I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dags för ny serie.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-12-05 18:09

Dags för ny serie.

Ja, nu har jag nyss avslutat mitt förra maraton. Vad ska bli mitt nästa projekt? Säg vilken serie men framför allt VARFÖR jag kommer tycka om den.

Jag är nog rätt bred när det kommer til smak.

Heroes.
Scrubs.
Simpsons.
Two and a healf man.

För att nämna några.

Prison break fastnade jag aldrig förr, bör jag ge det en ny chans?

Låt tipsen regna, inget tecknat.

2007-12-05 18:22
Som jag sa, nämn görna VARFÖR jag ska se en serie.

Vill inte se något tecknat då jag inte är sugen nu, har kollat på det rätt mycket.

2007-12-05 18:23
Entourage kommer du gilla för att det är roliga karaktärer, sköna dialoger och trevlig stämning rakt igenom.

2007-12-05 18:26
dexter ska du se för att det är sjukt bra spänning, karaktärer, skådespelare, manus. En snubbe som är seriemördare därför att han har ett behov av att mörda. Han lever dock efter en code som hans far utarbetade och lärde honom att följa och dödar endast folk som "förtjänar det". mördare osv. I övrigt lever han ett vanligt liv utan att någon i hans närhet misstänker honom

2007-12-05 18:41

Rescue Me... Helt fantastisk serie som handlar om en brandman i New york, helt alkoholiserad och är mer eller mindre ett rövhål. Svin bra.

2007-12-05 19:09
Kolla på Prisonbreak. Är ju inne på säsong3 nu. Så om du fixar/tankar säsong 1-2 och det som finns ute av säsong3 så kommer du inte vilja sluta titta förräns du inte har något mer, för det är så skruvat & beroende framkallande ..

Även hört att Dexter ska vara fett, typ konstigt, stukad, men ändå smart.. haha..
be the change

2007-12-05 19:13

South Park - SÄsong 11 (senaste) grymt rolig.

southparkzone.com

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-05 20:29
Jag hade kollat på californication. Sista avsnittet av säsong ett gick för några veckor sedan. Handlar om en författare med skrivkramp, hank moody, som spelas av david duchovny. Hela serien är så sjukt cynisk. Bra manus, riktigt schysst dialog och bra skådespelare. 
!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-12-05 20:41
Deekay, vafan då ditt svin!

2007-12-05 21:33
Traveler
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-06 10:58
Sopranos! måste ju ses.
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2007-12-07 14:59
American dad! Den serien har tagit sig nåt så in i helvete, bra mycket bättre än t.ex Family guy och South Park...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-08 17:35
Kolla Trailerpark boys och The Wire
Wordlife no doubt baby

2007-12-08 18:02
Healf, va ere för Borat-uttal.
Intressepenisen hårdnar!

2007-12-08 21:33
För att dra till med en klassiker: Buffy the Vampire Slayer (1997-2003). Mycket bättre än det låter. Trovärdiga, intressanta och relaterbara karaktärer i metaforiska situationer. Bra humor, drama, psykologi och karaktärsutveckling. Och vampyrer. Första säsongen (som bara är 12 avsnitt) är lite ojämn (stundtals skitbra, stundtals cheesy), men det blir bättre.
Detsamma gäller spinoffserien Angel (1999-2004), som började parallellt med Buffys fjärde säsong. Angels första säsong var också ojämn, men i säsong 2 tog det fart och därefter blev det bara bättre och bättre, och slutade med en av de bästa säsonger av en TV-serie någonsin.
Hade det inte varit för Buffy och Angel, hade TV inte sett ut som det gör idag.

2007-12-08 23:34

Kolla inte på tipsen Fleppo2 gav, dom är kassa likaså hans smak

2007-12-09 00:21
î
What he lacks in smarts, he makes up for in lack of smarts.

2007-12-09 00:59
Buffy är något av ett mästerverk!
Wordlife no doubt baby

2007-12-09 01:11
Så sant som det är sagt.

2007-12-09 02:24
Arrested Development!

Världens mest underskattade TV-serie någonsin. Fan va humorn bara flög förbi männsikorna som inte kunde plocka upp den.
Kultursnobb

2007-12-09 02:43
Äsh, det ska vara tecknat och då ska det vara Starzinger!!
underbar serie som ger en flashbacks.. ;)

-- Mellanslagsanvändare --

2007-12-09 02:49
Buffy suger, likaså ni

2007-12-09 10:53
the wire är underskattad
chase the clouds away

2007-12-09 11:25
Gossip Girl! Snygg serie baserad på en modern chick litt-klassiker. Men samtidigt svart resonansbotten, karaktärer man bryr sig om. Jag gillar den, helt enkelt.

Annars kan jag bara fylla i om Californication. Riktigt bra serie. Har, om jag fattat det rätt, fått OK för en säsong till.

Och så till sist, Battlestar Galactica. Sci Fi-serie som kan ses som en allegori till Kriget Mot Terrorismen. I grunden handlar det om vad krig gör med ett samhälle och de som är satta att upprätthålla det. Riktigt, riktigt bra. Har gått tre säsonger och för några veckor sedan gick en 90 min TV-film - Razor - som någon slags försmak inför säsong fyra, som kommer i vår.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2007-12-09 11:41
freddez P21

word! iaf i sverige. dom som inte har sett the wire missar verkligen nått. bästa jävla skiten EVER.

2007-12-10 11:12
Jag måste säga Peep show, hur skön som helst och går över gränsen för vad som är pinsamt många många gånger...Jag befinner mig i samma situation som dig, har precis tittat klart på sopranos...
the T A P dance to it 1017475779

2007-12-13 04:09
Seinfeld är jävligt bra :) Bra humor som många har fastnat för.
Serien är gjord under 90:talet. och finns i 9 boxer . den sista släpptdes nyss .. Tror att du kommer rå digga det :)

2007-12-13 09:27

Har precis plöjt genom första säsongen av Greek. Det är en serier om män och kvinnoföreningar på ett College. Lättsam serie men ganska rolig.

Sen vet jag att det inte är en ny serie men har börjat att titta på Big Love. Sett ungefär en och en halv säsong nu och den är skitbra. Annorlunda och spännande.

http://www.twitter.com/michaelcrackson

2007-12-13 09:44
dom som inte har sett the wire missar verkligen nått. bästa jävla skiten EVER.

hwor

2007-12-15 01:14
Eldon: Skarpt argument, sir.
Rappare

2007-12-15 10:29
"What he lacks in smarts, he makes up for in lack of smarts."

Hahaha :D

och btw, jag har aldrig kollat seriöst på Buffy, och Angel har jag skrattat åt i reklampauser när jag råkat trycka fel på fjärren, men jag är beredd att erkänna Joss Whedons geni iom Firefly. Finns det något av Firefly i Buffy så är även det genialt, även om jag aldrig kommer att se det.

JimmyMorfin

Vadå, varför frågar du om serier här? Du har ju fortfarande inte tittat varken på Oz, eller Firefly än..! Get to work, bitch!

2007-12-17 16:40
Omen22:
"även om jag aldrig kommer att se det."
Så sa jag med rätt länge. Sen gav jag det en chans för att jag inte kunde sova och det förändrade mitt liv.
Se Buffy. Nu. Genast. Sätt igång. Det är inte perfekt, men varje avsnitt har minst en sak man inte får missa och många av de avsnitt som Joss skrivit/regisserat är bland det bästa som någonsin gjorts för TV. "Hush", som till större delen saknar dialog. "Restless", som utspelar sig nästan helt och hållet i metaforiska drömsekvenser som ger insikt i både karaktärernas och Whedons psyken. "Once More With Feeling" (med musik och texter av Joss Whedon) är en av mina absoluta favoritmusikaler genom tiderna.  För att inte nämna "The Body", ett obeskrivbart mästerverk (och det är ingen överdrift) som haft en enorm effekt på både mig och många andra som gått igenom ungefär samma sak.
Se Buffy, Johannes. Det är en order.

2007-12-17 17:08
Sick Boy P23 JA! Starzinger är ju utan tvekan det bästa tecknade som gjorts!
Wordlife no doubt baby

2007-12-17 17:14
The Wire - Välskriven och genomtänkt.
Sopranos - Mycket sevärd
Arrested Development - Kanske roligast någonsin
30 Rock - Kanske näst roligast någonsin
Twin Peaks - Inte lika stark hela vägen, men du kan ju se om det är nåt för dig

2007-12-17 17:16
Just ja

Oz - Såpa för pojkar tänker jag ibland :)
Reno 911! - Sjukt kul, men kanske mer nåt att se då och då eftersom det inte följer någon särskild handling