I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-11 03:43

Ryska filmer

Jag är ganska sugen på att se spelfilmer som skildrar det ryska samhället. Gärna filmer som handlar om vanliga ryssars från arbetarklassens liv. Filmer som handlar om kriminalitet i ryssland är också hett.

Vore tacksam för tips!

Ondal

"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2008-05-11 13:36
Återkomsten är bra.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-05-11 14:15
Anti-Killer. Iof inte direkt vanlig arbetarklass utan mer Tarantinoliknande actionfilm. Men värd att kolla in iaf.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-05-11 15:14
återkomsten är bra som ovan skriver! =) inte den vanligaste thrillern i hyllan =)
((MAAD))
Redaktionen

2008-05-11 17:58
9:e bataljonen/kompaniet. en krigsfilm om ryssarnas utträde ur afghanistan i slutet av 80-talet. ruggigt bra krigsfilm!
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-05-12 08:47
4
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-05-12 18:34
Brat 1 & 2, Vor (Bop), Bumer är relativt stora krim-filmer. Sobachye serdtse och Stalker är klassiker som skildrar soviet-eran. Shtrafbat är en kul serie, lite Band of Brothers-aktig. Det jag kommer på nu..
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-05-12 18:37
Brilliantovaya Ruka - den mest klassiska/folkliga ryska filmen, typ Jönsson Ligan style.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2008-05-12 18:47
Management Bumer har fått uppföljare i Bumer 2 ;)

Amentiadaman Även Anti-Killer har uppföljare i Anti-Killer 2

Grym krim serie: Brigadia ;)
Redaktionen

2008-05-14 14:47
Management, du verkar ha koll. Du bubblade lite om filmer som skildrar sovieteran. exakt sådana filmer är jag intresserade av så du får gärna utveckla dina två tips du gav tidigare samt gärna ge mig nåt allmänt tips om filmer som överhuvudtaget skildrar sovjet-eran bra. då helst efterkrigstiden å kalla kriget osv osv. danke!
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-05-14 14:54
Tack för alla tips. Ska ta och tanka ner allihop under helgen!
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad,
she turned the other butt, she can even call me dad."

2008-05-14 19:23
Du kan gärna återkomma sen med exakt hur många du hittat på nätet och fått ner tills måndagen ;)

2008-05-14 19:23
Kör mina ryska filmer på de va de jag =D

2008-05-15 12:25
brott&straff måste ju även ses =) boken är iofs bättre, men filmen är grym den med =) tror filmen är rysk iaf,
((MAAD))

2008-05-15 15:39
Rec: ..Återkomsten som nämndes längre upp är en väldigt symbolisk film som speglar soviet som stat och folk genom symboler kring far och son förhållande.. ganska djup film, fick läsa mig till vad den betydde men då var det rätt klart..

vill du se en ruggigt bra, realistisk och sjukt hemsk krigsfilm om en rysk barnsoldats upplevelser under 2:a världskriget så måste du se Kom och Se

eller den är ett måste hur som helst om du ska se rysk film..

Brigada som nån nämnde längre upp är också ett måste om du vill se kriminal filmer.. det är en serie om ett gäng killar från en rysk förort som går från smågansgters till maffia..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.