I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Sweeney Todd, The Demon Barber of Fleet Street"

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-02-06 00:18

"Sweeney Todd, The Demon Barber of Fleet Street"

Nya Burton, riktigt bra. Ni som sett den vad tyckte ni?

yessir!

2008-02-06 02:11
Vackert sceneri som vanligt när det gäller Burton. Handlingen var ok, klassisk men med en gore twist.  Jag ääälskade the bad guys medhjälpare, spelad av Timothy Spall, han förtjänar nåt för den rollen. 8/10.

2008-02-06 02:12
Ska se den imorgon och mina förväntingar är over the top.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2008-02-06 03:46
Helt jävla fucking asskön rulle :)
Musiken är kalasbra, lika så Johnny Depp. Men vad hade man väntat sig?
Mörk och dyster, bra skådespel från alla faktiskt.
9/10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-06 04:06
Fotot var enormt. Bra rollsättning.. men handlingen var ruskigt förutsägbar och banal.  Sången var rätt trist.  6/10
mama said knock you out

2008-02-06 04:37
Gillar inte musikaler plus att den va riktigt vidrig faktiskt

2008-02-06 07:10
Bra film över lag, skådespeleri,sceneri,sång.
Enda som inte var top var storyn men filmen förtjänar lätt en 9/10.

Mästerverk.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-02-06 10:50
jag tyckte den va underbar, tim burton är ett geni.

2008-02-06 13:26
Helgrym film verkligen. I'd go gay for Johnny.
Still in the bridge

2008-02-06 13:33
en värd film att se om man gillar musikal-filmer. 7½/10 enligt mig
<3

2008-02-06 13:48
besviken :-(
är inget fan av musikalfilm..hade de bara varit en film hade de varit bättre

dock jävligt fint filmad, scenkläder etc är ju guld som vanligt i burton.
nej, jag kanske är för ointelligent , men sleepy hollow och scissorhands står sig så mkt bättre i berättarteknik än denna tycker jag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-08 19:09
Det var en jävla ögonfröjd åtminstone. Man kan inte vara så hård om man måste göra en 2007 års filmversion på en halvdan musikal. Ett stort plus för ett vackert slut rent estetiskt som fastnade på hornhinnan ett bra tag. Tänker inte ge nåt helhetspoäng, känns för svårt.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2008-02-08 19:31
jag gillar musikaler..men inte denna. det var för mycket sång dessutom. och sångerna var inte bra enligt mig.

2008-02-09 10:53
Tim Burton, Johnny Depp, jag förväntar mig inget annat än det bästa.
Tänkte se den med killen som också älskar alla Tims filmer, men han är inte förtjust i musikaler. Sjunger de konstant genom hela filmen? eller tror ni han kan överlever?

2008-02-09 13:34
jag avskyr musikaler annars, men jag klarade utan problem att se hela den här filmen=)

2008-02-09 16:32
hatar att han gjorde en musikal.. avskyr musikaler.. trodde att jag skulle gilla denna ändå då det var burton men redan vid sången om de sämsta pajerna i london var jag så trött på skiten så jag stängde av.. såg ju som sagt inte särskillt långt men det var ju typ tre ord som inte var sång fram dit så insåg att det var kört.. synd..

2008-02-10 14:42
Jag gillade den jätte mycket faktiskt, och jag visste itne att jonny depp kunde sjunga :P det som var så dåligt var blodet, såg ut som färg, annars var allt bara bra :)
Den Vise Visic

2008-02-10 20:00
Ja det enda man kan klaga på är animationerna, dom ser inte specielt bra ut men jag vet inte hur det är att göra blod, kanske inte går att göra så specielt mycket bättre.

Jag gillar sången.. tycker att dom sjunger bra, inte världens bästa röster men det låter inte falskt eller så och johnny depp har en helt okej och unik röst vilket passar för filmen :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-02-10 20:11
There's a hole in the world like a great black pit, and it's filled with people who are filled of shit, and the vermin of the world inhabit it, and it goes by the name of 'London.'!!

2008-02-10 20:12
den va ju fin fin, men det är ju lite synd att alla burtons filmer går i exakt samma stuk...
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2008-02-11 17:18
You, sir? You sir? How about a shave?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."