I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Must see: Planeten på svt!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-08-13 22:27

Must see: Planeten på svt!

Hej!

Vill bara tipsa alla om programmet Planeten som går just nu på Svt.

Det går att titta på ALLA avsnitt här och jag uppmanar alla att göra detta! Skitintressant och väldigt snygg produktion!

Mycket, mycket tänkvärt och aktuellt. Är det någon som har sett det? Visst känner man sig ganska hjälplös och dum som människa när man ser vad vi gör med vår planet, det enda hem vi har?

Hur ska man ställa sig till allt det här? Är det någon av er som gör något åt det och isf vad? Själv så hade jag tänkt börja studera humanekologi. Jag går redan en sommarkurs som handlar om hållbar utveckling som gjort mig mer medveten om hur jag lever, vad jag konsumerar osvoch vill gärna fortsätta på det spåret... Om alla gör lite så händer ju iaf nåt.

Luriga grejer...

2007-08-16 11:30
jag tycker också sånt är väldigt intressant! jag har sett ett avsnitt från den serien, men sen har jag missat dem andra. :/

2007-08-16 19:58
Okej... en till som bryr sig om vår planet fan va bra! hahaha

Hela serien finns som sagt på sidan så det är bara att kolla där!

2007-08-17 00:31
Fet dokumentär, men vill fan ha den på datorn istället.

Nån som vet nån torrent? Eller får man inte fråga sånt kanske?:S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-23 11:18
Upp?

2007-08-24 00:48
Jobbigt skit att se, våra barnbarn kommer har det joooobbigt.

2007-08-24 11:03
vet inte riktigt vad jag tycker om den, sjukt välproducerad och kanske extremt relevant.. känner dock inte att den ger mig annat än ångest och vet inte riktigt hur det ska hjälpa jorden att fler v dess invånare mår skit.. kanske borde de satsa lite mer på att hitta lösningar än tt beskriva problemet så extremt.. gör serien dubbelt så lång och låt hälften vara positivt om möjliga lösningar, från de mest extrema till vad enskilda ska göra exakt för att vara en del av lösningen, exakt vilka saker man inte ska köpa och så.. kanske är så redan men det jag sett är fan bara total ångest och alltså inte det minsta produktivt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-28 18:56
det finns en hel del produktivt tänkande på deras hemsida bland annat. dessutom tror jag att filmen är gjord som en slags väckarklocka för folk samtidigt som det inte finns speciellt mlycket konkreta och enkla lösningar att komma med.

jag tror visst det är skitbra för folk att se på det här iaf om man har mod och ork nog att ta till sig det och göra en förändring i sitt eget liv och inte bara få ångest och skjuta ifrån sig detta mycket reella framtidscenario. det är dags att vakna och inse att man kanske inte kan leva som man gör nu mycket länge till.

jag är inte rädd att förlora ett skit av vad det här konsumtionssamhället har att erbjuda. jag lever hellre enkelt och mer hållbart och jag är glad att vi nu MÅSTE förändra oss. äntligen. människor blir bara mer och mer onaturliga ju längre tiden går och det gör mig illamående. jag blir bara glad om mina barnbarn är tvugna att leva ett enkalre liv så kanske de inser att livet går långt mycket djupare än vad de flesta, uttråkade, tv-tittande zomibies till medboragre verkar fatta.

tips: kolla även in filmerna

"End of Suburbia" och "Escape from Suburbia"

2007-08-28 23:11
har den nån koppling till The Planet av bl a Johan Söderberg? alltså han som var med och gjorde Lucky Peoples Centre International och Surplus?
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2007-08-28 23:37
nevermind, det var samma, fast i serieform.
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2007-08-29 16:40
hahaha kolla 16:45 Djur Och Växter
?