I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

söker wallander-rulle!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-02-20 01:46

söker wallander-rulle!

om det finns några kännare här inne så visa er nu. jag behöver se en wallanderfilm 
men är inte på väg att hyra varenda en för att ta reda på vilken, det finns ju flera 
hundra liksom.

det enda jag vet om filmen är EN scen:

någon lobby eller väntrum i ett sjukhus/klinik, en kvinnlig statist passerar framför kameran (kanske tar hon av sig en tröja, inte säker) - förmodligen från vänster till höger. på ett
ungefär, tolka lite fritt alltså.

seriöst, muy importante. hjälp mig plx

seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur

2008-02-20 02:05
bra hjäp där ;D men på masterminde är dom på ett sjukhus iaf
RekFoto

2008-02-20 02:07
just det ja, jag har för mig att det är en i originalserien (om det finns en sådan) av wallanders. kan det vara något, REB?
seriöst du är ett mongo. sorry dude. Du kan inte ha ett roligt liv o har du det så förstår jag inte hur

2008-02-20 02:15
menar du med Rolf Lassgård eller Krister Henriksson ?
RekFoto

2008-02-20 02:17
hyfsat säker på att det är rolf, filmen i sig verkade hur som helst tillhöra de 'stora titlarna' om man nu kan säga så.

2008-02-20 20:58
har fått en hint om att det kan vara 'innan frosten'. är jag inne på något?

come on, detta måste ni kunna. jag hade lätt hjälpt om någon av er hade frågat samma sak.

2008-02-21 01:16
Det kan vara innanfrosten. try it. jag gillar med med krister så har bättre koll på dem.
RekFoto

2008-02-21 01:26
med med krister

hörrö, 'innan frosten' innehåller ju krister. jag tror du luras.

2008-02-21 01:27
jasså, du sa ju att du trodde det var med Lasse nyss? .. hehe ah jag gillar dom med krister mer. men bara för det har jag inte koll på alla namnen så jag luras inte :(
RekFoto

2008-02-21 01:36
jag sitter faktiskt mest och tror en massa. vet helt ärligt inget mer om rullen än den där scenen - som jag dessutom såg på någon fylla för ett sådär halvår sedan. situationen är lite grann att det är just den scenen jag vill kika på, så om du har fel
nu tänker jag skicka räkningen för hyrfilmen till din inbox.

2008-02-21 02:03
haha palla hyra filmen. men masterminde som ja sa först då?? där e dom rätt mkt på ett sjukhus och det är den bästa filmen. men varför är du intreseras av just det klippet då?
RekFoto

2008-02-21 02:39
men varför är du intreseras

men, vafan. det är mitt ex i scenen och jag har skaffat mig en rätt osund besatthet. så. jag bjöd på det där (det satt långt inne) så nu tycker jag att du kan ta och slänga upp din divxade kopia i vlc och säga om det stämmer (jag förutsätter liksom
att ett äkta fan sitter på filmen).

(tanka är inget alternativ här, tror inte linan håller för det)

2008-02-21 02:40
(jag förutsätter liksom att ett äkta fan sitter på filmen).

2008-02-21 13:41
Senaste Wallander filmen med Lassgård kom för drygt ett halvår sen, Pyramiden, före den var det Brandvägg vintern innan.

Pyramiden har ett par scener på ett sjukhus iaf i början.

2008-02-21 13:48
ja men det skulle va med krister tydligen
RekFoto

2008-02-21 14:37
ohnoes, det där med krille h var bara önsketänkande. jag lovar och svär, det enda jag med säkerhet vet om filmen är att en scen i stil med den jag beskrev ingår någonstans.

(tror det varken är i början eller slutet utan eh, i mitten.)