I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag behöver hjälp med web order av amerikanska serier

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-11-15 01:17

Jag behöver hjälp med web order av amerikanska serier

Som det står i rubriken...
Jag är ett stort fan av amerikanska serier av DC/Marvel/Image typ...
Men bor i en liten håla så inte så lätt att få tag på..
Nån som vet lite bra sidor? Nånstans där frakten inte kostar som att flyga till Australien hade uppskattats... Tack.

2007-11-15 02:02
Har du provat de officiella hemsidorna? Annars rekommenderar jag Amazon.com, även om du förmodligen kommer få allting någon gång i Februari pga alla högtider som kommer där nu.
•pave paradise•

2007-11-16 13:15
Bokus importerar jävligt mycket utländska serier i TPB-form. Bästa butiken jag hittat hittills. Science Fiction-Bokhandeln har ett mindre seriesortiment, men är också värd att kollas in (jag själv prenumererar på två titlar därifrån).
Sen finns det en massa butiker utomlands, som exempelvis Things From Another World och Amazon, men där brukar frakten bli dyrare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-16 13:16
Vafan, trasig länk. Science Fiction-Bokhandeln.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-18 00:55
SciFi är också vad jag märkt av egen erfarenhet oskäligt dyra på serier. :S Ska du köpa mkt så sparar du pengar att köpa engelska upplagor av seirer från tyska Amazon (billigare frakt än engelska amazon). Annars kan du ju vända dig till tex mindre importörer som tex serieborsen.se osv.

2007-11-18 09:25
Eller som sagt bokus.

2007-11-18 14:23
Jag vet att AdLibris har serier också. Bokus har tydligen lägre priser på Civil War, som exempel. Alvglans har också en webshop, men utbudet verkar vara ganska dåligt, ser ut att vara sämre än i den fysiska butiken faktiskt. SF Bokhandeln är bäst på manga. Staffars har stängt sin webshop.

2007-11-19 12:51
stort tack för hjälpen allesammans

2007-11-19 22:32
Adlibris brukar jag köpa serier ifrån, iof köper jag bara album men är det det du är ute efter så är det kanon.

2007-11-21 19:48
Ett tips ang. Bokus, förresten. Om du inte hittar vad du söker när du söker på "Böcker", testa "Alla produkter".

2007-11-23 03:05
bokus & adlibris kan man ibland hitta mer på om man säker på bokens katalognummer. händer ibland att man hittar sånt som man inte hittade via sökning på titel/författare

2007-12-20 12:04
Vill du prenumerera på single issues som äkta seriefantaster gör så kontakta antingen A Comics Heaven i Stockholm eller Seriezonen i Uppsala. Googla fram namnen så hittar du nr o allt.
Kultursnobb
Admin

2008-01-06 12:03
Testa Ebay. I synnerhet nu när dollarn är låg. Frakten är ofta dyr på första tidningen, men köper du flera får du ner den till några cent per tidning, vilket är helt klart överkomligt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?