Skivsamlare
2007-12-26 12:17
Magnus Betnér - Uncut / Magnus Betnér - Inget är heligt
Haha såg dom igår när vi förfestade här hemma. Så sjukt rolig den mannen är xD Det är ett måste att se båda dessa filmer, dom är underbara :D t'nkte bara tipsa >:E
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Den när han står under St. Eriksbron(?) och tjurar är bäst. Han är skarp som tusan, tycker jag, tycker inte han passar i Parlamentet riktigt som är det enda jag sett honom i förutom de två du nämnde.
Intressepenisen hårdnar!
det är väl inte särskilt svårt att vara rolig som han är! det är bara att vara lite cynisk, bitter och lägga fram allt det på ett väldigt fyndigt sätt. jag HATAR fadderbarn, jävla yaddayaddaindier som springer runt hit och dit längtar efter mamma. typ. nånting som han hade kunnat säga.
Uppenbarligen svårare än du tror...
Intressepenisen hårdnar!
Skivsamlare
2007-12-26 15:38
han är ju så sjuk, för han talar ju bara sanning i allt han säger iprincip o.O haha
Skrev i någon annan tråd att den enda anledningen till att man finner Magnus Betnér rolig är för att han är så galet smart! Han säger sanningar och lägger fram det på ett så smart sätt att alla blir tvungna att skratta för att det egentligen inte finns någonting annat att göra! Men jag tycker det är sjukt kefft att han inte kommit på någonting nytt på tre-fyra år nu! Vi vet att hans dotter ska få knulla hur mycket hon vill när hon blir stor, point made!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
vad kallas stället han står vid på uncut? vet att det är st:eriksplansbron osv, men vet också att det kallas ngt speciellt..?
Tråkigt bara att han strax känns lika gammal som Henrik Schyffert...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Ärligt talat har jag funderat lite på ämnet. Magnus Betnér alltså. Det känns som att han bara drar upp något som berör alla med lite humor, och alla garvar. Sen försvarar han brudarna, och naturligtvis blir han aspopulär. Det känns billigt. Likförbannat är han asrolig. Det är sorgligt xD
I tego arcana dei!
Det sorgliga är att människor beter sig som om att det han säger skulle vara revolutionärt artade infallsvinklar i vardagslivet. Precis som folk redan påpekat så gör han egentligen inte mycket annat än att lägga fram gamla vardagliga frågeställningar på ett "vasst" och "komiskt" sätt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
potatissuger: Det behövs bevisligen, lika nödvändigt nu som när Lenny Bruce började med det på 60-talet.
han är en jävla bill hicks wannabe och hans stil känns ungefär 10 år efter sin tid, men det förvånar mig inte ett dugg att han går hem i det kulturellt efterblivna landet sverige där det fortfarande visas buskis på prime time... AAAH HAN SÄGER VAD VI ALLA TÄNKER! FAST HAN HAR EN MIKROFON OCH ETT POKERFACE! WOOO! TELL IT LIKE IT IS MAGNUS!
Demento: Är då Bill Hicks en Lenny Bruce wannabe med den logiken?, tio år efter sin tid?, Lenny Bruce gjorde det redan på 60-talet var då Bill Hicks tjugo år efter sin när han började?
naero X0 bill hicks byggde snarare vidare på en tradition och tillförde den något. och dessutom var han bra, något som är ganska viktigt i sammanhanget...magnus betnér är bara populär för att folk inbillar sig att han är något nytt och eget, vilket han mycket väl kan vara i sverige eftersom vi är totalt bakom flötet när det gäller stand-up. bill hicks hade en jävla närvaro...vad har betnér? samma döda min två timmar i sträck? och hans jävla snack om att han inte vill vara någon mediamänniska samtidigt som han horar ut sig i varenda tidning så fort tillfälle ges. han känns som en enda stor bluff i mina ögon, en kass image helt enkelt...
men kontentan är ändå att jag helt enkelt inte tycker att han är rolig. vill du tycka annorlunda är det ok för mig.
Jag tycker att han går lite till överdrift ibland, stressar så jävla mycket.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Demento: Det känns som allt du har att invända emot är baserat på din egna subjektiva åsikt om vad som är "bra" och inte, ser man till kritiken du använder för att argumentera för att det han gör är dåligt så kan man som sagt applicera samma sak på Bill Hicks, och horar ut sig i varenda tidning?, den enda intervju jag läst med honom var i Slitz tror jag, där han sa vad han tyckte om tidningen, Bill Hicks var med i Tonight Show osv innebär det att han också horade ut sig i media? Magnus Betnér är snarare populär för att han är en av sveriges få social commentators vi har, och att folk faktiskt kan relatera till det han talar om, Bill Hicks är antagligen tidernas största commentator tillsammans med Lenny Bruce, jag kan dock inte relatera till allt dom talar om, dels för att jag inte växte upp på 60-talet och dels för att jag inte är från USA.
Skrattar nästan ingenting åt honom. Håller med i det han säger och tycker det är bra grejer, men inte direkt så man garvar. Det är som Spoken Word med Jello Biafra typ. Alldeles för politiskt och inte speciellt roligt. Det roligaste på den där dvd'n är när han härmar hemlösa alkisgubbar tycker jag, för det gör han bra.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it I don't buy cheeba, I grow it www.eyegasm.se
.. Sen att han får sin stil från bill hicks är ju inget han sparkar under bordet.. Han sa i en intervju på tv att Bill Hicks var hans största förebild.
potatissuger P20 Det sorgliga är att människor beter sig som om att det han säger skulle vara revolutionärt artade infallsvinklar i vardagslivet. Det sorgliga är att människor faktiskt inte "beter sig" utan att det han säger ÄR revolutionärt artade infallsvinklar i många människors vardagsliv.
Överskatta inte den genomsnittliga svensken/människan.
Även om det han säger är så självklart för mig, och personligen så skrattar jag inte så mkt när jag lyssnar på han, så tycker jag ändå att det han gör är bra för jag tycker fan det behövs.
Sorgligt nog så är det väldigt mycket människor som ser upp till folk som Linda Rosing och Runar och bryr sig om vad som händer i deras liv och vad dom har att säga. Folk tycker att Ebba von Sydow är hur grym som helst osv
"I lay chicks like mother goose"
Skivsamlare
2007-12-27 18:14
oj. här blev det en het diskussion. jag tkr iaf han är rolig >:E om det nu beror på att han tagit alla sina "skämt" från någon annan eller om det beror på att jag är helt bakom flötet spelar inte så stor roll, haha jag gillare iaf! ;D
såg nåt på tv med han..snackade om hans dotter tvåhandsgrepp och avslutade med att hans dotter ville sitta på hans snopp.. kom igen, det är inte roligt på något plan..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du kan ju inte bara plocka ut just det där och få det att låta som att det inte var ett skämt. Kanske skulle hört hela monologen istället...
Intressepenisen hårdnar!
vem bryr sig om det var en skämt? det va äckligt som fan.. och jag hörde hela monologen, den va äcklig och den var inte rolig! "Säger du det på dagis kan pappa få sitta nånstans!" jo, det va ju jävligt roligt..
Skivsamlare
2007-12-27 20:14
haha jag tkr det var roligt jag. men smaken är la som baken, eller?;)
tycker man tröttnar ganska fort på honom.
Follow the dao, right about....NOW!
hahaha, magnus betnér är ju ingen man kan sitta och analysera sönder som vissa försöker göra. Finns ingen taktik eller strategi att bli berömd, han står bara på scenen och är sig själv, han skiter fullständigt i idioter som tror de har "knäckt det". Idioter som demento
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
sjukt jävla överskattad "bonna-komiker", för att tycka betnér är rolig måste du ha en bardisk hemma i din etta, lyssna på rosenström och snusa kram. så härligt när henrik dorsin dissade honom sist jag såg honom live.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Insdel: Vad var det för diss?
insdel: Varför säger du så? Är du avundsjuk? Alla har olika smak.
_Bajsaren P7 heh...du faller väl förmodligen in i kategorin lagom korkade svenssons vilket uppenbarligen är betnérs huvudsakliga målgrupp, folk som känner sig smarta av att lyssna på honom, så att du tycker om honom är inget som förvånar mig...
naero X0 jadu det är ju lite svårt att lägga fram vetenskapliga fakta som BEVISAR att betnér inte är bra. fast jag håller absolut inte med om att förhållandet lenny bruce - bill hicks skulle vara jämförbart med bill hicks - magnus betnér...
ang. mediahorande så menar jag inte att det är något fel i att framträda i media, men om man ska gapa sig hes om hur förjävligt det är med skräpmedia kanske man inte ska posera snällt framför kameran (med en väldigt seriös min naturligtvis så att folk verkligen förstår att man menar business) och bli en del av aftonbladet mfl skräpjournalistik...
Magnus Betnér är snarare populär för att han är en av sveriges få social commentators vi har, och att folk faktiskt kan relatera till det han talar om jamen det är ju för i helvete där problemet ligger. han är populär för att han inte har någon konkurrens, allt han gör är ju en enda stor slam dunk eftersom svenska folket är svältfött på bra komiker. han kan få kommentera samhällets jävligheter bäst fan han vill men då får han gärna vara rolig också...
Det sorgliga är att människor faktiskt inte "beter sig" utan att det han säger ÄR revolutionärt artade infallsvinklar i många människors vardagsliv. spot on.
Demento "svenska folket är svältfött på bra komiker" Vi har ju massvis med knivskarpa kurdiska komiker typ Özz Nujen och Shan Atci. Sen har vi ju Babben Larsson som verkligen bjuder på sig själv. Till sist den där lilla råttan som har Extra Extra. Hur kan du säga så ?
"Khadaffi sitt imperium på livets tre goda – kommunism, islam och kvinnlig värnplikt"
han svär och snackar bara massa skit om allt. det är inte humor, han kunde lika gärna bloggat och låtit johan rehborg få all hans jävla hype också..
Kung i undre världen
Faaaaan! När ska folk inse att han suger pung? Fruktansvärt tillgjord, stel och utan skämt ! Han säger saker man redan vet, utan att ge det någon twist eller ens göra det snyggt. Inget nytt. Alldeles för självupptagen för den delen med. Hela tiden "folk tycker att jag är så hård. Det är jag inte alls! Jag äter barn.. *hihi*" eller "Aftonbladet är typ dumma i huvudet, de ringer och säger att jag varit elak". Tönt. Skulle aldrig kalla honom direkt hård heller. Ärligt... Om det är sanningar, politik och utmanande komik/råhet man gillar så undrar jag om ni ens har sett George Carlin, Bill Hicks, Dough Stanhope... David Cross? Fuck it! Folk tycker fortfarande att den oändligt upprepande Robert Gustavsson är rolig och att Babben är skön... Kukhumorland.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Ps. Han pratar om sina jävla principer hela tiden för den delen med, men suger valfri mediakuk någon gång i månaden när han inser att folk är på väg att glömma bort honom. Lite patetiskt faktiskt.
Vikse P26 Vi har ju massvis med knivskarpa kurdiska komiker typ Özz Nujen och Shan Atci. Sen har vi ju Babben Larsson som verkligen bjuder på sig själv. Till sist den där lilla råttan som har Extra Extra. Hur kan du säga så ? haha du e komiker
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Vikse P26 Vi har ju massvis med knivskarpa kurdiska komiker typ Özz Nujen och Shan Atci. Sen har vi ju Babben Larsson som verkligen bjuder på sig själv. Till sist den där lilla råttan som har Extra Extra. Hur kan du säga så ? hahah, skönast. Och folk säger att man inte kan vara sarkastisk över internet. tsss
"I lay chicks like mother goose"
Fan vad jag beundrar människor som suger sig själv hela dagarna och namedroppar massa komiker som de hittat på Youtube och leker professor i stand-up.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 Word! Ni som pratar om att han horar, ni har väl inte sett "intervjun" på Uncut? Värt att se den istället för att dilla en massa skit Jag tycker inte att Magnus Betnér är något geni men han är som sagt en av de bättre i Sverige och han pratar om saker som man kan relatera till, till skillnad från många amerikanska komiker. Så jävla äckelpretto att namedroppa en massa komiker som är döda/inaktiva/underground. Den mesta standupen bygger ju på nån form av igenkänningshumor och folk här snackar om komiker som dog innan dem var fyllda tio, visst kan man gilla deras grejer också men man lär ju inte få ut max av det. Iofs så är väl det man relaterar till av Hicks bättre än Betnér när han är som bäst men still Och jag gillar Denis Leary mer än Bill Hicks. Jag vet att Leary har snott en del material men jag gillar ändå Learys stil på scenen mer. Så varför, kära whoaiter, kan inte folk få gilla det som faller dem i smaken? Det handlar inte om att dem är dumma i huvudet
Håkan
video.google.com där kan du leta upp hela grejjer med Carlin etc. ta bara i ditt högra hörn under "Duration" Long 20 minutes.
I be around, just out of sight
Jag gillar större delen av det jag fått höra från hans material, även om det känns som om han behöver uppdatera sig på vissa områden då han tjatar om saker man redan hört tidigare från honom.
Men annars..Han är aktuell, snabb, smart, inte finstilt och sen är han snygg med. Vad mer kan man begära egentligen?
Delam tange barat
"Och jag gillar Denis Leary mer än Bill Hicks." Word up.
Scripta hmm, då tycker jag du ska ta och kolla in Richard Pryor, hans komik är odödlig, hans grejjer kan man skratta åt såhär 30 år efter att det först kom ut, det är det som gör han till en geni som han var.
Vill bara säga att Özz är ett bra exempel på värdelös humor.
Scripta P17 "Så jävla äckelpretto att namedroppa en massa komiker som är döda/inaktiva/underground" Haha... Bill Hicks är död, ja.
Men George Carlin eller Doug Stanhope är varken speciellt döda, inaktiva eller underground. Inte David Cross för den delen heller.
George Carlin har hållit på i 40 år och är ansedd av många som en utav de absolut bästa någonsin. Död? Inaktiv? Underground?
Svenne snälla! Öppna dina ögon!
Doug Stanhope och David Cross är rätt aktiva och uppmärksammade också.
"Den mesta standupen bygger ju på nån form av igenkänningshumor och folk här snackar om komiker som dog innan dem var fyllda tio" Bill Hicks är den enda av de jag räknade upp som är död.
Och bara för att jag var ung när han dog så kan jag inte känna igen mig i hans åsikter och intryck?
Får jag inte gilla Jesus då? Eller Karl Marx? Eller John Lennon?
Sen behöver man inte känna igen sig för att skratta...
Doug Stanhope skrattar jag åt för att han är så rå. Han är alldeles för mycket libertarian för min politiska smak och hans livserfarenheter har jag inte kommit i närheten av.
Men han lägger fram det på ett sjukt roligt sätt och har alltid några skruvar i skiten.
"Ni som pratar om att han horar, ni har väl inte sett "intervjun" på Uncut? Värt att se den istället för att dilla en massa skit" Kanske, kommer inte ihåg. Det mesta han gör brukar lämna min hjärna ganska snabbt.
Att han "horar" är väl inget att tjaffsa om?
Mycket grejer erkänner han själv, men kommer med massa dåliga undanflykter som jag inte riktigt köper. Bästa exemplena är väl Slitz-intervjun och att han ställde upp i vafan hette det där improvisations-programmet på TV4?
Mitt problem är inte att han gör såna saker. Han får göra vad fan han vill. Men när han själv snackar skit om alla som gör minsta lilla grej så får han gärna ha lite jävla integritet själv. Eller hålla ett och annat som han säger...
"Och jag gillar Denis Leary mer än Bill Hicks" Denis Leary är ett överspelat och alldeles för tillgjort skådespel. Inte min smak när det kommer till stand-up.
Skriker utan att mena det och utan något riktigt att säga.
Ingen större "wit" eller känsla, tyvärr.
(Däremot gillar jag hans TV-jobb. Rescue Me är en rätt schysst skriven serie och Leary är rätt bra som Tommy Gavin.)
BigIssue Yes, självklart är jag bekant med Richard Pryor och älskar hans grejerEccan Måste klargöra att jag inte riktade mig till någon särskild med mitt inlägg, pratar snarare om principen att då till exempel Denis Leary nämns på internet så kommer alltid nån och fittar sig om att Bill Hicks var mycket bättre. Som sagt så gillar jag även Richard Pryor och vi har ju mer eller mindre noll gemensamt. Självklart så måste man inte relatera till något för att skratta åt det, försökte mer väcka lite förståelse för att random ungdom idag kanske får ut mer av Magnus Betnér för att dem känner till det han pratar om. Kukhumorland säger du bara för att det inte är din smak och dumförklarar alla som diggar hans grejer för att "dem inte förstår bättre" mer eller mindre. Men Denis Leary är min smak, tack för att du förhoppningsvis respekterar det
Nästan alla svenska stand-upkomiker använder sig av kiss-och-bajshumor. Betnér och Hjelt gör det inte, därför gillar jag Betnér och Hjelt.
•pave paradise•
Scripta P17 "Måste klargöra att jag inte riktade mig till någon särskild med mitt inlägg" Dålig ursäkt. Anledningen till att folk "fittar sig" om Bill Hicks är att han gjorde samma sak, fast bättre och före Leary. Leary går inte ens hela vägen. Han tjurar lite om cigaretter och random band utan att knappt ha argument. Att han sen skriker vissa saker helt oväntat är också rätt svårt att förstå. En stand-up-komiker som bygger sin akt på åsikter utan att ha argument eller ens känsla känns rätt dött. Framförallt så är en komiker utan riktiga punchlines inte speciellt rolig i min mening heller. Folk känner till mer om det Betnér pratar om än t.ex. det Stanhope eller Carlin pratar om... Eller vad menar du? Kukhumorland skrev jag för att det finns inte många som säger något de menar och som har skämt och tankar som inte redan har sagts tusen gånger! Sen dumförklarade jag inte någon. Det var din egna slutsats. Kände du dig träffad eller?
Eccan Det var ingen ursäkt, och var det nån jag riktade mig mot så var det snarare Demento än dig. Det var tydligen han som skrev han är en jävla bill hicks wannabe och hans stil känns ungefär 10 år efter sin tid, men det förvånar mig inte ett dugg att han går hem i det kulturellt efterblivna landet sverige där det fortfarande visas buskis på prime time... Att Hicks var bättre än Leary är ju din högst personliga åsikt och inga av dem kriterier du radar upp är viktiga för mig . Du måste ha ett glädjelöst liv om du ska analysera allt så jävla mycket. Jag vill skratta när jag ser på standup, annars har jag väldigt sparsamt med krav. Men du verkar ju onekligen se standup som en konstform samtidigt som jag ser det som, håll i dig nu, en form av underhållning. Jag har sett väldigt lite med Carlin och inget med Stanhope, men ja, Betnér pratar om Runar, Linda Rosing och Palmemordet och andra saker som svenskarna tycker är roliga och det kommer aldrig Carlin eller Stanhope att göra. Förstår du inte vad jag menar?Sen dumförklarade jag inte någon. My bad, det var snarare Demento än du
Demento Den som känner sig smart är väl snarare du? Haha, att du är så otroligt jävla upplyst om världens stå-upp komiker gör dig till en smartare människa vettja. För övrigt så sa jag inte att jag tyckte om honom eller hur? Man behöver itne heta ronny och jobba som flyttgubbe för att uppskatta betnér, däremot är man snarare korkad än smart om man tror att alla sväljer betnérs material med hull o hår för att de inte vet bättre. Vafan slappna av, det är inte VM.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*