skippa sista frågan, läste inte hela texten på CDON, diskutera gärna boken.
huset röd
"alla vägar leder till göteborg" ha ha...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Det är en faktabok.
Redline!
Är den någorlunda verklighetsförankrad? Pallar tji sensationsjournalististik
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
hah, tipsade just om den boken i tråden om snabba cash... anyway, svensk maffia var klart läsvärd om man är intresserad av organiserad brottslighet. det är en faktabok med bla. intervjuer med nuvarande och fd. gängmedlemmar och rätt detaljerad info om alla dom stora organiserade gängen i sverige. författarna är journalister båda två och allt dom skriver har källhänvisningar och sånt, lasse wierup är reporter på DN med gängbrottslighet som sin grej. jag rekommenderar den lätt till alla som är intresserade av ämnet och nog till andra också, det är intressant som fan faktiskt.
o rly?
beställde svensk maffia igår tror den kommer vara riktigt intresant :D
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Tycker också den var bra, lagom långa kapitel om varje organisation och bra upplägg. Rekommenderas definitivt om man är det det minsta intresserad av sånt här.
Typiskt att Adlibris skall ha sluta på bokjäveln. ;|
Varför vill man läsa om olika kriminella gäng? Jag menar.. Vad får man ut av en faktabok som handlar om "svenska maffian"? Jag började läsa i den men det stod ju i regel sådant man redan visste om man läst en dagstidning. Jag pallar inte läsa sån där populärlittratur, ohh droger o våld i en hård värld. Snabba cash e en jävla skröna och svensk maffia är bara allmänt tråkig.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Varför jag vill läsa om det vet jag inte riktigt, men jag antar för att det är intressant att få en inblick i den världen. Tycker att Svensk maffia är betydligt mer djupgående än vad dagstidningarna skrivit, särskilt om hur organisationerna har uppstått & så.
jag skulle aldrig lägga ut pengar på en bok som heter "svensk maffia" Varför? Det säger sig själv..
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
läser den just nu, riktigt bra måste jag säga!
toyboy... det förutsätter ju att man har ett intresse för att att man ska gilla den... om man blir intresserad av att läsa om kriminella organisationer i kvällspressen så ger den här boken är mer djupgående och nyanserad bild av fenomenet... jag läser den för att den är intressant som fan... du kanske inte gillar den på samma sätt som att jag inte skulle tycka gilla en faktabok som handlade om stickade tröjjor... att den skulle va tråkig är ett subjektivt påstående... den som har läst den kan dock inte bortse från att det är en en bra skriven matnyttig bok för dom med intresse... 169cm... i och med att den inte är skönlitterär så är den ju svår att jämföra med snabba cash... dock en jävlit bra bok för den som fascineras av organiserad kriminalitet...
What would macgyver do?
Snabba cash är ju fantastiskt skön bok att läsa, grymt bra. Svensk Maffia är en intressant bok om du som sagt är intresserad av organiserad brottslighet. Köp den isåfall!
Lookin at you through the glass..
Väldigt relevant för dig som nyligen läst Snabba cash. Tidigare talare har egentligen sagt det som behöver sägas. Men av egen erfarenhet så var det en ytterst behaglig upplevelse (och lärorik) att läsa dessa två under ett inte alltför långt tidsspann.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
den är intressant och bra
.
Den är otroligt bra och välskriven bok, som berättar om dom olika gängen, interjuver med gäng medlemmar och fd gängmedlemmar också.
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
riktigt bra bok! har lite kvar men snart så :) intressant, och kul att de är bra modiga i somliga situationer. för övrigt, Varför man ska läsa denna bok? ja, jag antar att de som läser denna bok är bra människor som aldrig kommer vara i kontakt me kriminallitet, kul o få en ordentlig inblick i något man är väldigt långt ifrån
den är riktigt bra !! läs den!! man får veta ycket faktiskt !
Helt klart en läsvärd bok om man är intresserad av organiserad brottslighet. Hoppade däremot över delar i HA och de andra mc-ligorna. Inte speciellt fängslande på något sätt. Att dom inte heller skrev något som Kartellen gjorde mig lite sne :( Ett plus i kanten är intervjuerna. Great work!
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!
Lama: Vadå Kartellen?!! Boken handlar om organiserad brottslighet. Inte om kriminellt belastade som går ihop för att göra musik.
"Hoppade däremot över delar i HA och de andra mc-ligorna. Inte speciellt fängslande på något sätt. " herregud..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Svensk maffia e helt klart läs värd. Diggar ni Snabba cash ska ni checka upp Alldrig fucka upp samma författare som skrivit båda böckerna. pizz
jag skulle aldrig lägga ut pengar på en bok som heter "svensk maffia" Varför? Det säger sig själv.. förklara, för det säger sig verkligen inte självt, och hur kan du ens uttala dig om du inte ens läst den?
jag gillar upplägget att det stundtals nästan känns som man läser en roman men att det är seriösa journalister som inte hittar på skit. tycker de förmedlar en objektiv bild som inte ger några moralpredikningar. väldigt välarbetad bok som som sagt, rekomenderas till alla som har ngt intresse av organiserad brottslighet. fett allmänbildande dessutom, är nog väldigt många som inte vet hur infiltrerad maffian i sverige är.
"Hoppade däremot över delar i HA och de andra mc-ligorna. Inte speciellt fängslande på något sätt. " herregud.. exakt, det är fan upphovsmännen bakom hela gängstrukturen, även om jag inte diggar stilen, hårdrockare typ. men klart som fan man måste läsa om dem också.