I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Erik & Mackan - Hela och Rena

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-25 21:02

Erik & Mackan - Hela och Rena

Vad tycker ni om denna sköna serie som visas kl 20.00 på 6an och går på söndagar?
Tycker den är så jävla skön, gillar Erik & Mackan enormt mycker, riktigt roliga personer.

Senaste avsnittet var kanske det sämsta hittills men det var ganska roligt endå. Det roligaste avsnittet tycker jag var när dom skulle leta efter sperma osv, gick på swingersklubb, tog reda på vem som är "skitigast mellan benen, tjejer eller killar" :) 

Så denna tråd gjorde jag för att diskutera lite allmänt om avsnittet osv.
Försökspersonen som är med i programmet som inte ska tvätta sig, borsta tänderna, raka sig på 30 dagar kan man också diskutera om, tex hur mycket pengar eller vad som helst skulle du ha för att göra det osv!

/Fronh

Live Hard, Die Young

2008-03-25 21:21
Alltså jag tycker det är sådär, grejen är ju bara den att Filip & Fredrik har satt så jävla hög standart när det kommer till duos och denna typ av pogram!
 yessir!
Redaktionen

2008-03-25 22:38
såg ett program här i helgen och det var faktiskt en väldigt behaglig bakisunderhållning.

kungkoopa, tkr det är lite fel att tänka på det sättet. erik och mackans program skiljer ju sig rätt rejält från filip&fredrik, enda likheten är ju att det är 2 killar som gillar att skämta och försöker göra humor-tv. i såna fall kan man ju dra det så långt osm att helan och halvan redan sabbat det för alla framtida duos för all framtid (lr någon annan tidigare duo). know what im sayin? :)
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-03-26 07:03
fast då gjorde ju helan å halvan filmer/sketcher?
erik å makkan är sköna, fast det kan vara rätt fattigt innehåll i själva serien, enbart dom som gör det sevärt enligt mig,
((MAAD))

2008-03-26 07:10
Tycker dom e jävligt roliga. Fast dom skulle ju gjort d som Boogie Ericsson och Jörgen Karmapolis, d hade varit ännu bättre! Deras tjejpolare e heeeet.

2008-03-26 17:31
Dom är rätt roliga när dom inproviserar, men det skriva materialet är fan rätt svagt.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Redaktionen

2008-03-26 17:56
dunder, jo det stämmer faktiskt. men det är ju oxå det osm enligt mig gör en bra komiker, dvs improvisation och timing. så de borde ju gå ifrån det färdigskrivna så mkt som möjligt..
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-03-26 19:53
jag gillar det skarpt. Det känns hyffsat ärligt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-03-27 00:33
programmet är helt okej. bra bakisunderhållning med tanke på sändningstiden. men jag tycker de är lite filip och fredrik wannabees. de kanske inte är det medvetet iofs men man drar paraleller till filip och fredrik rent naturligt när man ser dem.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Producent

2008-03-27 17:34
Riktigt roliga båda två faktiskt. "Det känns hyffsat ärligt."

2008-03-30 15:41
Nytt avsnitt idag kl 20.00 på 6an, missa fan inte det nu då! :)
Live Hard, Die Young

2008-03-30 21:07
Det är kul, men jag orkar inte hålla reda på något på söndagar så jag ser det bara ibland.
Jag tycker inte att dom liknar Filip och Fredrik så mycket förutom att det är två roliga snubbar, om man ska jämföra Erik och Mackan, och deras program, med några så passar Mythbusters bättre, iom att det lutar lite mer mot vetenskap.
Would I shit you? You're my favourite turd.

2008-04-14 15:56
Inte lika bra avsnitt igår som dom brukar göra. Får se (tror det är sista nästa vecka) om det är bättre!
Live Hard, Die Young
Groupie

2008-04-15 01:04
Fronh P2

Nu vart jag så himla nyfiken. Vem är skitigast i skrevet då?
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2008-04-15 21:11

Jag kommer ihåg när dom var värdar för de "ring in och vinn" programmet på 4an, jag följde den tävlingen bara för dom :D

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"