I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tipsa mej om deckare!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-03-18 02:26

tipsa mej om deckare!

after att ha läst alla Agatha Christies böcker 5 gånger om så känner jag nu e de kanske dags att läsa något annat! så kom me bra tips om deckare!

2008-03-18 12:19
"Raymond Chandler - Den Stora sömnen". Riktigt bra deckare :)

2008-03-18 14:38
jag har tjatat mig hes om leif gw persson ett tag nu. jag älskar hans böcker, och jag älskar buffliga snutar med bukfetma och alkoholproblem. det känns så autentiskt.

sen avverkar jag deckare på löpande band. var tredje dag är det dags för en ny. det innebär att även författare som inte håller leifs klass går ner. anne holt har jag till exempel lärt mig att uppskatta, men nu är jag klar med hennes böcker sen en tid.

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2008-04-02 22:31
Odjuret av Roslund & Hellström. Så jäääkla bra! Det är inte en deckare så som de brukar vara. Det handlar i början om jakten på en pedofil, men även om fängelser, familjeliv och ett dilemma som jag tyvärr inte kan skriva ut utan att spoila boken. :) skitbra är den!
vegan power

2008-04-04 20:23
ed mcbain, allistar mclean (min favvis), conan doyle, hening mankell, patrica cornwell.

av allistar mclean rekommenderas gyllende mötet, fruktan är mitt vapen och polarstation zebra

2008-04-05 13:53
Andrew vachss

Hans noveller om Burke. Läs dom  dock på engelska.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2008-05-13 13:03
paul austers new-york triologi kan betecknas som deckare. tre böcker i en, väldigt läsvärt. en liten annan upplevelse än vanliga deckar-romaner. postmodernism i allra högsta grad!

2008-05-15 20:47
Skissen, kanske Edgar Allan Poe vore något för dig?

Edgar Allan Poe

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-08 17:09
Läs alla Michael Connellyböcker om harry boch, bra hela bunten., Åsa Larsons trilogi, därav första är Solstorm, som har blivit en sugig film, se ej.

Camilla Läckberg - Tyskungen

Peter Robinson - En bit av mitt hjärta

2008-09-08 22:43
jag vet inte om de är deckare men serien om terry quinn och derek strange av george p pelecanos är grym! mkt spännande.
Webmaster

2008-10-23 08:33
Jag är en sucker för allt med Håkan Nesser. Speciellt på talbok när han läser själv.
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se

2008-11-27 13:19
Allt av Denns Lehane. speciellt "Darkness, take my hand" och "A drink before the war". Käftsmäll!
Tuna? Tuna is worth NOTHING!

2008-12-01 11:00
Tipsar även jag om Michael Connelly och hans böcker om Harry Bosch.

Fallen ängel håller jag personligen som favorit. Lite om rasismen i USA när en svart advokat blir mördad.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor