I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poet

2007-11-30 01:02

28 Months Later?

Har jag hört rätt? Ska det komma en sådan film? Har googlat mig fram och det spekuleras om att den ska utspela sig i Ryssland, men jag hittar inget som kanske är 100% seriöst (förutom det som står på wikipedia.com) och jag undrar om ni sett/hört Boyle nämna detta?

Love!

At the gates of Eternity...

2007-11-30 01:07
"In 2003, plans for the film were conceived after the enormous international success of 28 Days Later. Danny Boyle, Andrew Macdonald and Alex Garland stated that they felt the time was right to make a sequel."

- från wikipedia (?) :) kommer en till enligt det

2007-11-30 01:09
robinjohansson: Den filmen man syftade på där har ju redan kommit- 28 weeks later...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-11-30 08:39
ye känns ju som 28 weeks var upplagt för en trea...hoppas de inte bara blir säääämre o sääämre för diggade inte tvåan sådär jättemkt...tyckte de var för mkt extrema dumheter (man du har haft ett zombievirus i 28 veckor som förstört hela ditt land, o ändå beter du dig som a spoiled rotten kid)

nä..kan inte båda gott. men 28 dagar senare är bland de bästa filmade dystopier jag vet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 09:13
Jag gillade inte tvåan heller, tyckte handlingen var tunn, och det var inte lika läskigt som ettan, som bara måste höra till dom bättre zombiefilmerna som finns.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-11-30 11:06
ja jag tycker inte de är en regelrätt zombie film (28 dagar)- för lite slakt för det, men som sagt en av de bästa dystopier- jag tycker de är väl genomtänkt, de "skulle kunna hända" se bara på hur ebolaviruset

och dessa zombies dör av svält, också mer realistiskt än många andra "zombiefilmer" där de går under vatten, lever på att äta folk etc.

handlar det ju om ett rage-virus, ngt som faktiskt finns hos hundar i form av rabies eller RAGEsyndrome hos bla spanielraser (ja jag vet jag o mina hundar, menmen, relevant här)

själv är jag livrädd för att just ngt virus ska börja spridas då vi lever så tätt inpå varann i västvärlden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 11:07
*här handlar det ju om

2007-11-30 15:37
Det är ju inte direkt någon zombie film men jag tycker både 1:an och 2:an slår dem flesta "zombie" filmerna lätt, dem är så brutala och även "zombiesarna" är ju HELT galna istället för dem vanliga "gå jätte långsamt så att man kan springa ifrån dem".
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2007-11-30 17:06
Eftersom ungarna flyr england i slutet, och enligt rykten ska dom komma till fastlandet, och sätta igång skiten igen i Paris..

*SPOILER*

dom har ju redan suttit igång det i 28weeks, man ser ju döingarna springa mot eiffeltornet... det var ju tydligen bara flickan(?) som bar på genen som gjorde henne imun mot viruset... så pojken som blev biten blir "zombie" och "dödar" piloten... typ
Get Random!

2007-11-30 17:16
tvärtom. killen kunde inte få viruset, bruden kan.

2007-11-30 19:42
robinjohansson
word? .. är det hon som blir biten då? eller killen bär på det men smittas inte och ger det till flickan som blir smittat och utvecklas?
Get Random!

2007-11-30 21:13
det får man aldrig reda på ?

2007-11-30 21:20
Va, pojken blev ju biten i slutet av 28 veckor men utvecklar inte viruset helt. Han blir biten men blir inte galen och springer runt och biter andra. Syrran blir aldrig biten i den. Båda barnen måste ha antikropparna i blodet.
Annars är det KEFFT I TELL YA KEFFT!

2007-11-30 22:22
Niobe
men man får ju veta att bara en av barnen bär på den genen eller anitkropparna som du säger... jag hade för mig att det endast var "kvinnorna" i släkten då deras mamma är nästan "normal" men deras pappa blir coco jambo efter en kyss...
Get Random!

2007-11-30 22:36
king- que? när får man reda på det.

2007-11-30 23:00
man får inte reda på ett shit om vad som händer i slutet av filmen      bara en bild, och massa zombies som springer runt i paris.

och att båda skulle ha antikroppar skulle kännas sjukt jävla oorginellt
bara ena ungen som har två olika ögonfärger, rätta mgi ifall jag har fel, då senast jag såg den var dvdscreener'n, vilket var ett tag sen.

by the way, så har inte mamman och pappan samma blod, därför kan det vara att hon inte blev infekterad och han blev? haha, dom är alltså inte incester.

2007-12-01 16:40
robinjohansson
men asså wtf... jag känner mig misstolkad här... något av barnen bär på anti-kropparna... ett av barnen blir biten... båda barnen åker till paris och folk är smittade där

slutsats: barnen har fört med sig smittan till fastlandet eftersom hela UK var isolerat...
Get Random!

2007-12-02 02:27
Kan inte folk sluta skriva zombiefilm då det handlar om ett virus och inte "levande döda".
Det är ju så mycket roligare att skriva rätt, inte sant?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-12-02 10:19
slutsats: barnen har fört med sig smittan till fastlandet eftersom hela UK var isolerat...

sa dom i filmen att UK var isolerat? så borde det ju ha varit,
men det ser ut som i slutet att de zombies som fortfarande fanns kvar hade tagit tunneln till paris.

+pojkn blir biten i slutet och blir inte loco. tjejn blir aldrig biten.

2007-12-02 11:59
Miaz

Dom sa att UK var isolerat ja. Och tunneln lär ha varit fixad så att inga med viruset tog sig igenom.
Slutsats, ungarna tog på något vänster med sig viruset till Frankrike.

Och jag ska vara snäll mot dig och upprepa att de är som sagt inte zombies utan människor infekterade med att virus.
Alltså inte zombies, utan människor med ett virus.
Inte levande döda, utan levande med ett virus.
Zombies = fel. Virusinfekterade = rätt.

2007-12-02 14:10
Det spelar väl ingen roll om båda var immuna eller bara pojken. Viruset följde i alla fall med till fastlandet genom ungen som var infekterad och så smittade han vidare till någon. Han kan väl ha pussat på någon eller slickat på samma glass eller vad som helst.
hejhej
Poet

2007-12-02 20:51
Hyvni: Exakt!

2007-12-02 21:17
dessutom går ju inte tunneln till paris väl? ... hur som helst så har jag alltid tyckt att den ungen förtjänade att, enda tills de båda lämnade london och hittade sin morsa!
Get Random!
Poet

2008-08-18 01:59
KinG: Tunneln? De flög ju till Paris med allykåpter

2008-08-18 14:08
Dom skulle stannat på 28 days later, den filmen slår alla andra zombiefilmer fan.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-08-18 14:22
Fatcaesar P21

Bra gjort av en film där människor får i sig ett virus som gör de blinda av hat att slå alla zombiefilmer.
Inte en enda zombie med i filmen men ändå lyckas de..

2008-08-18 15:47
Åhhh... Besserwissers!

2008-08-19 13:57
Han har faktiskt rätt men folk har inte fattat det sedan jag skrev
07-11-30 15:37 :P hahaha
http://blogg.streetsofgothenburg.se/