkta prylar i dom

Dagens skämt.

2008-06-02 21:09
inte direkt dagens.

2008-06-02 22:26
Saw är nog mest överskattade filmserien sen uhm, vet inte

2008-06-03 20:34
UtanAttTveka F20

Årets eller?

2008-06-24 23:03
Hahah vadå Hostel är vidrig, kolla in August Underground filmerna, Guinea Pig filmerna, Saló med fler! Där har du filmer som man inte kan se utan att bli helt störd, *nästan iaf*

hah, håller med. Salo går fan inte att se klart på, då har man väl nån störning i huvvet..
Har alla Guinea Pig filmer hemma, dom är bara skit(förutom 2an), å august underground trilogin skulle jag inte direkt kalla äcklig.. mer shockerande, dom första 5 minuterna.

2008-06-25 22:54
vart besviken när jag kollade august filmerna, hade hört så mkt men dom var inte så äckliga som folk verkar tycka.
kollade på men behind the sun och den va fan lite små störig att se. specielt scenen när dom fryser nån kärrngs armar skit länge och sen petar bort allt skin. (tror det va nåt sånt, var ett tag sen jag såg den.)
Lämne piga hemme!

2008-06-25 23:06
Queer-Bitches:
Salo går fan inte att se klart på, då har man väl nån störning i huvvet..

Eller så kan man skilja på fiktion och verklighet!?