I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[req] "herion" bok

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-09-27 10:46

[req] "herion" bok

Min kompis snackade om en bok där författaren skulle skriva om herion missbrukare men för att förstå dom så skulle han testa herion. Självklart fastnade han i skiten och boken började handla om hans beroende och hur han skulle komma ur det.. Någon som vet vad den boken heter?

>:D

I rz 3vul g33nuz

2007-09-27 10:51
heroin stavas det, kan underlätta vid din sökning...

påtal om heroin kan jag starkt rekommendera dokumentären: black tar heroin - the end of a dark street för er som inte sett den.

Länk till filmen på google video
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-09-27 10:57
*the dark end of the street ska det vara.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-09-27 21:32
menar du james frey's a million little pieces kanske?

2007-09-27 21:49
Tack AZUL! Såg den nyss, är helt tom.

2007-09-28 19:34
Sän F23

I a million little pieces så har ju författaren inte valt att testa heroin utifrån ett "dokumentärt" syfte, sen är den boken förövrigt väldigt mycket fiktion, tvivlar på att de är den han tänker på...

2007-09-29 11:36
Sän F23
Nope, tror inte att det är den. Som DejaVu P22 sa, det är mer en "dokumentär" bok.
>:D

I rz 3vul g33nuz

2007-10-02 13:47
Dokumentären heter "Diary of a drug addict" Vad jag vet har inte blivit klar med boken. Heroinpundare är väl inte så effektiva.

Det är en bra dokumentär.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-10-02 14:32
Finns en bok som heter Diary of a Drug Fiend, handlar om heroin och kokain missbruk, en av dom absolut bästa böckerna jag läst!
Skriven av Aleister Crowley
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-02 23:55
Knark är bajs!

Jag har då aldrig sett det intressanta med nån av dessa filmer som handlar om droger o folk som går ner sig.

Vill du se nån injecera, gå ut på gatan, sätt dej ner o snacka med nån horshpundare bara.
Låna en kanyl och var glad.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-10-03 01:28

vad synd för dig då, för det är mäkta intressant med beteendevetenskap, hela tiden.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-10-03 20:56
Lanre Fehintola heter författaren.
Boken heter "Charlie says...don't get high on you'r own supply"
Finns även en dokumentär om honom som heter "Cold Turky"

Det måste vara honom du menar.
Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all.
Shakespear is my man......

2007-10-03 21:03
"Diary of a drug addict" Är det inte en tv dokumentär som en journalist från England gjorde? Han testade väll heroin för storyns skull och blev helt fast i det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 23:45
mkey. sorry =P