I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

La Cité des enfants perdus

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-05-11 02:00

La Cité des enfants perdus

Måste bara tipsa om den här filmen. samma folk som ligger bakom Delikatessen.
Underbart sagolik och surrealistisk med bra skådespelare och underbar miljö.

2008-05-11 13:06
sjukt bra rulle!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-11 18:18
Svenska titeln är Förlorade barnens stad
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2008-05-12 00:34
måste jag kolla upp...Delikatessen är ju riktigt jävla bra så det bådar ju gott för denna

2008-05-12 00:46
Förstår inte riktigt vad folk tycker är så jävla bra med filmen förutom att den är riktigt snyggt gjord och har väldigt intressanta karaktärer. Säger inte att filmen inte är bra, för det är den, men tycker inte att den är någon kioskvältare direkt.
Men jag har väl udda smak när det gäller sånt där, ingen som gillade MirrorMask?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-05-12 10:03
Riktig kioskvältare tycker jag, helt klart Jean-Pierre Jeunets bästa film
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-13 08:23
Rixton

Då kan du omöjligen ha sett Amelie från Montmartre ;)
"There's an apple in the pussy mouth..."

2008-05-13 08:35
Åjo, samt Delicatessen, A Very Long Engagement, och Alien 4. Föredrar fortfarande Förlorade Barnens Stad faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-14 13:38
Jag tycker nog att Delicatessen är lika bra. Båda är nog bland det bästa jag sett.

Jag älskar den organiska relationen mellan miljö och handling och atmosfär. Helt genialt.

2008-05-14 16:41
har sett den flera gåner, älskar den

har till och med sett den ett par gånger på franska utan subtitles... fattar inte ett ord franska men älskar den ändå