Top3 skräckfilmer ?
Vilka skräckfilmer hamnar på eran top 3 lista? För att skapa diskutioner så kan ni alltid berätta varför ni tycker att filmerna hamnar där dom gör.
vi haffar småflickor med galnaste makmode, allting från stureplan till smutsiga crackhoes
1. 1908 Stämningsuppbyggnaden, oslagbar!2. Saw I De helt oskyldiga offren.. anyone can get fucked.3. När lammen tystnar Mystiken i lectorn, och för att inte tala om slutschenen i den nedläkta källaren.. nightgoggles, fy fan.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Vad är 1908 för film? Hittar inte den nånstans....
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
1408 är det rullen på hotellrummet?
vi haffar småflickor med galnaste makmode, allting från stureplan till smutsiga crackhoes
Svart att saga...valdigt svart! Men en favorit med manga andra ar "In the mouth of madness". eller "i skrackens skugga" som den heter i Sverige. Helt omoljigt att ha 3 favoriter tycker jag
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
1 The Texas Chain Saw Massacre 2 The Wicker Man 3 Carnival of Souls osv...
http://www.toptensomething.blogg.se
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
The Shining. Originalet. Punkt.
Ja The Shining är nog den bästa, jag håller på och läser boken men jag har bestämt mig för att aldrig se filmen.
Would I shit you? You're my favourite turd.
1408 är långtråkig som fan :S gillar inte slutet heller
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Jag kissar på mig fortfarande när Jack Nicholson går in i badrummet där den snygga kvinnan ligger. Eller barnen. Brr..
Siveri P15 Hur kan du tycka den är bäst om du aldrig sätt filmen? Eller har du sätt den, men bestämt dig för att aldrig se den igen?
Vi är överallt!
Everlast P18 Okej, jag är inte helt hundra på att den är bäst, men om den är lika läskig som boken så är den bäst.
Dessa filmerna är de bästa filmerna som kan klassas som skräckfilmer, inte nödvändigtvis de bästa skräckfilmerna. 1. Psycho 2. Körkarlen 3. Repulsion
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
haha 1408 är ju lätt bland de 3 sämsta ush vilken dålig skräckis
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
va e körkarlen för film?
en död moderat är en bra moderat
En gammal svensk film av Viktor Sjöström om jag inte minns fel. Jag är för trött för IMDB.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!
slowmo Körkarlen är väl ändå inte speciellt läskig? :S Isf är ju andra samtida filmer som Christensen's Häxan eller Dreyers Vampyr t.ex. bättre? Körkarlen är dock en bra film men inte speciellt läskig i mina ögon..
jag skulle inte kalla när lammen tystnar för en skräckfilm topp 3 är jävligt svårt men en bra ny skräckfilm är High Tension (haute tension)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min top 3 lista på skräckfilmer, SPOILERS kan förekomma,1. Ringu (Nakata's) - 1998 Såg den själv mitt på natten i ett nedsläckt rum utan att veta ett skit om den. Det här var långt före hypen i västvärlden. En av mina polare hade grymma kontakter på p2p och fick den skickad till sig av en japansk vän så fort den rippats till DVD. Så det enda jag visste om den var att det var en rysare typ. Fy fan vilken obehaglig upplevelse den filmen var.. Inte ett skit händer i den, man sitter nervöst och stressat och bara väntar på att något ska visa sig, att sanningen kommer fram så man vet vad de har att fly ifrån eller fäkta mot. Men nej, inte ett skit händer. Allt eftersom blev bara filmen värre och värre med små, små saker här och där som t.ex. fotot på ungdomarna utanför stugan där ansiktena är helt förvridna. Slutscenen med teven kom som ett klimax och minns då detta, jag och ingen jag kände visste om nån hype kring den scenen för vi var nog bland de första i Sverige att se den.. Seriöst, jag dog fan nästan.. ^^2. The Shining (Cubrick's) - 1980 Grymt snygg film med obehagliga scener och skildringar. Att bevittna förfallet hos en människa och se hur detta tar sig uttryck gjordes på ett brutalt sätt i The Shining. Scenen där ungjäveln kommer springande och har stora klösmärken på sig och berättar att "den där damen" slagit och rivit honom. När Jack går och kikar i rummet och hittar en råsnygg brud som han börjar hångla med och sen tittar upp i spegeln, fy faan vad jävla fucked up scen, fick en lätt panikattack när han faller och hon sträcker sig framåt med ett förruttnat leende och ska ha tag i honom typ. Musiken är top notch, scenografin är obehaglig och hotfull. Skitbra performances av samtliga skådespelare, framförallt Nicholson.3. The Thing (Carpenter's) - 1982 En av mina favoritfilmer all time, jag kan seriöst se den här filmen flera gånger per år och aldrig tröttna på dem. Kurt Russell är sjukt cool, basen är jävligt utlämnad och isolerad. De sitter fast i en klaustrofobisk miljö där psykologiska problem ligger och lurar och spriten är det enda som håller kollapser borta. Musiken är helt otroligt bra här, Ennio Morricone, tro det eller ej, ligger bakom kompositionerna! Specialeffekterna är bland det läckraste som någonsin gjorts på film, här finns det ingen wack CGI direkt. Alla på basen blir något så fruktansvärt paranoida och filmen är ett bra exempel på en film där man ser misstänksamheten och paranoian hos människor i en extrem miljö och pressad situation.//Pz
casp_: Det är som all_ya säger, en gammal svensk stumfilm från 1921, regisserad av Victor Sjöström, Baserad på Selma Lagerlöfs bok med samma namn. GAIA : Vem har sagt något om att de skall vara läskiga? och hur är det med stavningen av Kubricks efternamn ;)
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Frågade inte trådskaparen om topp 3 skräckfilmer? Om du undrar över stavningen, kolla tidpunkten för inlägget, ;)
www.myspace.com/spectrocon www.myspace.com/zentre
Måste hålla med om att The Shining är en grym film men en av de mest skrämmande jag sett får jag tyvärr neka att den är. 1408 är seg mot slutet men konceptet är underbart. The Omen och Carrie, Exorcisten, är alla underskattade skräckfilmer. De nya som görs idag ger inte samma skräckupplevelse men samtidigt måste jag säga att jag har aldrig mått så dåligt av en film som av Tarantinos Hostel 2.
Tarantino's? Det är bara ett sätt att sälja biljetter, han hade inte mkt att göra med den, säg Eli Roth's Hostel istället, ^^
The Omen och Carrie, Exorcisten, är alla underskattade skräckfilmer. Tycker Carrie och The Exorcist är fruktansvärt överskattade, dom och Candyman .
http://www.toptensomething.blogg.se
1. The Blair Witch Project 2. Ringu 3. The Texas Chain Saw Massacre
Hageby In The Building ! www.myspace.com/Latincity
1. 1408 Rätt så bra handling men när han kommer in till rummet då försvinner allt, allt bara händer, finns ingen mening i det, hur allt startade etc. annars var den underbar. 2. Dead silence Ja såg den för itne längesen, rätt så ''skräcklig'' rätt så bra, men lite äcklig också, 3. The shining Klassiker , en av världens bästa film, ingen skräckfilm har någonsin fått 5/5? The shining har fått 4,5/5, så tror inte någon annan film är bättre än denna,
Den Vise Visic
5/5 av vem? 1408 var som du säger briljant första halvan av filmen, sen gick den till bara bra. Nr 1 på min lista om man räknar med innan han kommit in i rummet, fruktansvärt obehaglig.
Exorcisten är läskig, men det kan bero på att jag inte gillar besatta ungar. Carrie var däremot dålig trots att den också handlar om något åt det hållet.
1. Nightmare on elmstreet filmerna - freddy är så jävla cool
2. Grudge 1 - ooh läskigt!
3. the exorcism of emely rose (aka "besatt" på svenska) - inte spec läskig men bra story
Jag har faktiskt inte sett the shining, psyco, birds och alla de klassikerna. Det får bli film maraton snart
jag har alltid rätt.
''the exorcism of emely rose'', va handlar den om?
Den Vise Visic
1408 va den sämsta film ja nånsins sett
vi är överallt!
den japanska " dark water" den e obehaglig.. men d görs inga bra rysare nu för tiden...
vi är överallt!
är rysare och thriller samma sak?
visic_ : Här har du en trailer:
jag har alltid rätt.
haha, fan vad 1408 är en älska/hata-film.
a tale of two sisters är fan läskig alltså. Sen gillar jag den svenska filmen "det okända" Sen The ring filmerna tycker jag är jävligt läskiga. Alla ska ju dock ses i ett kolsvart rum för bäst effekt.
work some magic