Marvel tråden.
Saknas det inte en marvel tråd här? Favorit karaktär? bästa marvel spelfilm än så länge? vilken serie/karaktär/event skulle ni vilja se en film på? Vad läser/prenumererar ni på? flummigaste superkraften? Jag har precis börjat inhandla hela civil war serien. bättre än jag väntade mig för att vara ärlig. funderar på att börja prenumerara på Wolverine: First class nu när den börjar. jag har inte råd egentligen, men det är värt att leva på nudlar för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker gambit e hääftig. för jag gillar poker. och att slås med en stav
1.Venom
2.Xmen
3Maximum carnage
4 inget nu tyvärr när spiderman fick rulskridskor hade skiten redan rullat över stupet
5. Hehe den är svår... Garion har ju tråkigaste kraften iaf nu när jag ändå va inne på maximum carnage... Blir ju inget action med en kille som bara förvandlar folk till jord när han rör dom, smyger runt som en pensionär på nått hem med rulator... och hur fan ska han runka?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
börjar gammla spidde-nummer bli värda nått snart förresten?
1. Galactus. Har ingen riktig motivation förrutom att han känns så ursprunglig och joxig .D 2. Vet ej. 3. Definitivt något som cirkulerar kring Victor von Doom och tidsresor. 4. Gräver mest fram gamla saker man har minnen av från förr. 5. Det kanske inte räknas som en superkraft men Hate-Mongers hatstråle är spexig.
Favorit karaktär? DaredevilBästa marvel spelfilm än så länge? Hmm, inget är sådär superbra men Spiderman toppar nog. Blade var helt okej också, så även X-Men. Iron Man verkar bli sevärd iaf.Vilken serie/karaktär/event skulle ni vilja se en film på? Många, men framförallt Deathlok (verkar inte bli av), Demogoblin och Dr. Strange (spelfilm dvs, inget animerat).Vad läser/prenumererar ni på? Inget direkt på många år.Flummigaste superkraften? Vet inte vad du menar med frågan.
Hehe men flummigaste superkraften kanske nån skrev... Kasta brinnande spelkort??
Top 3 Best Marvel Films 1. Spiderman Trilogy 2. X-Men Trilogy 3. Blade TrilogyTop 3 Coming Marvel Films 1. X-Men Origins: Wolverine (2009) 2. Magneto (2009) 3. Iron Man (2008) Top 3 Announced Marvel Films 1. Deathlok 2. Black Panther 3. Nick FuryTop 3 Worst Marvel Films 1. Nick Fury: Agent of SHIELD 2. Generation X 3. Hulk Man-Thing har jag inte sett och ankjäveln ska vi inte ens tala om, haha..
Posta gärna egna listor som följer samma mönster, alltid intressant att se!
Kom igen, sluta sega! Jag vet att ni sitter och krystar där hemma framför datorerna marvel fans! Fram med era listor annars jävlar.. :)
Hehe gaia tycker ändå xmen e mkt bättre en spiderman, mest pga sissta spiderman va så rutten...
Filmerna syftar jag ju uppenbart på... Förstöra hela venom grejjen sådär..
Ja men både X-men 3, Blade 3 och Spiderman 3 var svagare, men som helhet liksom, Spiderman 1 och 2 är faktiskt mkt bra.
Ja det tycker faktiskt jag också... Hört en del negativt om spiderman tvåan också men den är bra... Tycker ändå att Xmen trean är mkt bättre än Spiderman trean, men det har kanske att göra med at jag läst så mkt mer spiderman än x-men, antar atte e tvärtom för dig...
För o va ärlig så va spiderman i princip den ända jag följde som serie, sen gick jag över till o läsa spawn när spidde som tidigare nämnt rullade över stupet... Spawn fick dom ju tyvärr lägga ner , så sjukt bra tecknare, va rätt ojämna i spiderman... Bara att kolla på maximum carnage, va ju en som inte kunde teckna cirklar, allt va fyrkantigt likmsom...
Visste inte om Wolverine filmen, ser jag fram emot...
Ni verkar inne på det här med serietidningar, ni kanske kan hjälpa mig? Jag skulle vilja köpa in några tidningar (helst från no.1) om Batman, vad är det för serie som gäller då? Antar att det finns en jäkla massa upplagor som är bara skit. Skulle vara schysst med någon svensk internetbutik man kunde beställa ifrån.
1. deathlock, silver surfer, gambit 2. hmm, jag gillar den tecknade silver surfar serien, gillar förövrig dem felsta teknade serierna än filmerna,, men skall jag välja en blir det nog punisher elelr blade 3. känns som att det är viktigare vad dom gör med den karaktär dom väljer än med vilken dom väljer
en secret wars film skulle jag vilja se
aa secret wars.. Va kostaren i serieform på svarta marknaden?
Äh vad tråkiga ni är då som inte postar egna listor..
Daredevil är bäst... Speciellt nu när Brubaker får skriva. Annars så måste jag säga att X-men är en jävla massa kontinuitet som man egentligen inte orkar bry sig om, men eftersom man är så nördig så gör man det ändå. Prenumerar på; Daredevil, X-men Legacy, X-force, Uncanny X-men, Astonashing X-men, sen så ska jag börja prenumerera på Cable och Young X-men när de kommer igång (dvs. nu i mars för Cable och april för Young). Kan ha missat någon. Bästa Marvel-filmen är Spider-Man 2, den, enligt mig, näst bästa serietidningsadaptionen efter Sin City. Ser fram emot Iron Man som fan. Efter Mike Careys run på X-men (som tekniskt sett inte är slut, då X-men blivit X-men Legacy...) så har jag blivit förälskad i Rouge, så jag säger nog att hon är min favorit.
Idiot utan like...
vart köper man serietidningar :@?
testie X18 Om du vill ha TPB:s (trade paper backs, dvs. samlade volymer) så kan du ju beställa från typ adlibris. Om du vill ha en löpande prenumeration på en tidning (typ Uncanny X-men eller New Avengers) så blir det nog till att hitta en serietidningsaffär nära dig, eller beställa från en annan serieaffär. Själv kör jag från Seriebörsen i Linköping.
http://www.serieborsen.se/index.htmlSen så finns ju X-men och Spider-Man på svenska i vilken butik som helst, men de ligger ungefär året efter den amerikanska utgivningen.
Idiot utan like...
Hmm, favorit karaktär.. Om man kan säga en grupp som karaktär får jag väl säga EXILES eller the New Avengers, annars ligger både Wolverine och Hulk högt upp i toppen. Bästa spelfilmen enligt mig är Blade, Spiderman trilogin tecknade Ultimate Avengers.
Hade ju varit jävligt coolt att se antingen Contest of Champions, eller the Onslaught saga på film. Även en Galactus inspirerad mega film med både X-Men, Fantastic 4, Avengers samt alla street snubbar (typ Spiderman, Daredevil, Luke Cage med flera) ihop mot ett gemensmt hot..
Läser mest Graphic Novels, just för att det är bekvämt att hålla reda på kontinuitet samt hålla reda på vafan alla tar vägen, Samlar på Exiles, Wolverine Origins, X-Men, New Avengers, Ultimates, även mycket från DC Comics..
Flummigaste..... Moon Knight e ju jävligt cool, men e ju även en totalt schizofren typ utan egentliga krafter.. Kingpin, en rik fetis.. Sen e ju the Ringmaster en riktig jävla tönt med sin hypnos-hatt...
Favorit karaktär? Daredevil, eller möjligtvis nån ännumera handikappad bästa marvel spelfilm än så länge? - finns ingen. kanske den gamla hulkenrullen med gästspel av våghalsen från sjuttiotalet vilken serie/karaktär/event skulle ni vilja se en film på? - ingen tack Vad läser/prenumererar ni på? - hmm. finns inga bra serier länge flummigaste superkraften - Blob och stonewalls snarlika superkraft att dom inte går att flytta är ju rätt konstiga. Framförallt som den i blobs fall verkar bygga på att han är så tjock. Cyphers kraft att kunna alla språk var ju rätt fräsig i teorin, men hade väl varit bättre tillgång på ett universitet kanske än i ett supergäng. Fast det finns nog värre tror jag, dom brukar hitta på rätt fåniga när dom är på väg att döda dom, som i mutantmassakern eller genosha.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
drjr P15 Ah, coolt. Jag är inte intresserad av att prenumera, vill bara ha dom bästa volymerna.
1: Deadpool. 2: X-Men 2 är acceptabel. 3: Skulle gärna se antingen Deadpools tidiga dagar eller en helt ny Cable & Deadpool-story, skriven av Fabian Nicieza, på vita duken. Eller en adaption av Runaways, skriven av antingen Brian K Vaughan eller Joss Whedon. 4: Prenumererar inte, men följer just nu Astonishing X-Men och Runaways i paperbacks. 5: Knepigt. De flummigaste superkrafterna har man ju förträngt:P