I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Apocalypto... [spoiler]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-01-12 13:17

Apocalypto... [spoiler]

Höj. KOllade på apocalypto igår natt och jag var helt inne i filmen och det var sjukt jävla bra, vidrigt, spännande och grymt ccol filmad... så började de att närma sig slutet på filmen så sprang jaguar ner mot stranden sen så var det skepp en massa skepp där, ja tappade hela känslan som filmen hade byggt upp i mitt hjästa, tyclte att det förstörde lite utav filmen, ville ha den där galna urfolket stilen, så kom det några uppklädda britter eller vad de va, nej nej nej.

fett grym film annars, en favvo rulle i hyllan!

Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.

2008-01-12 13:30

Du får nog läsa lite historia och ta reda på fakta.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-12 13:32
hatar böcker! HAHAH

2008-01-12 13:34
handlar filmen om maya folket eller vad?
Moderator

2008-01-12 13:43
man satt ju från första ruta och väntade på att spanjorer skulle dyka upp. väntade mig en häst bakom varenda hörn med en conquistador på ryggen. men det var en jävligt fet film. riktigt imponerad.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-01-12 13:45
rambo känsla på slutet där! men de kanske är där rambo har fått sina knep ifrån:P

2008-01-12 17:47

Intressant hur ni klankar på snubben för hans ahistoriska åsikter när jag har hört det sägas att filmen i sig är sjukt ahistorisk. Vet inte om det riktigt är sant dock.

Kultursnobb

2008-01-12 17:52
Jag säger inte att dom spanska snubbarna ska vara där och sånt, det är historia och så vidare, jag ville bara inte se nått skepp, bara slakt och ett fint slut!

2008-01-12 18:27
Det jag inte riktigt kan förstå är att dom inte visade något guld från Mayafolket? Maya riket hade extremt mycket guld.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-12 19:33

Fick inte den här filmen en rasist-stämpel, typ för att man framställde dem så barbariska?

DIF!
Moderator

2008-01-12 20:02
Legoland

Eller hur?! Jag satt på helspänn från första minut och väntade på att spanjorer skulle ploppa fram! :)

Själv tyckte jag att slutet bäddade för en uppföljare...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-01-13 00:14

Va? NEJ!

Jag ser inte alls hur man hade kunnat göra en logisk uppföljare efter det slutet

Kultursnobb

2008-01-13 01:01
det var ju för i helvete slut scenen som gav mig rysningar? pundiga jävla ungar
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-13 17:20
och du tar vaket!

2008-01-13 17:34
Da_herbman P20

Är du lite på lyset?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-01-13 18:47
någon som kan berätta för mig vilket århundrade (kanske tillochmed årtionde) filmen utspelas?
"There's an apple in the pussy mouth..."

2008-01-13 19:51
1500-talet troligtvis då Columbus "upptäckte" Amerikatt 1492
 DIF!

2008-01-13 22:34
uppföljare??? isåfall så skulle den handla om hur europeerna utrottade strörre delen av indianerna i syd o central america med våld eller sjukdomar.

Tyckte filmen var sådär...

2008-01-13 23:02

filmen slutade genialt! som man säger...."the rest is history"